Ostaisitteko talon, joka ois muuten ihana, mutta sijaitsis hautausmaan vierellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keijumetsän Lilja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keijumetsän Lilja

Vieras
Käytiin tänään katsomassa sellaista taloa. Muuten aivan ihana talo, mutta se sijaitsee hautausmaan vierellä. Minä oon sellainen arkajalka, että mietin vain rupeeko minua pelottamaan siellä. Varsinkin, kun kuolemaan liittyvät jutut on ahdistaneet.

Jos on sisäänkäynti vieressä, niin en. Juhlapyhien aikana ihmiset pysäköi ihan minne sattuu... Minä muuten arvostaisin isoa puistoa vieressä, paitsi jos se on ruma. Kirkonkellot tosin häiritsee.

Me asutaan melkein hautausmaan vieressä.
Aamuisin lapset odottavat taksia useasti ruumiin vieressä.
(jos kellotornin edessä on kynttilä tai kukkia, tietää että siellä on vainaja odottamassa hautausta)

Toki ostaisin.

No mun sisko asuu hautausmaan vieressä eikä ole kuolleet tulleet koputtelemaan ovia. Ja siinä on muuten ollut ennenvanhaan kirkkokin aika lähellä. Kyllä voisin asua, eivät ainakaan riehu ja mesoa ja välit pysyy hyvinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Totta kai!
Eiköhän ne kuolleet ja kuopatut pysy ihan siellä omalla tontillaan..? :saint:

Ei olis harmia naapureista :ashamed: Uusien asukkaiden tuloon vois kyllä herätä jos kelloja soitellaan! Soitetaanko niitä hautajaisissa? :ashamed:

Mä haluun bannin hautajaisketjuihin. :attn:

Mä en osaa olla hiljaa. :snotty:

Ennen olisin voinut ostaakin, mutta viimeajat hautausmaat ovat ahdistaneet eli en.

Aiemmin olisi voinut pitää tuota ihan positiivisena, rauhalista seutua eikä ruveta heti väsäämään kerrostaloa viereen. Silloin en nähnyt hautausmaissa mitään ihmeellistä, oli ollut sellaisilla töissäkin ja monet lenkkipolut mitä koirien kanssa talsittiin kulkivat hautausmaiden ympärillä. Kuolemaan sinänsä olin tottunut jo töissä.

Meillä on periaatteessa hautausmaa vieressä, ei näköyhteyttä kylläkään, pusikkoa ja peltoa välissä! ei sieltä ainakaan ole kukaan vielä eksynyt meidän tontille!

No me asutaan niin liki, että kun kivellä hyvin heittää, ni melkein osuu kellotapuliin. Ei haittaa. Ja ne kirkonkellot on tosiaan melko harvoin soivia kuitenkin ja ihan inhimilliseen aikaan. Ja niihin tottuu.

Yhteistyössä