Ostaja haluaisi maksaa noudon yhteydessä nettipankin kautta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
koska kyseessä on iso summa, eikä ole vielä varma ottaako tavaraa. Hän on ihan luotettavan oloinen, ei siinä mitään, mutta näin huijareiden aikakaudella haluaisin vaan varmistaa että onko tuossa riskiä tulla huijatuksi? Puhutaan kuitenkin useista satasista. Jos katson että tilinumero on oikea, samaten summa ja eräpäivänä kys. noutopäivä, maksu lähtee maksuun, niin eihän sitä voi mitenkään peruuttaa tms. ? Meillä on eri pankki, joten menee pari päivää ennenkuin tulee minulle.

Älä suostu, voi hyvin olla huijari, osaavat esittää vaikka kuinka ystävällistä ja luotettavaa, mutta kun tavara on saatu niin katoavat kuin tuhka tuuleen.
Maksukuitti yms on helppo tekaista ja onhan näitä esillä ollutkin.

Sano sille että voi tulla hakemaan jos maksaa suoraan KÄTEISELLÄ, ei voi olla ostajalle ongelma jos aikoo tavarasta maksaa.

Voi sen peruuttaa. Minulla lähti tonnin lasku vahingossa kahteen kertaan (oma vikani, rähmäkäpälä verkkopankin käytössä), marssin samantien pankkiin, ja pankkivirkailija sai peruutettua sen samalta istumalta.

Eiii....

En suostuis.
Tai vähintään maksaa teidän tietokoneella ettei pysty käyttää mitään feikkiohjelmaa omalla koneellaan...
...ja ota hänen tullessa kuva(vaikka salaa ikkunasta) nii tunnistaa paremmin jälkikäteen...

Mut ei.
Sano että voi tulla katsomaan. Ja jos tykkää tavarasta niin käy nostamassa rahat ja tuo tullessaan.

Sanot sille, että käy ensin tarkistaa tuotteen ja ostopäätöksen mahdollisesti tehtyään käy nostamassa rahat. Jos ostaja on luotettava ymmärtää kyllä yskän, jos ei niin... tiedät kyllä.

Voi sen peruuttaa. Minulla lähti tonnin lasku vahingossa kahteen kertaan (oma vikani, rähmäkäpälä verkkopankin käytössä), marssin samantien pankkiin, ja pankkivirkailija sai peruutettua sen samalta istumalta.

Niin siis peruutus onnistui vain koska sama lasku oli tuplana samana päivänä, ei ne pankissa voi ihan-mitä-vaan tilisiirtoja mennä perumaan ilman selvitystä.

Koska mun kaveri maksoi vahingossa väärälle tilille, mutta tilinhaltija ei suostunut rahojen palautukseen (eilä kaveri jaksanut tapella 11eurosta) jäi ne sille tielle.

Ostamme paljon nettikirppareilta, huutonetistä yms. Viimeksikin piti hakea tavara autolla 150 km päästä ja sopia puhelimitse etukäteen kauppa sovituksi. Tuomme aina rahan käteisenä hyvien tapojen ja sovitun mukaisesti, eikä tulisi muutenkaan mieleen maksaa mitään tilille etukäteen ennen kuin tavara on nähty. Vaadi ehdottomasti aina raha käteen!

On vain hyviä ja luotettavia kokemuksia nettikirppiskaupoista. Ja jos ostaja ei tule, niin on parempi niin kuin joutua huijatuksi.

Mä teen noin usein. Siis että maksan myyjän nähden nettipankista ostokseni.
Enpä oo tullut ajatelleeksi että siihen ei joku luottais että maksu varmasti lähtee.

Meiltäkin ostaja pyysi että saisi maksaa 1000 € vaunut nettipankista. Olivat jo ovella, matkustaneet n. 200km vaunuostoksille. Sanoin vain että vain käteinen käy. Kävivät sitten nostamassa automaatista sen tonnin.

En suostuisi kuin käteiskauppaan. Aina on rahat löytynyt, ja niin pitääkin löytyä.

Just eilen ostin pöytäryhmän niin että noudon yhteydessä maksoin nettipankista. Ei ongelmaa. Näytin että maksu oli mennyt ja mille tilille.

Samoin autoja me on ite myyty niin et ostaja maksaa tilille kauppatilanteessa. Enempi melkein itseä pelottaa että sais väärennettyä rahaa jos joku tuo vaik useamman tonnin käteisellä.

Yhteistyössä