Ostanko päiväkotiin talvihaalareiksi kummat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli kyselen, koska mitään kosteussuojattuahan sinne ei kannata viedä pilaantumaan kuivauskaappeihin. Tähän asti kotihoidossa olleet lapset niin ei ole ollut tälläistä ongelmaa. Välikausikamat ostin seppälästä ja ne on olleet hyvät siellä pk-käytössä,kurikset tarvittaessa sitten päällä.

Mutta ostanko talvihaalarit seppälästä vai millaiset mahtaa olla travallen jotkut 59e haalarit missä ei ole merkattu mitään kosteussuojamerkintöjä. Ihan hyvä materiaali vaikutti olevan housuosassa, mutta on siis nimenomaan ns. pakkaskelin haalari.

Vai mitä suosittelette? Millaisia teillä käytetään päiväkodissa? Kotiin ja vapaa-ajale on paremmat puvut, kun en jaksa pelleillä kuristen kanssa.

meillä on reimatec ulkona. sen saa ihan kuivat kuivauskaapissa 40asteessa. kestää sen kuivauksen, koska kestää myös sen lämpötilan pesunkin. Meillä ei ole koskaan päiväkoti pilannut haalareita.

Meillä on ne ns. paremmat puvut päiväkodissa käytössä. Siellähän ulkoillaan päivittäin parikin kertaa, oli sää mikä tahansa, ja ulkovaatteen pitää olla toimiva.

Kosteussuoja-asuja on ollut jo vuosikausia, ja hoitajat osaavat varmasti niitä oikein käsitellä. Ei ainakaan meidän lasten kosteussuojavaatteita ole kuivauskaapeissa pilattu.

Seppälän ulkovaatteita meillä on ollut ns. kauppa-asuina, kun kaupassa ei tarvita kosteussuojaa ja kulutuksenkestoa ja asut on ulkonäöltään ihan nättejä. Ja on niitä käytetty ihan lumileikeissäkin satunnaisesti. Mutta ei ne kovinkaan kestäviä ole, ei niistä olisi päiväkotikäyttöön.

Ei ne pilaannu kuivauskaapeissa, saahan vaatteet pestä joten ne voi huoletta kuivata kuivauskaapissa 30lämpötilassa. Meillä on 3vuotta kestäneet Remut ja Jonathanit päiväkodin kuivauskaapit eikätkä ole miksikään meneet.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;24614647:
Miksi kotiin paremmat puvut kun päiväkodissa kuitenkin ulkoillaan luultavasti enempi kuin kotona iltaisin?

Mistäs sä meidän ulkoilut tiedät? :D Ja minä teen vain noin kolmepäiväistä viikkoa ja niistä yksi on lauantai eli on runsaasti aikaa ulkoilla kotonakin.

Ja aika monet kosteussuojapuvut kestää 40 asteen pesun, mutta en luottaisi siihen että päiväkoti kuivaa ne 40 asteessa siellä kaapissa.

Mä tarjosin päiväkotiin kahta eri haalaria. Toinen oli vedenpitävä jonathan ja toinen Lassien g-tech, joka kestää jonkun verran kostautta ja kestää myös kuivauskaapin. Koska lapsella oli jo ostettuna molemmat haalarit, kysyin päiväkodin mielipidettä ja mulle vastattiin, että mieluummmin se Lassie, jonka he voi huolletta laittaa kuivauskaappiin. Eteinen on pieni, eikä siellä ole tilaa kuivatella henkarissa 21 lapsen pukuja. Lisäksi meidän päiväkodissa vedetään ne kurahousut kaikille jalkaan, joten ihan turha päiväkotia varten ostaa vedenpitävää pukua. Yksi puku on kerran mennyt pilalle kuivauskaapin myötä. Onneksi se oli alesta halvalla ostettu.

[QUOTE="alkup";24614716]Mistäs sä meidän ulkoilut tiedät? :D Ja minä teen vain noin kolmepäiväistä viikkoa ja niistä yksi on lauantai eli on runsaasti aikaa ulkoilla kotonakin.

Ja aika monet kosteussuojapuvut kestää 40 asteen pesun, mutta en luottaisi siihen että päiväkoti kuivaa ne 40 asteessa siellä kaapissa.[/QUOTE]

Noh, päiväkodin ulkoilut tiedän. Sanotaan sitten näin. :D

Tungempa tähän ketjuun ja kysyn, että kestääkö Ticket to Heavenin topat kuivauskaappia?

Ja miksi vedenpitävä toppahaalari pitää yleensäkin laittaa kuivauskaappiin?

Niin mua ainakin suoraansanottuna hirvittää se miten paskanhailee päiväkodin työntekijöille on ne vaatteet eli en tod viä sinne mitään kalliita haalareita. Ja mitään snobi-reimateciä en edes ikinä ostaisi vaan on ihan muut merkit käytössä, jotka on käytössä havaittu loistaviksi. Ja tosiaan vapaapäiviä meidän lapsilla kuukaudessa selvästi enemmän kuin hoitopäiviä. Hoitopäiviä 8-12.

[QUOTE="vieras";24614800]Tungempa tähän ketjuun ja kysyn, että kestääkö Ticket to Heavenin topat kuivauskaappia?

Ja miksi vedenpitävä toppahaalari pitää yleensäkin laittaa kuivauskaappiin?[/QUOTE]

Kyllähän ne vedenpitävätkin kastuu ainakin pinnasta, kun on märkää. Märkä kosteussuojavaate on todella nihkeä ja kylmä. Juuri tulin lenkiltä ja täysin vedenpitävä tuulipukuni oli karmea kylmä ja inhottava märkänä. Lisäksi lapset läträä vedessä ja haalari voi kastua sisäpuoleltakin vaikka lahkeesta. Meidän lapset ovat olleet vesileikkien jälkeen litimärkiä sisähousuistaan ja sukistaan, vaikka on ollut haalarin päällä vielä kurahousutkin ja saappaat jalassa

[QUOTE="vieras";24614800]Tungempa tähän ketjuun ja kysyn, että kestääkö Ticket to Heavenin topat kuivauskaappia?

Ja miksi vedenpitävä toppahaalari pitää yleensäkin laittaa kuivauskaappiin?[/QUOTE]

Kävin tarkistamassa pojan Ticketin talvihaalarista... Sen voi kuivata kuivausrummussa. Pesulapussa on ikäänkuin kuivausrumpu, jossa on musta pallo.

Viisi vuotta päiväkotiuraa takana ja joka ikinen talvi oli lapsella kunnollinen kosteussuojahaalari sekä talvella että ns. välikautena. Vaatteiden pilaamissaldo pyöreä nolla.

Kyllähän niillä päiväkodin "tädeillä" on itselläänkin monella lapsia joten tietävät erittäin hyvin miten vaatteita hoidetaan. Ja lopuilla sitten avittaa vankka kokemus.

Ihme asenne päiväkodin henkilökuntaa kohtaan, ei voi muuta todeta.

Meidän päiväkodissa on kuivauskaappi ja kaapissa on lämpötilasäätö. Mikään ulkovaate ei tykkää täysillä kuivaamisesta, joten kaikille kyllä käy kevyessä lämpötilassa kuivaaminen. Suurin osa ulkovaatteista (myös kosteussuojatut) sallivat vielä rumpukuivauksenkin.

Ajatelkaa nyt maalaisjärjellä. Jos vaate kestää 30-40asteen pesun, miksi se ei kestäisi sitä samaa kuivauskaapissa? Menevätkö vaatteet pilalle kesäisin, kun helteellä voi olla monta päivää yli 30 astetta....

Minkä takia täällä sitten vuosikaudet on hoettu sitä, että ne pilataan päiväkodissa? Eikä kesävaatteet kai nyt hemmetti mene helteessä pilalle vai mikä kosteussuoja niissä muka on? :D

[QUOTE="alkup";24616429]Minkä takia täällä sitten vuosikaudet on hoettu sitä, että ne pilataan päiväkodissa? Eikä kesävaatteet kai nyt hemmetti mene helteessä pilalle vai mikä kosteussuoja niissä muka on? :D[/QUOTE]

En minä ainakaan ole moista hokemaa kenenkään kokeneen kirjoitukssita lukenut.

Kesävaatteet ovat säilytyksessä kesän ja joisskain kodeissa lämpötila pääsee korkeaksi sisällä helteillä. Tosiaan vaatteet pestään neljässä kympissä, joten ne voi siinä asteessa puhaltaa kuivaksikin.

Aika harvoin pukuja edes kuivauskaappiin laitetaan. Usein kaappi on täynnä märkiä kintaita ja pipoja.. Joskus on pakko laittaa kaappiin joku puku joka on läpimärkä. Uudet kosteussuojapuvut on vaan pinnasta kosteita ja kyllä kuivuvat iltapäiväksi ihan hengarissa.

Tuossa mun kokemus.. päiväkodissa työskentelen.

[QUOTE="alkup";24614821]Niin mua ainakin suoraansanottuna hirvittää se miten paskanhailee päiväkodin työntekijöille on ne vaatteet eli en tod viä sinne mitään kalliita haalareita. Ja mitään snobi-reimateciä en edes ikinä ostaisi vaan on ihan muut merkit käytössä, jotka on käytössä havaittu loistaviksi. Ja tosiaan vapaapäiviä meidän lapsilla kuukaudessa selvästi enemmän kuin hoitopäiviä. Hoitopäiviä 8-12.[/QUOTE]

Olen lto enkä nyt sanoisi että ne vaatteet paskanhailee on... mutta eipä siinä kyllä ehdi jokaisen puvun kuivatusohjeita lukea kun koko päiväkodin (35 lasta) haalarit yrittää laittaa omalla vuorollaan kuivumaan. Kerromme vanhemmille, että käytämme kuivauskaappia ja vanhemmat sitten infoavat jos lapsen pukua ei sinne saa laittaa.

Itse olen aina ajatellut, että pk käyttöön paras on kosteussuojaamaton puku ja kurahousut ainakin märemmillä keleillä. Syystä että kosteussuojatut puvutkin kastuvat välillä (esim. tosiaan lahkeesta sisään), ja jos pukua ei saa laittaa kuivauskaappiin niin eivät ne kyllä kuivu iltapäiväulkoiluun mennessä. Aika ikävä on lapsen mennä ulos märällä puvulla. Nykyisin tosin osan kosteussuojatuista puvuista saa laittaa kuivauskaappiin.

Nyt kun lapseni ei vielä ole pk:ssa talvella, ostin hänelle Ticketin kalliin tuulen- ja kosteudenpitävän puvun kotikäyttöön. Vuoden päästä kun hän todennäköisesti on pk:ssa, hankin varmaan 2 pukua ja pk:n kurahousut+kosteussuojaamaton puku.

En minä ainakaan ole moista hokemaa kenenkään kokeneen kirjoitukssita lukenut.

Kesävaatteet ovat säilytyksessä kesän ja joisskain kodeissa lämpötila pääsee korkeaksi sisällä helteillä. Tosiaan vaatteet pestään neljässä kympissä, joten ne voi siinä asteessa puhaltaa kuivaksikin.

Ihmeellinen kommentti "toisinaan vaatteet pestään neljässä kympissä..." Sama kai se on missä ne pesee. Ratkaisevaa on mitä pesuohje sanoo. Kai sinä nakkaat huuhteluainettakin "toisinaan" sinne perään. Ei niissä vaatteissa sillon toimi kuule kosteussuojat jos ne kalvot on tapettu noilla toimilla. Valitan.

[QUOTE="vieras";24616470]Olen lto enkä nyt sanoisi että ne vaatteet paskanhailee on... mutta eipä siinä kyllä ehdi jokaisen puvun kuivatusohjeita lukea kun koko päiväkodin (35 lasta) haalarit yrittää laittaa omalla vuorollaan kuivumaan. Kerromme vanhemmille, että käytämme kuivauskaappia ja vanhemmat sitten infoavat jos lapsen pukua ei sinne saa laittaa.

Itse olen aina ajatellut, että pk käyttöön paras on kosteussuojaamaton puku ja kurahousut ainakin märemmillä keleillä. Syystä että kosteussuojatut puvutkin kastuvat välillä (esim. tosiaan lahkeesta sisään), ja jos pukua ei saa laittaa kuivauskaappiin niin eivät ne kyllä kuivu iltapäiväulkoiluun mennessä. Aika ikävä on lapsen mennä ulos märällä puvulla. Nykyisin tosin osan kosteussuojatuista puvuista saa laittaa kuivauskaappiin.

Nyt kun lapseni ei vielä ole pk:ssa talvella, ostin hänelle Ticketin kalliin tuulen- ja kosteudenpitävän puvun kotikäyttöön. Vuoden päästä kun hän todennäköisesti on pk:ssa, hankin varmaan 2 pukua ja pk:n kurahousut+kosteussuojaamaton puku.[/QUOTE]

En voi millään käsittää miten ne pk:n tädit voisi ikipäivänä muistaa, että kenen haalarin saa laittaa sinne kaappiin ja kenen ei. Enkä voi sellaista olettaakaan.

Ja siis en minä kyllä tahdo kallista pukua sinne päiväkotiin senkään takia, että siellä pihalla tehdään vaikka mitä ja meillä ainakin alkoi vaatteet kulua sillähetkellä, kun esikoinen aloitti eskarin. Sitä ennen vaatteet pysyi todella hyvinä. Oletan, että sama ilmiö tapahtuu myös pk:ssa.

[QUOTE="alkup";24616482]En voi millään käsittää miten ne pk:n tädit voisi ikipäivänä muistaa, että kenen haalarin saa laittaa sinne kaappiin ja kenen ei. Enkä voi sellaista olettaakaan.

Ja siis en minä kyllä tahdo kallista pukua sinne päiväkotiin senkään takia, että siellä pihalla tehdään vaikka mitä ja meillä ainakin alkoi vaatteet kulua sillähetkellä, kun esikoinen aloitti eskarin. Sitä ennen vaatteet pysyi todella hyvinä. Oletan, että sama ilmiö tapahtuu myös pk:ssa.[/QUOTE]

Päiväkotityössä oppii muistamaan käsittämättömiä asioita :D Mutta, koska virheitä voi kiireessä sattua, kannattaa minun mielestäni laittaa päiväkotiin sellaiset vaatteet jotka varmasti kestävät kuivauskaappia. En minä ainakaan voi taata, että jos Leena-Liinan äiti sanoo minulle marraskuun alussa puvun tuodessaan että sitä ei saa laittaa kuivauskaappiin, etten sitä jonain kiireisenä tammikuun päivänä vahingossa laittaisi.

Ja kyllä, vaatteet kuluvat päiväkodissa enemmän kuin kotikäytössä, koska lapsia on paljon ja se näkyy kulutuksessa. Siis, uskon että lapset leikkivät vauhdikkaammin ja erilaisia leikkejä runsaasta lapsiseurasta johtuen.

Päiväkotityössä oppii muistamaan käsittämättömiä asioita :D Mutta, koska virheitä voi kiireessä sattua, kannattaa minun mielestäni laittaa päiväkotiin sellaiset vaatteet jotka varmasti kestävät kuivauskaappia. En minä ainakaan voi taata, että jos Leena-Liinan äiti sanoo minulle marraskuun alussa puvun tuodessaan että sitä ei saa laittaa kuivauskaappiin, etten sitä jonain kiireisenä tammikuun päivänä vahingossa laittaisi.

Ja kyllä, vaatteet kuluvat päiväkodissa enemmän kuin kotikäytössä, koska lapsia on paljon ja se näkyy kulutuksessa. Siis, uskon että lapset leikkivät vauhdikkaammin ja erilaisia leikkejä runsaasta lapsiseurasta johtuen.

Joo ja tästä syystä minä siis olen ajatellut ostaa ne edullisemmat puvut päiväkotikäyttöön, jotta minun ei tarvitse repiä hiuksia päästäni, kun kalliit puvut on pilattu. Nautin sitten niiden kalliimpien pukujen ominaisuuksista vapaapäivinä lasten kanssa. :)

[QUOTE="alkup";24616507]Joo ja tästä syystä minä siis olen ajatellut ostaa ne edullisemmat puvut päiväkotikäyttöön, jotta minun ei tarvitse repiä hiuksia päästäni, kun kalliit puvut on pilattu. Nautin sitten niiden kalliimpien pukujen ominaisuuksista vapaapäivinä lasten kanssa. :)[/QUOTE]

Minusta ihan viisasta. Enkä ole kivikautinen päiväkodin täti, vaan ihan tällä vuosikymmenellä elävä pienen lapsen äiti (vaikkakin kerran yksi poika kysyi minulta oliko silloin dinosauruksia vielä elossa kun olin lapsi) :D

Uusimmat

Yhteistyössä