Osan otto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viimeisillään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viimeisillään

Vieras
Miten reagoisitte jos kaverinne mies kertoesanne että odotat vauvaa...sanoisi että Otan osaa?
Mä loukkaannuin ja sanoin asiasta miehelle.
Hän sanoi että sehän on sellainen huulen heitto vitsi.
Minä ymmärrän sen kyllä naimisiin mentäessä,mutta en perheenlisäyksen yhteydessä.
Miehillä on putkiaivot..eihän ne mitään ymmärrä...mikä loukkaa,ja mikä on sopiva vitsi mihinkin tilanteeseen.
Jos hän todetaan hedelmättömäksi...minä onnittelen kovasti.
Tiedän että kyseinen kaveri toivoo tekevänsä kaverini raskaaksi vuoden kuluttua.Ja on joskus aikoinaan yrittänyt kolme vuotta saada ex akkaansa raskaaksi...siinä onnistumatta.
Vielä mä näpäytän sitä.

Olipa ajattelematonta mieheltä. Mutta ei varman oikeasti tarkoittanut loukata,miehet vaan on tuollasia joskus... Ja raskaana kun olet niin kaikki tuntuu pahemmalta kun onkaan.

Onnittelut sinulle raskaudesta!

Meille sano yks kaveri et siel sää meet vahinko vankkureiden kans kun vauvan kans vaunuiltiin. Vähän meinasin silloin mainita, mut jälkeen päin ei mun maailmaa kaada.

Tämä vuosi ollut elämäni raskain tähän asti...ja keväällä osanotto oli oikeasti paikallaan.
Tämä lapsi lähetettiin kuin taivaan lahjana...valoksi tielleni surun jälkeen.
Siksi tuntui erityisen pahalta tuo vitsi.
Muuten löytyy kyllä huumorintajua vaikka muille jakaa.

No sitten ihan ymmärrettävää. Mutta ei se mies sitä varmaan pahalla tarkoittanut, oli vaan ajattelematon.

Alkuperäinen kirjoittaja viimeisillään:
Tämä vuosi ollut elämäni raskain tähän asti...ja keväällä osanotto oli oikeasti paikallaan.
Tämä lapsi lähetettiin kuin taivaan lahjana...valoksi tielleni surun jälkeen.
Siksi tuntui erityisen pahalta tuo vitsi.
Muuten löytyy kyllä huumorintajua vaikka muille jakaa.

Miehet usein heittävät tuollaisia kommentteja lähinnä huumorimielessä tajuamatta, että ne voivat loukkaa, vaikka eivät oikeasti tarkoittaisi sitä loukkauksena, (hyväntahtoista herjausta). Olisin varmaan itse pahoittanut myös mieleni tuollaisesta kommentista.

Tuo vahinko-vankkurit -sana on mullekin tuttu.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Meille sano yks kaveri et siel sää meet vahinko vankkureiden kans kun vauvan kans vaunuiltiin. Vähän meinasin silloin mainita, mut jälkeen päin ei mun maailmaa kaada.

No jaa. Yksi 20v opiskelija-poikanen kysyi kultuaan raskaudestani, että oliko vahinko?
Mietin hetken että pitäisikö kertoa että tätä kauan toivottua "vahinkoa" yrittettiin saada alulle yli 7 kuukautta ennen kun tärppäsi.

En ole ollenkaan yllättynyt jostain "tuplavahinko-vankkuri"-heitoista. En myöskään jaksa pahoittaa mieltäni niistä, muutenhan saisi olla pahalla mielellä 24/7.

Jotkut on ajattelemattomia kakaroita riippumatta siitä onko ikää 15 vai 51 vuotta.

Tuollaisille pitäisi sanoa suoraan samantien. Muuten ne oikeasti luulee olevansa hauskoja ja jatkaa samaa paskan jauhantaa...
Olisti sanonut sille, että vähän myöhässä tuli nuo osan ottosi ja viitannut siihen aiempaan tapahtumaan (jos esim.keskenmeno niin sanunut, että "vähän myöhässä tulee sun osanottosi keskenmenostahan on jo puolivuotta aikaa tms.)

Yhteistyössä