osituksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamitsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamitsu

Vieras
Miehen kanssa ollaan eroamassa ja osituspaprut tehtiin jo keväällä. Mie "sain"auton. Olen yrittänyt saada eksän allekirjoittamaan auton luovutuspaprut, mutta eipä nyt sitten kirjotakaan. Enää ei vastaa edes puheluihin. Mitä kannattais tehdä? Mihin ottaa yhteyttä?

Eli onko auto vielä exän nimissä? Mulle kävi niin,että vaikka oltiin sovittu et mä saan pitää "mun" auton joka oli exän nimissä niin exä yks kaunis aamu ilmoitti,että kun pääset töistä niin ajat auton sinne ja sinne ja jätät avaimet sinne ja sinne ja hanki kyyti kotiin. Hän myi auton minkä oli antanut mulle erossa. Enhä sille mitään mahtanut,kun papereissa luki exän nimi. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja mamitsu:
Miehen kanssa ollaan eroamassa ja osituspaprut tehtiin jo keväällä. Mie "sain"auton. Olen yrittänyt saada eksän allekirjoittamaan auton luovutuspaprut, mutta eipä nyt sitten kirjotakaan. Enää ei vastaa edes puheluihin. Mitä kannattais tehdä? Mihin ottaa yhteyttä?

Jos teitte osituskirjan, on sulla kirjallinen peruste vaatia auto itselles. Mene osituskirjan kanssa juristin pakeille tai oikeusaputoimistoon, hoitavat auton sinun nimiisi.

Jos on mustaa-valkoisella tuosta osituksesta, niin asia on helpompi kuin suusanallinen sopimus. Ositussopimus on aika pätevä asiakirja, käy esim. kiinteistöjen lainhuudatuksessa ihan sellaisenaan.

Rekisteritodistuksen ilmoitusosaa hän ei siis ole halukas allekirjoittamaan? Ja sinulla on ositussopimus, jossa lukee selvästi, että auto on osituksen myötä sinun? Soitappa Ajoneuvohallintokeskukseen (www.ake.fi) ja kysy sieltä. Voipi olla, että näyttämällä ositussopimusta tekevät autolle uuden rekisteritodistuksen ja asia on sillä selvä.