ostatteko toiselle uusia vaatteita, jos samaa sukupuolta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiinu123
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiinu123

Jäsen
15.10.2007
429
0
16
meille nyt toinen tulossa. sukupuolta ei tiedossa. Esikolle pojalle saatiin iso kasa(4 pahvilaatikollista ) käytettyjä vaatteita. plus äp-pakkaus ja sitten mummujen ym ostamat vaatteet. osan annoin jo pois sellaiselle ku tiesin että niitä tarvitsee todella. en oo mitenkään turhamainen mut en oo koskaan sitten viittinyt esikolle ostaa uusia vaatteita ,ku niin paljon muutenkin niitä meillä kerääntynyt. mut nyt toiselle mietein et jos antaisin noita tavis vaatteita pois, jollekin joka tarvitsee ja saisin ostaa itse edes muutaman.. kuulostaako ihan tyhmältä ja pröystäilevältä.. ? miten muut säästättekö vanhat ja käytätte vai myytte aina ja ostatte uudet?

Siis minä käsitin tuon otsikon niin, että ostaako puolisot toisilleen vaatteita, jos he ovat samaa sukupuolta, eli lesbo- tai homoparit. Siis voi elämän käsi :ashamed:

No, viestin avattua tajusin kyllä sitten, mikä homman nimi olikaan.....

Olen ostanut kakkoselle ihan siitä syystä, että poikani on ihan eri mallisia, jo vauvaikäisenä. Siten samat vaatteet ei oo tahtoneet sopia, etenkään housut. Lisäksi esikoisen kanssa tuli käytettyä erityyppisiä vaatteita, kun taas kakkosen kanssa innostuin pitämään toisenlaisia. Koin siis kätevämmäksi erilaiset vaatteet kakkosen kohdalla. Kuitenkin kyse on vain parista hassusta vaatteesta, mitä kakkoselle oon ostanut. Hän sai lahjaksikin jonkin verran vaatteita. myös se on vaikuttanut, että pojat on syntyneet vähän eri aikaan vuodesta, niin saman kauden kamppeet ei oo mahtuneet.

Ostan toki, ei ne kaikki esikoisen vaatteet enää olleet käyttökelpisia/tallessa kuopuksen aikoihin. Ja nyt kun ovat jo isompia, tuntuu ettei mikään vaate kestä niin kauaa että kerkeisi "periytymään" :whistle:

Olen säästänyt esikoiselta ja seuraavalta kaikki vaatteet, vasta kolmannen jälkeen tajusin pistää suurimman osan kiertoon kun tajusin niitä olevan liikaa. Kuitenkin joka pojalle on tullut jotain ostettua silloin tällöin. Tytöllekin säästän jotain vaatteista, mutta suurimman osan saa naapurin tytöltä.

Jotain pientä uutta on takuulla ostettava. Tai sitten ainakin tehtävä kirpparilla loistolöytöjä :) .

Toisaalta ihanaa pitää sitten vuosia säästettyjä vaatteitakin. Niin paitsi jos tää on tyttö :)

No meillä ei ole kuin yksi lapsi mutta suurimman osan hänen vaatteistaan myyn eteenpäin. Jotain säilytän lapselle muistoksi. Jos joskus innostutaan lisää tekemään niin kaikki hankin hälle "uutena" kaupasta ja kirpparilta.

Säilytin kaikki esikoisen vaatteet ja olen niitä käyttänyt kuopuksella. Lisäksi olen ostanut hänelle ihan uusiakin vaatteita. Nyt täytyy myöntää, että meillä on ihan kamalasti poikien vaatteita ja laitoin pienet vaatteet jo kiertoon.

Minä olen käyttänyt samoja, kierrätettyjä vaatteita molemmilla. Miksi lapselle pitäisi ostaa uusia vaatteita, kun kirppikset ovat täynnä kauniita ja hyväkuntoisia kuteita?

Lahjaksi molemmat ovat tietysti saaneet uusiakin vaatteita, mutta itse olen lähes kaikki ostokseni tehnyt kirpputoreilta :-)

Alkuperäinen kirjoittaja Marianne Isola:
Minä olen käyttänyt samoja, kierrätettyjä vaatteita molemmilla. Miksi lapselle pitäisi ostaa uusia vaatteita, kun kirppikset ovat täynnä kauniita ja hyväkuntoisia kuteita?

Lahjaksi molemmat ovat tietysti saaneet uusiakin vaatteita, mutta itse olen lähes kaikki ostokseni tehnyt kirpputoreilta :-)
Mä pidän "uusina" niitä kirppareiltakin ostettuja. Siis uusia minulle. :saint:

Täällä esikoisen vaatteita käyttänyt 2 siskoa.Mitä nyt hyviksi on jäänyt.Vauvanvaatteet vielä säilyikin mutta kun alettiin kuluttaan enemmän housuja esim konttaamalla niin ei kaikki säilyneet.Paitoja kyllä jäänyt paljon. Ostetaan kyllä omiakin uusia vaatteita pienemmille mutta ei mitenkään kauheasti.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Marianne Isola:

Mä pidän "uusina" niitä kirppareiltakin ostettuja. Siis uusia minulle. :saint:

Samoin!

Yhteistyössä