Ostaisitko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Kaveri soitti ja sano et myy niiden pojan viimetalven toppahaalarin mulle kymmenellä eurolla. Haalari ollut yhden talven käytössä, muistaakseni Kapp hallin haalari. Sit jatko viel et jos en ota niin antaa sen siskolleen (jonka pojalle vielä iso).
Tarvisin kyllä uuden haalarin tuolle pojalle mutta alko tuntuun et en periaatteestakaan osta. Ja että kyl varmaan kirpputorilta löydän samalla hinnalla hyvän haalarin.
Ja en siis oo nähny et missä kunnossa tuo haalari. Olettaa et puhelimessa lupaan ottaa jos otan.

Alkuperäinen kirjoittaja ffff:
Musta 10 euroa ei ole paljon rahaa. Tosin en tiedä millaisesta puvusta kyse

Mulle 10 e on ihan kohtuu summa rahaa. Varsinkin näin syksyllä kun hommaa kuudelle lapselle ensin syyskamppeet ja heti kohta perään talvikamppeet. Tietenkin kierrätän sen minkä voi, mutta yleensä vähintään puolelle sakkia saa ostaa uudet.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Tarjoa vähemmän, vaikkapa neljä euroa. Ja lisää että jos ei sillä myy, niin ostat kirppikseltä.
Kaveri voi netota neljä euroa tai jäädä kokonaan ilman rahaa.

Tuota neljää euroa ajattelin itekkin et ois ihan kohtuu summa. Luulen että ei suostu sillä myymään mut sama tuo sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Omituista musta on sekin että sulle myis, mut siskolleen antais.
no jaa. meillä ainakin "suku pitää yhtä"
eli sisarusteni perheille olen surutta lahjoittanut tavaraa mikä on meillä tarpeetonta ja heillä tarpeen (turvakaukalo, sitteri, lasten vaatteet, matkarattaat...)
mutta kavereille en juurikaan lahjoita/lainaa. myyn, hinta tosin yleensä olematon mutta periaatteesta en "elätä" kavereita ja heidän perheitään.

Siis tajuan et suku ensin mut yritti vissiin et sais ainakin hyvän hinnan jos ei sukulaisille anna. Niiltä ei ilmeisesti kehtaa mitään pyytää. Ja ei tuo kaveri sanoo kaikki mitä mieleen tulee. useamman kerran saanu miettiä et loukkaantuisko vai ei.

Yhteistyössä