Ostatko miehellesi isänpäivälahjan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja erilainen perhe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

erilainen perhe

Vieras
Me ollaan sovittu, että isän/äitienpäivänä emme osta toisillemme lahjoja lasten nimissä, vaan riittää, että lapset askartelee kortin tms pientä. Mies on saanut mm lasten kuvan kehystettynä (että voi laittaa työpöydälleen) ja muuta pientä, mutta aina jotenkin lapsiin liittyvää. Nyt kun lapset on päivähoidossa, niin ovat siellä tehneet lahjat ja kortit ja tänä vuonna se saa riittää. Mies tietää, että päiväkodissa tehty lahja on tulossa, koska pienet lapset eivät malttaneet olla kertomatta, että heillä on isille yllätys :D ja mies sanoikin tän jälkeen, ettei halua mitään muuta lahjaa sen lisäksi. Onko kenenkään muun perheessä näin? Kun tuntuu, että kaikki ostaa jotain ja yleensä tosi kallista.

En osta, eihän se mun isäni ole. Mä ostan jouluna ja synttärinä, isänpäiväksi lapset itse askartelee jotain pientä. Saatetaan yhdessä leipoa jos inspis iskee, ja silloinkin lapset saa osallistua niin paljon kuin kynnelle kykenevät.

En myöskään odota äitienpäivänä mieheltä mitään, jos lapset on jotain tehneet niin se on ihanaa.

Meilläkin ostetaan lahja, koska ilman tuota miestä minulla ei olis tuota ihanaa lasta ja toista tulossa. Maailman parasta aviomiestä pitää kuitenkin kiittää edes kerran vuodessa!

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
En osta, eihän se mun isäni ole. Mä ostan jouluna ja synttärinä, isänpäiväksi lapset itse askartelee jotain pientä. Saatetaan yhdessä leipoa jos inspis iskee, ja silloinkin lapset saa osallistua niin paljon kuin kynnelle kykenevät.

En myöskään odota äitienpäivänä mieheltä mitään, jos lapset on jotain tehneet niin se on ihanaa.

edes joku samaa mieltä mun kanssa.

Toki ja mielläni. Ei se mitään niin kallista ole, ehkä t-paita tai sukat ja suklaata tms. ja odotan myös, että äitienpäivänä jotenkin muistetaan. Mies on meidän perheen isä.

Alkuperäinen kirjoittaja lammas:
Meilläkin ostetaan lahja, koska ilman tuota miestä minulla ei olis tuota ihanaa lasta ja toista tulossa. Maailman parasta aviomiestä pitää kuitenkin kiittää edes kerran vuodessa!

Ei se mikään aviomiehen päivä ole ja sun aviomies ei ole sun isä. Toivottavasti ainakaan

Alkuperäinen kirjoittaja Cia:
No en-eihän se mun isä ole.

Typerää ajattelua.

Kyllä mä ainakin haluan jotain pientä ostaa lapsilta miehelle, vaikka lapset askartelevatkin kortit niin kyllä se vaan mukavasti isän mieltä lämmittää kun jotain pientä mukavaa saa muistoksi.

Te ketkä ETTE osta miehellenne, kun ei ole teidän isä. Ni ostatteko omalle isälle sit aina lahjan? Meillä taas sinne päin menee yleensä vaan korttia ja jotain pientä lapsenlapselta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lammas:

Ei se mikään aviomiehen päivä ole ja sun aviomies ei ole sun isä. Toivottavasti ainakaan

Mutta jos se aviomieskin on isä. Ja lapset vielä niin pieniä, etteivät itse hoksaa/ole rahaa ym. ostaa lahjaa isälleen.

Ostin juuri miehelleni isänpäivä-lahjaa Seppälästä ISKÄ-esiliinan, pipon ja hanskat... :heart:

Lapset antaa kolulussa ja tarhassa tehdyt askartelut + kortit.

Vielä omalle isälleni etsin hanskojen lisäksi jotain... :D

Meilläkään ei lahjoja osteta äitien/isänpäivänä, lasten askartelut riittää. Tuntuu että tavaraa ja lahjoja on muutenkin niin paljon, ettei halua enää mitään "pakkolahjoja". Kakku aina hommataan puolein ja toisin.

Tiedättekö yhtään äitien- ja isänpäivän historiasta, jos kerran vetoatte tuohon, ettei ole teidän oma isä? Äitienpäiväähän alettiin alun perin viettää nimen omaan kotiäitien kunniaksi. Haluttiin edes kerran vuodessa muistaa niitä, jotka tekevät "palkatonta työtä". Aikanaan tasa-arvon nimissä ruvettiin viettämään myös kaikkien isien päivää. Eikä missään ole puhuttu siitä, että vain omia vanhempia tulisi muistaa, pikemminkin päin vastoin.

Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Te ketkä ETTE osta miehellenne, kun ei ole teidän isä. Ni ostatteko omalle isälle sit aina lahjan? Meillä taas sinne päin menee yleensä vaan korttia ja jotain pientä lapsenlapselta.

Mä en ylipäätäänkään tykkää ostaa väkisin lahjoja. Omalle isälleni voin jotain ostaa, jos tiedän sen sopivasti jotain tarvitsevan ja osuu silmään.
Kortin askartelen sille edelleen, kuten viimeiset yli 20 vuotta olen tehnyt, nykyään vaan sitten lapsenlapsetkin auttaa siinä hommassa =)

Kerran olen miehen kohdalla tehnyt poikkeuksen. Yhtenä isänpäivänä ostettiin esikoisen kanssa miehelle tossut, kun esikoinen näki ne kaupassa ja älysi sanoa, että isin vanhat on rikki. Ne siis ostettiin lapsen aloitteesta, mä vaan jouduin vähän sponsoroimaan.

Mutta noin yleensä mä vaan ajattelen sen niin, että isänpäivä on sitä varten, että lapset muistaa isäänsä.

Ei mun tarvitse sitä erikseen kiitellä niiden siittämisestä, kyllä se oli ihan hyvillä mielin siinä hommassa mukana. Joka kerta.

Aviomiehenä muistan sitä hääpäivänä, ja muissa merkeissä synttärinä, jouluna, ja joskus ihan muuten vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja catlady:
Ostin juuri miehelleni isänpäivä-lahjaa Seppälästä ISKÄ-esiliinan, pipon ja hanskat... :heart:

Mun mies tuskin kovin innoissaan käyttäisi julkisella paikalle mitään iskä-hanskoja. Paljon enemmän arvostaa sitä, että lapset ovat itse tehneet lahjan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja catlady:

Mun mies tuskin kovin innoissaan käyttäisi julkisella paikalle mitään iskä-hanskoja. Paljon enemmän arvostaa sitä, että lapset ovat itse tehneet lahjan.

Esiliina on ISKÄ-tekstinen ja siis pipo on valkoinen ilman tekstiä ja hanskat on mustat ilman tekstiä...
Olisihan siellä ollut kaikkia sukkia, boksereita ym. tuolla ISKÄ-tekstillä... :saint: