Ostaisitko 13 v lapsellesi olutta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuori juo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tietenkään ostaisi omalle enkä vieraalle alle 18-vuotiaalle. Silloinhan sanoisin, että on ihan ok sekä rikkoa lakia että sekoittaa päätä! Ihan "sama" jos kuitenkin jostakin muualta saa, mutta ei sentään minulta!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tietenkään ostaisi omalle enkä vieraalle alle 18-vuotiaalle. Silloinhan sanoisin, että on ihan ok sekä rikkoa lakia että sekoittaa päätä! Ihan "sama" jos kuitenkin jostakin muualta saa, mutta ei sentään minulta!

Näinpä, miksi se pitäisi tehdä mahdollisimman helpoksi, vaikka jostain saisivatkin. ja tuo asennekysymys kans...

En ostais tuon ikäiselle, mutta jos 15/16-vuotiaani haluaisi kokeilla alkoholia, voisin ostaa heille muutamat jotka saisi juoda kaverinsa kanssa minun valvovan silmän alla. Tai toivoisin että oltais lapseni kans 'kavereita' ja välit ois avoimet. Se vois kertoa halustaan kokeilla alkoholia eikä sen tarttis pelätä tulla kotiin, jos olisikin humalassa joskus.

:o on harmillista, itse en koskaan tuota harrastanut ala-ikäisenä juomista siis..
Tosin vuotta nuorempi siskoni oli sitäkin kauheampi rellestäjä.
Pelkäsi tulla humalassa kotiin ja punkkasi sitten jossain muiden spurgujen kämpillä
missä oli muutama ala ikästä misua ja muut miehet aikusia.
Oli muka niin "kova olo". On se luojalle lykky etten ite oo sille polulle koskaan eksyny, ja toivottavasti lapsenikaan ei eksy. :kieh:

En tietenkään, ja pidän moraalittomana ja vääränä myös tuota 15-16-vuotiaalle ostamista. Vanhemmat ovat vanhempia, kaverit saa lapsi hakea muualta. Minusta on väärin lasta kohtaan yrittää olla kaveri lapselle, lapsi tarvitsee nimenomaan aikuista vanhempaa.

En ostaisi 13vuotiaalle. Mutta 15v --> ehkä, joka juotaisiin kuitenkin kotona.

Näin mun kohdalla on tehty, äiti osti pyydettäessä ja kotona join. Siis sen yhden 0,33 pullon lonkeroa saunan jälkeen.
Äidin mielestä oli parempi että hän ostaa ja tietää mitä tytär juo, koska ajatteli että jos hän ei osta niin joku muu ostaa ja sitten ei tiedä mitä juodaan ja missä kunnossa ollaan.

Ei musta mitään alkoholistia ole tullut, opiskeluaikoina tietysti tuli juhlittua enemmän tai vähemmän ehkä jopa kaksi kertaa kuussa.
Ei vaan kiinnosta noissa baareissa hyppiminen tai juominen ylipäätään kun se ei ole missään vaiheessa ollut "kielletty hedelmä".

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Heh, kysymys oli varmaan tarkoitettu vitsiksi. B) En ostaisi, enkä ole ostanut.

Yllättävän moni silti tunnustaa, että ostaisi alaikäiselle lapselleen alkoholia. Se kai tässä oli pointtina, että minkä ikäiselle ostaisi jos ostaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tietenkään, ja pidän moraalittomana ja vääränä myös tuota 15-16-vuotiaalle ostamista. Vanhemmat ovat vanhempia, kaverit saa lapsi hakea muualta. Minusta on väärin lasta kohtaan yrittää olla kaveri lapselle, lapsi tarvitsee nimenomaan aikuista vanhempaa.

Itse uskon, että voi olla jossain määrin molempia. Itse vaan pelkäsin kuollakseni mennä kännissä kotiin ja muutamaan otteeseen otinkin hatkat mielummin kun sinne menin. Nuoret kokeilee kuitenkin tod.näk. alkoholia ja siksi toivoisin että minulla ja lapsellani olisi avoimet välit, jotta asiasta voisi keskustella. Rajat toki olisi, mutta pelätä ei tarvitsisi.

en todellakaa ostais,mut tiedän äidin mikä ostaa ja ostanu varmaa siit asti ku poika täytti 13v ja nyt siis 16v ja koulu menee perseellee,hakkaa äitiään,ollu suljetul ym....nykyäänki menee äitinsä luo vaa siks et saa viinaa ja kaljaa =( tällä äidillä 2 lasta mitkä molemmat otettu pois(molemmat isillään)!!pienempi vasta 8v ja siitäki huomaa et alkoholi ollu suuri osa lapsuutta...onneks pääsi pois hullun äitinsä luota ajoissa!tää poika siis ollu meillä monet kerrat hoidossa!