Ostatko lapsen kummille joululahjan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Itse en osta ns. lapsellisille kummeille, heidän lapsille kyllä. Mutta lapsettomalle kummille ajattelin ostaa jotain pientä, ehdotuksia? Kyse miehestä :) Oisko arvat ihan tyhmiä?

Meidän taapero "tekee" kummeilleen isot sydänpiparkakut, jotka koristellaan yhdessä. Ei kummeille mielestäni tarvitse mitään varsinaisesti ostaa, mutta onhan se hyvää käytöstä jotenkin pienesti muistaa kummejakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hanuri:
miks kummeja pitää lahjoa? eiks se oo toisinpäin?

Ei kummi ole mikään lahja-automaatti. Minusta ainakin on kaunista, että muistaminen on molemminpuolista. Eihän lahjan tarvitse olla arvokas, täällä jo mainittu lapsen tekemä ja koristelema piparkakku, askartelu yms. on ihan käypä myös. Molemminpuolinen muistaminen ja yhteydenpito on ainakin minun mielestäni tärkeää, ettei kummisuhde hiipuisi.

Eihän se mikään pakko ole, muttei kannata sittne ihmetellä jos tuo huomaavaisuus on vaan yksipuolista, että jos se kiinnostus joskus loppuu kokonaan...

Meillä painetaan kummeille jalkapohjia tai käsiä tyynyliinaan tai maalataan kynttilöitä kynttiläväreillä tai maalataan posliinimukeja.. Pääasia, et lapset saa itse tehdä. Itse, kymmenen lapsen kummina, ilahtuisin sellaisista lahjoista. Yleensä en saa mitään kummilapsilta, mutta en pistä pahakseni sitäkään

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:

Ei kummi ole mikään lahja-automaatti. Minusta ainakin on kaunista, että muistaminen on molemminpuolista. Eihän lahjan tarvitse olla arvokas, täällä jo mainittu lapsen tekemä ja koristelema piparkakku, askartelu yms. on ihan käypä myös. Molemminpuolinen muistaminen ja yhteydenpito on ainakin minun mielestäni tärkeää, ettei kummisuhde hiipuisi.

juuri tätä minäkin tarkoitin. En vain osannut sanoa näin hienosti asiaani. :D

Ei muisteta kuin joulukortilla.. korkeintaan kukka tai suklaarasia viedään samalla kun viedään lapsille lahjat. Muutenkin meillä ostetaan vain lapsille lahjoja, aikuisten lahja on hyvä ruoka ja vapaapäivät!

Kyllä aina jotain pientä, yleensä yritän että lahja olisi ainakin joltain osilta tytön tekemä. Tänä jouluna tyttö maalaili saviruukkuihin kuvioitaan ja sitten ruukkuihin leivottiin yhdessä pipareita.

Yhteistyössä