ostaako teillä isäpuoli lapsipuolelleen mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Meillä omat rahat, lapsen isä ei tekemisissä, yhteinenkin muksu on, vielä pieni. Ei tietenkään tarvi toisen lapsia elättää mut ei koskaan mitään, vaikka jotain lahjaa merkkipvänä tai muutenvain hyvää.. mietin vain mites muilla? jos miehellä olis lapsia aikaisemmasta suhteesta varmasti ostaisin heille muutenvain jotain herkkuja esim.. hmm.. ei ikinä voi tarjota jos käydään vaik mäkkärissä, mies maksaa omansa ja mä meidät.. eipä täs mitää ongelmaa ole :D mietin vain mites muilla??

Aika oudolta kuulostaa.
Miten sitten, kun yhteinen lapsennekin haluaa hampparin? Maksaako hän itselleen ja sille lapselle, sinä toiselle lapselle? Tai jos lapset menevät yhdessä vaikka leffaan? Sinä mkasat toisen lapsen ja hän toisen.

Meillä omat rahat, lapsen isä ei tekemisissä, yhteinenkin muksu on, vielä pieni. Ei tietenkään tarvi toisen lapsia elättää mut ei koskaan mitään, vaikka jotain lahjaa merkkipvänä tai muutenvain hyvää.. mietin vain mites muilla? jos miehellä olis lapsia aikaisemmasta suhteesta varmasti ostaisin heille muutenvain jotain herkkuja esim.. hmm.. ei ikinä voi tarjota jos käydään vaik mäkkärissä, mies maksaa omansa ja mä meidät.. eipä täs mitää ongelmaa ole :D mietin vain mites muilla??

Teillä ei ole parisuhdetta. Sinä olet miehen fuckbuddy ja lapsesi ei ilmeisesti mitään. Otan osaa, erityisesti lapsen puolesta. :(

On vain yhteisiä lapsia, mutta varmasti mies ostaisi hampurilaisaterian vaikka naapurin lapselle, jos hän olisi mukana samassa seurueessa. Ikävältä kuulostaa tuolainen kämppissuhde.

Aika oudolta kuulostaa.
Miten sitten, kun yhteinen lapsennekin haluaa hampparin? Maksaako hän itselleen ja sille lapselle, sinä toiselle lapselle? Tai jos lapset menevät yhdessä vaikka leffaan? Sinä mkasat toisen lapsen ja hän toisen.

Niin tai siis nainen maksaa itsensä, oman lapsensa, ja puolet yhteisestä lapsesta. Mies maksaa itsensä ja puolet yhteisestä lapsesta.

No juu, ihmeellinen perhe teillä, ikävää sen ensimmäisen lapsen kannalta että tuollainen ihminen asuu hänen perheessään. Kyllä hän alkaa ymmärtää asian jossakin vaiheessa. Surettaa lapsen puolesta.

Uusperheenkin pitäisi olla kunnon perhe, eikä mikään tuollainen minäminä -järjestelmä.

Kyllä ostaa. On myös tarkka siitä, että kaikki saavat samanarvoisia lahjoja (omansa mukaanlukien) käy pizzalla, hoitaa, jos itse en ehdi karkkipäivän karkit, kustantaa leirejä, elektroniikkaa yms.

Meidän lasten isä ostaa uuden vaimonsa lapselle kaikenlaista, vaan näistä meidän yhteisistä ei maksa edes elareita. On ostanut vaimonsa muksulle kännykkää, polkupyörää ym, kun samaan aikaan nämä yhteiset olisi tarvinnut samoja juttuja. Vaimonsa lapsella kuitenkin on ihan se omakin osallistuva isä. No eipä siinä, hyvin olen lasten kanssa pärjännyt vaikka opiskelen ja ostan yksin tarpeelliset tavarat ym.

Meidän isäpuoli ei ostanut meille lapsille mitään, eikä sellaista kaivattukaan. Äiti osti meille kaiken tarpeellisen. Nykyään isäpuoli on erittäin hyvä ja osallistuva pappa lapsillemme. Ei materiaalisesti edelleenkään, mutta touhuaa lasten kanssa kaikkea kivaa.

Mä maksan lapseni vaatteet yms. Asuminen maksetaan puoliksi ja mä osallistun ruokakuluihin sen verran kuin pystyn. Miehellä on isommat tulot ja hän maksaa enemmän ruokakuluja. Tässä asuu mun teini-ikäinen lapsi ja miehen aikuinen lapsi. En mä eikä mies laske sitä onko kenen rahalla maksettu lasten osuus asumisesta, ruuasta yms. Miehen lapsi ostaa itse vaatteensa yms. joten niistä ei tarvitse huolehtia. Vaikka tämä onkin aikuinen ja tekee melkein kokopäiväistä työtä niin en ole vaatimassa vuokraa tms. Säästäkööt nyt rahaa siihen kun muuttaa omilleen.

Meidän uusperheessä vanhemmilla suunnilleen yhtäsuuret palkkatulot. Lisäksi itse saan lapsista lapsilisät ja elatusmaksut. Joten hoidan lapsiin liittyvät vaatehankinnat, urheilujutut, puh.laskut yms. Ja suurimman osan kauppalaskuista. Mies maksaa välillä ruokaostokset. Tarjoaa kaikille pitsat tai hampparit, jos on itse ehdottanut että mennään syömään.
Lapsille ostaa joululahjat ja ennen kaikkea antaa aikaa ja tarjoaa apua.
Periaatteessa meillä on omat rahat. Mitään hämmennystä ei ole tullut, kun molemmat käyvät töissä. Tietysti pitäis miettiä raha-asioita, jos tulisi työttömyyttä, sairastelua..

Yhteistyössä