Ostaisinko halvan crosstrainerin vai halvan kuntopyörän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eevi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Crosstrainer on vähän erilainen ku juoksu/hölkkä. Siinä ei jalat tärähtele niinku juoksussa joten sopii paremmin ainaki jos on enempi kiloja kertyny. Itellä meni jalat huonoon kuntoon ku aloin hölkkäämään. ei pystyny lopuksi ees käveleen vähään aikaan. Ylipainoa on kyllä 10-15kg..
Ite ottasin crosstrainerin :)

No ulkoilen kyllä, mutta sen takia harkitsen sisälle jonkun vehkeen ostamista, että voisin tehdä jotain iltaisin kun lapset nukkuvat..

Minulla on myös vähän jännittyneet hartiat, onkohan tuo crosstrainer niille hyväksi vai pahaksi?

meillä alakerrassa kuntosali, saa käydä ilmaiseksi niin paljon kun haluaa, noin 2 vuotta sitten mulla oli polvi kipeä ja selkään sattui, silloin piti lopettaa hölkkä/juoksu, sen jälkeen aloin käydä salilla ja nyt kunto on erinomainen, crosstrainer on erittäin tehokas, saa hartioihinkin liikettä, crosstrainerin jälkeen kannattaa vahvistaa syviä lihaksia (esim core-jumppa), olen koko talven treenannut crosstrainerilla ja nyt alkaa jo kyllästyttää vaikka treenaan muillakin laitteilla, ulkoliikuntaa ei voita mikään

Ehkäpä kallistun siis ton crosstrainerin kannalle.. Osaako sitä tehdä heti oikein, siis sillai vaan että alkaa tekemään, vai pitääkö siinä muistaa jotain tekniikoita, oikeaa asentoa tms. ? Pyöräillä osaisin jo valmiiksi =)

Selkä-, jalka-, hartia- ja niskaongelmaisena suosittelen crossaria. Pyöräilykin käy, mutta sellainen missä on tarpeeksi suora istuma-asento. Crossarissa saa kuitenkin myös kädet liikettä, joten se tekee hyvää hartioille.

Yhteistyössä