Ostanko ennemmin kameran vai uuden kännykän, jossa on hyvä kamera?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tämänhetkisestä kännykästä kamera rikki, kännykkä nyt pari vuotta vanha eikä muutenkaan oikein omaan makuuni... Kamera taas on hajonnut pari kertaa, tällä hetkellä oli toiminnassa mutta hukkasin laturin :D En osaa päättää ostaisinko siis uuden kameran vai uuden kännykän hyvällä kameralla?

Mielipiteitä ja suosituksia otetaan vastaan alle 150e hankinnoista ;)

[QUOTE="mää";26561487]No mulla esimerkiksi on kännykkä, jossa on olevinaan 5 Megapikselin kamera. Aivan helvetin surkea, en edes itsestäni ole saanut otettua tärähtämätöntä kuvaa, ja salamaa ei tietysti ole. En ole sitten ulkona edes kokeillut, josko kuvat onnistuisivat sielläkään, kun valoa on enemmän.[/QUOTE]

Mikä puhelinmalli? Itselläni Nokia 6700 classic jossa on 5 mpx:n kamera ja kuvat ovat puhelinkameraksi hyvälaatuisia, salama ja viedokuvauskin löytyy. Konsertti- ja keikkareissuja ja muita vastaavia kuvajuttuja varten mulla on sitten Sonyn 14 mpx Cyber-Shot.

[QUOTE="vieras";26561765]Mikä puhelinmalli? Itselläni Nokia 6700 classic jossa on 5 mpx:n kamera ja kuvat ovat puhelinkameraksi hyvälaatuisia, salama ja viedokuvauskin löytyy. Konsertti- ja keikkareissuja ja muita vastaavia kuvajuttuja varten mulla on sitten Sonyn 14 mpx Cyber-Shot.[/QUOTE]

X3-02 touch and type on toi surkimus. Odotin parempaa kuvanlaatua, koska entisellä kahden megapikselin kameralla varustetulla kännylläkin sai paremmat kuvat.
Mutta edelleen, varsinaiseen kuvaukseen en suosittele kännykän kameraa, että se olisi ainoa, jos kerran ennenkin on oikeaan kameraan tottunut.

Pitää muistaa, ettei nuo megapikselit kerro paljoa mitään. Ulkona päivänvalossa noilla salamattomilla kännykameroilla saa lähes ok-tasoista kuvaa, mutta sisätiloissa vähänkään hämärässä ei tule yhtään mitään. Itsellä on Nokia C5-00 puhelin ja siinä on salamalla varustettu kamera, mutta ei sekään mikään hääppöinen ole. Ulkona tosiaan päivänvalossa saa ihan kelvollisia kuvia.

Laadukkaampaa kuvaamista varten löytyy sitten vanha Canon powershot ja Olympus VR-310

edit: eli vastaukseni on, että jos vähänkään enemmän kuvia otat ni suosittelen iha digikameraa.

[QUOTE="mää";26561487]No mulla esimerkiksi on kännykkä, jossa on olevinaan 5 Megapikselin kamera. Aivan helvetin surkea, en edes itsestäni ole saanut otettua tärähtämätöntä kuvaa, ja salamaa ei tietysti ole. En ole sitten ulkona edes kokeillut, josko kuvat onnistuisivat sielläkään, kun valoa on enemmän.
Tuolla lähtee monenlaista kameraa alkaen 40e
NetAnttila - Digikamerat - Canon -digikamerat[/QUOTE]

Viimeksi muokattu:

Uusimmat

Yhteistyössä