Osaiskos kukaan neuvoa mitä rahaa mä nyt saan kelasta kun olen sairaslomalla ja silti työtön työnhakija :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olin koulutuksessa josta sain työmarkkinatukea jonka jouduin lopettamaan sairauden takia ja nyt olen sitten sairaslomalla,mutta kuitenkin työttömänä työnhakijana ja olen ihan pihalla, että mitä rahaa nyt voin saada kun työkkäristäkin ovat laittaneet kelaan ainoastaan tiedon sairaslomasta eikä muuta. Yritin soittaa kelaan, mutta koko ajan saa jonottaa enkä tällä viikolla pääse käymään siellä ja asia vaivaa kovasti niin onkos kenelläkään kokemusta asiasta, että voisi valaista minuakin :)

Joka oli suurempi kuin työttömyyspäiväraha sillä siihen lasketaan myös lauantaipäivät mukaan.Siinä sairaspäivärahassa on kuitenkin karenssi,sen karenssin maksoi liitto.Muistaakseni 9 päivän karenssi.

Alkuperäinen kirjoittaja kelan sairaspäivärahan sain itse:
Joka oli suurempi kuin työttömyyspäiväraha sillä siihen lasketaan myös lauantaipäivät mukaan.Siinä sairaspäivärahassa on kuitenkin karenssi,sen karenssin maksoi liitto.Muistaakseni 9 päivän karenssi.

Joo sairauspäiväraha katsotaan verotuksessa olleiden tulojen perusteella,jos siis olet töissä ollut,huomattavasti edullisempi sinulle olla sairaana kuin työttömänä...

Yhteistyössä