Ostettiin talo. Ensin remppa ja sitten pitäisi sisustaa, mutta en mä osaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja enosaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

enosaa

Vieras
Mä en osaa yhtään sisustaa! En tiedä minkäläiset ois kivat verhot uuteen olohuoneeseen tai minkäläiset sohvat sopisi sinne tai miten ne sinne edes laittaisi ja mihin telkkari... Tai edes että minkäläinen olisi kiva tapetti...

Kylppäri pitää rempata kokonaan ja ei ole hajuakaan minkäläiset laatat sinne voisi hankkia...

Meillä ei ole miehen kanssa minkääläistä sisustussilmää, muttei kyllä varaa palkata ammattilaistakaan... Eikä me haluta mitään ihmeellistä, kunhan näyttää meidän kodilta, mut.. äh en mä osaa selittää... lapsen makkari on ainoa mistä luulen selviäväni... =D

Onko muilla samoja ongelmia?? =)

Oisko ideoita ? =)

mulla sama ongelma ja pintaremontissa moni kohta meni sitten kaupan kahdesta alennustuotteesta valitsemalla, koska en tiennyt yhtään, mitä edes haluan valita. nyt mä tekisin niin, että selaisin lukemattomia kohtuuhintaisia sisustuslehtiä plus kattelisin kaikki aiheeseen liittyvät ohjelmat. mä en osaa itse hahmotella mieleistä, mutta tiedän mistä tykkään kun sen nään! :) noista ohjelmista ja lehdistä voisi hahmoitella haluamansa siihen tyyliin kuin ne pienessä pintaremontissakin tekee, jollekin isolle kartongille! :)

sisustussuunnitelma ei muuten maksa paljoa. muutamalla satasella saat suunnitelman useampaan huoneeseen. suosittelen ehdottomasti, järkevä suunnitelma voi myös säästää teidän rahoja (=pintamateriaalit oikein ja järkevästi valittu erityisen tärkeää kylppärissä ja huonekaluista etsitty teidän budjettiin sopivat jne..)

pysykää yksinkertaisissa perusratkaisuissa.

Valkoinen ei petä. Pysykää muutamassa perussävyssä. Yksinkertainen on kaunista.

Varsinkin ensialkuun. Niitä väriläiskiä ja sitä omaa ilmettä saa sitten pikkuhiljaa lisättyä.

Mutta älkää sortuko näihin ikean yms valmishuoneisiin. Vaan miettikää mistä itse pidätte ja mitä tarvitsette, mikä on teille mukavaa.

googleta kuvia kylppäreistä, täälläkin ollut ketjuja. Katselkaa niistä mikä tyyli miellyttää, ja noh, siitä se sitten lähtee.

En nyt väitä itsekkään olevani mikään sisustusihminen. Mutta me tykätään meidän kodista ja viihdytään täällä. Tää on meidän näköinen.

Ollaan siis samanlaisessa tilanteessa, talo ostettu ja remontti etenee ja sisustetaan pikkuhiljaa.

Osta tai lainaa sisustuslehtiä. Ota niistä talteen sellasia kuvia mitkä sinua miellyttävät. Laita ne vaikka kansioon tai isolle paperille. Sit käyt kaupoissa kiertelemässä ja etit samantyylistä omaan budjettiin sopivaa vaihtoehtoa. Ota vaikka se kansio mukaan. Pyydä siellä kaupassakin apua, sieltä varmasti saat jonkun innokkaan myyjän esittelemään vaihtoehtoja. Mut tosiaan lehdistä saa ideoita vaikka minkä väristä, tai minkälaista tunnelmaa haluaisit kotiisi.

kiitos vinkeistä!
itse tykkään myös että on yksinkertaista, eikä mitn turhaa tavaraa nurkassa notkumassa.

En aio sortus ikean huoneisiin, mutta jotakin olen sieltä jo katsonut, että toi vois olla kiva. Esim lapsen huoneeseen =)

niin.... ja pelkään sitä että mulla on visio miltä jonkun pitäisi näyttää mutten osaa toteuttaa sitä ja sitten vi¤%&#¤ kun katson pieleen mennyttä..

No, aloita pinnoista. Jos et ole varma, niin vaaleaa/neutraalia sävyä. Sit teet listan mitä kalusteita tarviit, ja minkäväristä (värivalinnoissa just ne sisustuslehdet anta vinkkejä). Ja sitten jotain tekstiilejä ja lamppuja tuomaan tunnelmaa. Vaikka joku piristävä tai muodikas eri väri ja kuosi. Siis matto, verhot, tyynyjä sohvalle. Siinäpä se. Kyllä sitä muuta rojua ja kuvia seinille kerääntyy ihan itsestään.

kiitos vinkeistä!
itse tykkään myös että on yksinkertaista, eikä mitn turhaa tavaraa nurkassa notkumassa.

En aio sortus ikean huoneisiin, mutta jotakin olen sieltä jo katsonut, että toi vois olla kiva. Esim lapsen huoneeseen =)

siis tottakai sieltä voi ostaa vaikka koko sisutuksen, mutta teette siitä omannäköisenne, sellaisen mistä tykkäätte. Ette suoraa kopiota. Tai jos tykkää siitä, niin mikä ettei....

tai jos sulla on ystäviä keiden sisustustyylistä tykkäät niin kysäise heiltä ideoita. Sitten valkkaat niistä parhaat päältä ja muokkaat mieleiseksesi.

maalikaupastahan sitten saa näitä valmiita värilastuja joihin on kasattu yhteensopivia värejä. Niitä kannattaa myös ehdottomasti hyväksikäyttää.

Yhteistyössä