Ostaako muiden aikuisten ihmisten vanhemmat pennuilleen kaiken??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sss

Vieras
Mieheni sisko,19,sai 3kk sitten vauvan. Jo silloin kuin anoppi sai tietää vauvasta hän osti rattaat,sängyt sun muut,siis ihan kaiken.
Eilen sitten kehu kun oli ostanut 200 eurolla vaatteita jo ennestään ostettujen lisäks, ja tiskikoneen,pyykkikoneen,matkarattaat sun muuta, tavaraa 2 tuhannella eurolla.
Osti niidern kotiin kaikki huonekalut ja muut.
Sitten eilen tokas miehelleni kun kyläiltiin että harmi kun te ette saa multa mitään, käytin kaiken tyttöön.
Vittu mä vihaan sitä akkaa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja sss:
Mieheni sisko,19,sai 3kk sitten vauvan. Jo silloin kuin anoppi sai tietää vauvasta hän osti rattaat,sängyt sun muut,siis ihan kaiken.
Eilen sitten kehu kun oli ostanut 200 eurolla vaatteita jo ennestään ostettujen lisäks, ja tiskikoneen,pyykkikoneen,matkarattaat sun muuta, tavaraa 2 tuhannella eurolla.
Sitten eilen tokas miehelleni kun kyläiltiin että harmi kun te ette saa multa mitään, käytin kaiken tyttöön.
Vittu mä vihaan sitä akkaa
!!!

Ootko sie nyt vaan katkera siitä, et työ ette saa mitään ja miehen sisko vaan saa? Vai miksi vihaan sitä akkaa?

Miulle on ihan sama ostaako anoppi kelle mitäkin. Kun myö aikoinaan ostettiin itse auto ja anoppi lainas meille rahaa, ni miehen veljen vaimo vaati heillekin saman summan. Hyö ovat nyt saaneet auton anopilta ym. mut se on heidän välinen juttu...enpä mie kehtais ruveta vaatimaan meillekin autoa, kun hyökin on saanu...

Ei nyt ihan kaikkea. Lainaa eivät enää lyhennä ja ruokaa eivät osta. Auton sain pari vuotta sitten ja mies nyt keväällä.
Isäni mielestä on kätevää kun ei jää perintöä mistä tapella.

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Vittu mä vihaan sitä akkaa
!!!

Ootko sie nyt vaan katkera siitä, et työ ette saa mitään ja miehen sisko vaan saa? Vai miksi vihaan sitä akkaa?

Miulle on ihan sama ostaako anoppi kelle mitäkin. Kun myö aikoinaan ostettiin itse auto ja anoppi lainas meille rahaa, ni miehen veljen vaimo vaati heillekin saman summan. Hyö ovat nyt saaneet auton anopilta ym. mut se on heidän välinen juttu...enpä mie kehtais ruveta vaatimaan meillekin autoa, kun hyökin on saanu...

Ei, en kateellinen vaan ihan vaan vihanen siitä syystä että miehelle meni tommosta sanomaan!
Oli kotimatkalla kuan hiljaa ja sano että tulipa tärkee olo,minä en sitten varmaan merkkaa mitään.
Tämä ei ole eka tollanen tilanne, sillonkin kunh mies kerto että saadaan lapsi niin tokas että voi kun se olisi ollut tuo tyttö etkä sinä.

No, meillä mun isä ostaa meille kaikennäköstä, osti rattaat, sängyn, matkasängyn yms.
Tuparilahjaksi sohvan. Aiemmin on ostanut muita huonekaluja. Hän on myös antanut meille bensakorttinsa jotta voimme tankata autoamme. Jos käymme isän kanssa kaupungilla, hän haluaa maksaa kaiken mitä ostan.
Olen sanonut ettemme tarvi rahaa sillä mies on hyväpalkkaisessa työssä , minä tosin äitiyslomalla, mutta hän vaatii saada käyttää rahojaan meihin. Tosin kyllä hänellä sitä onkin.

Appivanhemmilta emme ole koskaan saaneet mitään.

Mulla on yks kaveri joka saa aivan älyttömästi taloudellista tukea vanhemmiltaan. Kaveri on 30-vuotias ja olis pahasti eliksiirissä jos vanhemmat lopettais häntä auttamasta.

Voi että. =) Minulle on yksi hailee, mihin appivanhempani rahansa laittavat. Hautaan niitä ei mukaan saa, se on varma. =)
Paljon he ovat meitä auttaneet ja auttavatkin isommissa hankinnoissa joko lainaamalla -tai antamalla suoraan. Näin auttavat myös nuorempaa poikaansa, joka nyt on perustamassa perhettä pikkuhiljaa. Kateelliseksi/vihaiseksi en moisesta kehtaisi koskaan tulla, koska kuten sanottu, heidän rahansa. =)

mä en ole koskaan pyytänyt mutta en kieltäytynytkään kun isovanhemmat sano että "me halutaan ostaa vauvalle yhdistelmät, menkää valitsee ja varaan ja me annetaan raha" oltiin kovin kiitollisia ja ollaan vieläki :heart:

kaikki muu on melki saatu hyvänä käytettynä =)

Aika paljon on saatu molempien vanhemmilta. Tuttavapiirissämme on aika yleistä, että vanhemmat jeesaavat täysi-ikäisiä lapsiaan ja ostelevat kaikenlaista, pyytämättäkin. Jopa anoppi saa omalta äidiltään milloin rahaa, milloin vaatetta. Enkä ole ikinä pitänyt asiaa outona, jos on vara, niin miksi ei saisi antaa siitä jälkeläisilleen?

Minustahan tuon on vaan surullista, että ei itse saada ostettua vaan vanhempien pitää juosta hätiin.

Eihän minua toki haittais, jos joskus jotain saisi valmiina, mutta ku ei niin ei :). Olemme sentäs riippumattomia vanhemmastamme ja pärjäämme omillamme.

Kyllä mun vanhemmat ja miehen isä perheineen toisinaan meille jotain ostelee ja etenkin meidän tytölle. Ei me pyydetä mitään, mutta kun he haluavat. Kyse ei kuitenkaan ole mistään suurista summista ja toimeen tullaan kyllä ilman heidän tukeaankin, mutta ei toki vastaan laiteta jos jotain haluavat ostaa.

Meilläkin on lähipiirissä ihmisiä jotka asuvat vanhempiensa tai isovanhempiensa omistamissa asunnoissa, ajavat isin ostamalal autolla tankkaavat isin bensakortilla ja lisäksi vielä äiti ja isi ostelee huonekaluja jne. Eipä siinä mitään pahaa ole (hyvähän se vaan heilel on), mutta kyllä monesti näistä ihmisistä huomaa, että todellisuuden taju on aika kateissa, kun heillä tietenkin jää sitä rahaa aika lailla eritavalla kaikkeen muuhun, kun ei tarvitse asumiskustannuksia jne. omista palkoista maksaa. Sitten ihmetellään, että kuinka teillä ei ole rahaa matkustella ja ostela sitä tätä ja tota vaikka käytte töissä...meillä kun asuminen ja autoilu vie aika ison osan tuloista.

Kummankaan vanhemmat / isovanhemmat eivät ole ostaneet mitään.

Ja olen ylpeä siittä mitä olen saanut aikaan siitä lähtien kun lähdin kotoa vain kassillinen vaatteita mukanani. Eikä kukaan pääse sanomaan että toisten rahoilla olisi ostettu.

Ylpeys meilläkin tulisi vastaan jos edes tarjoaisivat.

Kateudeltahan tuo ap:n kirjoitus kuulostaa. Se on vain rahaa!! Meillä miehen vanhemmat ostavat meidän tytölle välillä vaikka mitä koska ovat varakkaampia kuin minun vanhemmat. Ovat ostaneet esim. vaunut jne. Mutta, yhtä rakkaita ja tärkeitä tavaroita ovat minun äitini rakkaudella itse tekemät hellehatut, villatöppöset jne. tytölle. :heart: Meidän vanhemmat elää siitä kun saavat ostaa ja laittaa ja tehdä. Omat lapset jo aikuisia nii miksi eivät saisi huolehtia näin myöhemminkin jälkikasvustaan?? Typerää olisi antaa ostamatta ja näin saada isovanhemmille paha mieli jotka jotenkin yrittävät näyttää kuinka tärkeitä ollaan.

Osti niiden kotiin kaikki huonekalut ja muut.
Vittu mä vihaan sitä akkaa!!!

Eikös tuo ole vähän kuin ennakkoperintöä? Käske miehen merkitä muistiin, jotta tietää perinnönjaossa vaatia itselleen tuon verran enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Kateudeltahan tuo ap:n kirjoitus kuulostaa.

Onko se kateutta, jos toivoo tai vaatii oikeudenmukaisuutta? Onko se kateutta, jos toisille lapsille perheessä kustannetaan lomamatkoja kaukomaille, mutta yksi lapsi jätetään ilman, ja tämän matkoitta jääneen mieltä kirvelee?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Kateudeltahan tuo ap:n kirjoitus kuulostaa.

Onko se kateutta, jos toivoo tai vaatii oikeudenmukaisuutta? Onko se kateutta, jos toisille lapsille perheessä kustannetaan lomamatkoja kaukomaille, mutta yksi lapsi jätetään ilman, ja tämän matkoitta jääneen mieltä kirvelee?

Siis käsitinkö oikein ettei teillä ole vielä lasta? Mistä tiedät kuin teitäkin autetaan sitten kun saatte perheenlisäystä?

Yhteistyössä