ostin ison kasan lastenvaatetta kirpparilta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
tosi hyväkuntoisia, tahrattomia, kuin uusia, benettonia, H&M jne.
ostin todellakin vaan parhaat ja vaikka rahaa ei mennyt kun 10e siihen kasaan, niin suru tuli....

mun siskon tytölle ostin housut, mekon ja paidan, vaan mekko kelpas..

kummipojalle kaks paitaa ja housut, ei kelvannu kun hyi hitto eihän kukaan voi kirpparivaatteita päälleen laittaa.

kaverin lapselle kahdet housut ja kaksi paitaa ja ei kiitos kun on kaapit täynnä.

mä ihan oikeasti ymmärrän et jos on kaapit täynnä et ei halua sinne yhtäkään sukkaa, mä ymmärrän jos sitä vaatetta on niiiin paljon et niit ei ehdi käyttää ja mä tiedän et olis varmaan kannattanu kysyä ensin, mut kirpparijutuista kun on kyse niin en lähteny soitteleen..
luulin ilahduttavani, mut sainkin itselle pahan mielen... :/
ja nyt harmittaa et mihin mä noi laitan, ei edelleenkään rahallisesti haittaa, mut ne on niin hyväkuntosia ja nättejä et ei niitä poiskaan voi heittää.. kai mä säästelen jos joskus joku sattuu tarvitsemaan..

ihan tyhmä alotus, mutta harmittaa.. en tiedä ymmärtääkö mun harmitusta kukaan kun tavallaan itse sen aiheutin kun en ottanut selvää ensin ,mutta silti..

Siis et ostanutkaan ivaatetta omalle lapsellesi? Meillä ei ainakaan käytetä kirpparivaatteita, ei vaan tykätä ja kun uusiakin saa kaupasta halvalla. Tosin mä olisin ottanut sun antamat vaatteet, kun en olisi kehdannut kieltäytyä ja vienyt ehkä UFFille.

Ymmärrän, että sua harmittaa, mutta toisaalta ymmärrä niitä muitakin. meilläkin on kaapit täynnä vaatetta, kivaa ja uuttaa, sellaista mitä ollaan itse ostettu ja tykätään.

Harmittava juttu :(

Kivasti tehty sinulta, mutta se muiden lapsille vaatteiden ostaminen on aika hankalaa. Mua tosissaan harmitta välillä kun saadaan vaatteita joista en tykkää. Ihan kiva että mummokin lapsiamme muistaa mm. vaatteilla, mutta kun meillä vaan on niin erilainen maku :ashamed:

voi surkeus! Mä en ymmärrä ollenkaan tuota asennetta nykypäivänä, ettei kirppari-vaatteita voi pitää. kuitenkin kierrätys säästää luonnonvaroja jne.

Mä ostan paljon omia ja lasten vaatteita kirppikseltä. muille en juuri ollenkaan, kun ei voi tietää mitä toiset tarvii jne. jos tulee vastaan jokin helmi, niin yleensä soitan sieltä kirpparilta, että nyt olis tämän hintainen ja näköinen. aika usein olen ne "joutunut" jättämään sinne. kun ei voi tietää toisen mausta ja kaappien tilasta.

Olisiko ollut parempi, että olisit jäänyt väärään luuloon, että tuotteet tulevat käyttöön? Rehellisyyttä kannattaa arvostaa, ainakin minä arvostan. Sillä parempihan on ilahduttaa asioilla, mistä saajat pitävät - ei niinkään sellaisilla mistä saaja ei pidä. Kuitenkaan rahallisesti itsekin kerrot, että vaatteet eivät paljon maksaneet.

Minusta kaikista lahjoista ei pidä ilahtua saamisen takia. Itselleni on tärkeätä, että opin tuntemaan ihmiset niin, että ostan sellaista mitä he haluavat, pitävät ja tarvitsevat. Ei sellaista vain, mistä minä pidän. Ostan ne itselleni.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Kivasti tehty sinulta, mutta se muiden lapsille vaatteiden ostaminen on aika hankalaa. Mua tosissaan harmitta välillä kun saadaan vaatteita joista en tykkää. Ihan kiva että mummokin lapsiamme muistaa mm. vaatteilla, mutta kun meillä vaan on niin erilainen maku :ashamed:

Tää on niin totta. Ja sit niitä ei kehtaa heittää pois eikä halua pitääkään ja sit ne vie kaapissa tilaa.

Jos jotain positiivista, niin ap:n tutut ainakin pitää ap:ta hyvänä ystävänään, kun kehtasivat sanoa, etteivät ota.

Ihan uskomatonta kyllä, että ei kirpparivaaatteet kelpaa. Mikä niissä on niin pahaa.?Ihan samallainen se vaate on kun uusi mitä olet yhden kerran pitänyt. Miksi pitää hyvät vaatteet heittää menemään??? Ei voi ymmärtää.

Kaikista älyttömintä mun mielestä on kun kenenkään vanhat esim vauvanvaatteet ja -tarvikkeet ei kelpaa , mutta samalla ei ole varaa esimerkiski vanhemmille lapsille ostaa kaakaota juotavaksi(on liian kallista ja maitoa kuluu liikaa)Hmmm...perheessä toinen aikuinen polttaa tupakkaa!!!se ei onneksi ole kallista :)
Minä siis tunnen tällaisen henkilön ja kaiken lisäksi lapset ei saa mitään uutta vaatetta ennen kuin on säästetty jotta voidaan ostaa jokin merkkivaate. Usein miten lapsilla on liian pienet vaatteet.

mua harmittaa varsinkin toi kummipojan tapaus, koska äitinsä on valittanut että pojalle ei ole vaatteita ja tiedän hänen makunsa. jos noi kyseiset vaatteet olis tullu suoraan kaupasta niin olis ottanut mukisematta vastaan....
mutta turha tätä on nyt märehtiä, eiköhän ne jonnekin saa laitettua :)

Yhteistyössä