Ostin kaverilta tavaroita/huonekaluja...ja!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(:(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(:(

Vieras
hän sanoi että voin ihan rauhassa maksaa osissa, ja ei ole niin kiirettä. no maksoin 40euroa viimekuussa. nyt laitto viestin että mun on pakko laittaa sen tilille 300euroa nyt heti hän on olut joustava ja minun pitää maksaa,hän ei enään odota:O olisin laittanut taas n.40-50euroa koska ei ole varaa laittaa enempää. ostin siis sängyn, nojatuolin ja sohvan ym muutaman taulun. ja jotain lamppuja yms... yhteissumma oli n.500euroa. silloin siis sopi viimekuun alussa että lyhennän miten pystyn ja milloin pystyn. no nyt mies laitto sille viestiä et ei kertakaikkiaan pystytä niin paljoa maksamaan 300euroa kun rahaa tuli juuri vain sen verran ja omatkin menot on ... mies laitto että 40euroa voidaan maksaa nyt. no sieltä tuli että pakko maksaa! ja sit laitoin et hakee romunsa pois. niin ei hae vaan on ihan pakko maksaa..mitäs tässä nyt tekee? yhtäkkiä alkaa vaatimaan hirveitä summia kun ei ite pärjääkään että pakko maksaa byt 300e että he pärjää kun niin tiukkaa.... olisin kyllä antanu tavarat takasi mut ei ota.vaan vaatii vaan maksua:( luotin että voin maksaa joka kuukausi n.40-50e lyhennystä....

Suullinen sopimus on pätevä ja jos ystäväsi on luvannut sinulle osamaksun, voit maksaa edelleen osissa. Ymmärrän että ystävälläsikin voi olla tiukkaa ja tarvitsisi tuon 300€ nyt heti, mutta jos teillä ei yksinkertaisesti ole sitä laittaa niin sit ei ole. Joten laita se 40-50€ hänelle nyt ja loppuja sitä mukaan kuin on varaa. Yritä kuitenkin olla nopea maksuissa ja saada velka mahd. nopeasti pois.

Ystävyytenne todennäköisesti on jo entinen. :(

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
joo niin on entinen...mutta olisinkin lyhentänyt niin plajon kuin pystyn ja aina kun pystyn. mut tuo ärsyttää kun yhtäkkiä alkaa vaatimaan että pitää olla ainakin 200e -300e heti ja ensikuussa myös! ja ei jaksa enään odottaa:O yhen kuukaudne odottanu..joo on entinen.

Teidän ois pitänyt sopia summa minkä maksat, siis vaikka 50euroa kuussa. Kuulostaa siltä että myös kaverisi on rahapulassa vai mitä se nyt keuhkoaa. Ite oisin onnellinen jos joku ostais meidän vanhat kamat, vaikka sitten osamaksulla.

En vois kuvitella et mun ystävät käyttäytyis noin. Mutta jos jostain syystä tulis tolalnen tilanne, niin mä veisin kyllä romut sen ovelle jos ei alunperin sovitut säännöt enää sovi.

Kaverilla yhtäkkinen rahapula myös.....

Kauppoihin kannattaa aina sopia summa, mitä lyhentää kuukausittain- siis jonkinlainen sopimus ympäripyöreän 'maksa kun jaksat' ilmaisun sijaan.
Välttyy näiltä tämmösiltä...

Rahapula todennäköisin syy, koska ei ota romppeitaan takaisin, epätoivoinen rahapula siis.... noin 300 euroa :D

No aika erikoista jos ootte sopinut et maksat sit kun pystyt ja osissa. Ehkä kaveri oli kuvitellut sit kuitenkin vähän nopeempaa aikataulua.. Mä varmaan laittaisin et nyt ei ole tällä hetkellä enempää ja piste ja että maksamattomat huonekalut voi hakea pois jos siltä tuntuu.

Joillekin pikkuhiljaa osissa voi tarkoittaa, ettei tänään tarvi maksaa, riittää että huomenna puolet ja ensiviikolla loput.

Aika hirveen summan olet luvannut maksaa? Toivottavasti ne oli edes arvohuonekaluja.

Minä en vielä maksaisi tämän kuun lyhennystä, vaan odottaisin viikonlopun yli että haluaako tavarat takaisin vai jatketaanko entiseen malliin osamaksulla. Kaverin muuttunut tilanne ei muuta aiemmin tehtyä suullista sopimusta, että siinä mielessä ei huolta.

No mä ihmettelisin sun maksu kykyäsi ja sitä kuinka paljon rompetta olet silti kerralla ostanut :O 500€:lla kamaa ja pois maksu kuitenkin vaan muutamaa kymppiä kuussa. kuinka monella on oikeasti varaa makuuttaa 500€ kaverin tilillä?

no minä sille sanoin että kun jään äitiyslomalle en pysty kuin jokakuun viimenen päivä kyhentämään noin 40-50euroa, meillä asumiskustannuksiin ja omaan elämiseen menee rahaa. neljä lasta. jos nyt maksan sen 300e sille niin meidän perheelle ei jää rahaa:(. kun seuraava raha tulee vasta 22.päivä. mies laitoo vielä ,että hän voi käydä töistä tullessa laittamassa sen 40euroa ja noin satanen tulisi 22päivä,mutta ei vastausta kuulu? sille siis sopi et maksan osissa ja aina kuun lopussa mitä pystyn. nyt kamala keuhkoaminen.

No mä ihmettelisin sun maksu kykyäsi ja sitä kuinka paljon rompetta olet silti kerralla ostanut :O 500€:lla kamaa ja pois maksu kuitenkin vaan muutamaa kymppiä kuussa. kuinka monella on oikeasti varaa makuuttaa 500€ kaverin tilillä?

No sehän olisi huomattavasti edullisempaa ja käytännöllisempää makuuttaa sitä 500e niissä vanhoissa romuissa, lienee ostanut uudet kun vanhoja myy eli varastoimiseenkin menisi jo jokunen raha.

1. Kaverisuhteisiin EI sekoteta bisneksiä.
2. Sopimukset tehdäänkirjallisina
3. Osamaksulla maksettaessa on oltava sovittuna osien suuruus, maksupäivät ja selkeä maksusuunnitelma kirjallisena.

Ja siis miten kukaan saa ittensä tohon jamaan rahallisesti?! Aikuset ihmiset?:O

En mä kyllä jaksais odottaa että joku lyhentäisi ostoksiaan vuoden ajan. Siinä ajassa jo unohtuu mitä ootte maksaneet ja mitä ette, harvalla enää tule tiliotteitakaan kotiin. (Juu, verkkopankista näkee mutta että vuoden ajan pitäisi niitä muistaa vahdata..)

Mitä jos lainaisitte esim. vanhemmilta tuon summan ja makselisitte sit heille hitaasti takaisin?
Oon itekin äitiyslomalla mut ei tulis mieleenkään ostella jos ei oo heti varaa maksaa.

sanoin sille sillon että en pysty ostamaan niin paljoa...mut ite sano oikein monta kertaa että ei haittaa milloin maksat ja kuinka paljon maksat maksat miten pystyt..oli vielä viimekuussa tunkemassa keittiönpöytää ,onneks en sitä ottanut... no sit sanoin että voin maksaa sen 40-50 tosiaan jokakuun loppu niin tuntu kelpaavan ...voin viedä takasi romut vaan ei ota ja vaatii heti maksua!eli mitä tässä nyt tekee? ei jaksa kuulemma enään sittenkänä odottaa on ollut joustava:O???

[QUOTE="vieras";26822437]No sehän olisi huomattavasti edullisempaa ja käytännöllisempää makuuttaa sitä 500e niissä vanhoissa romuissa, lienee ostanut uudet kun vanhoja myy eli varastoimiseenkin menisi jo jokunen raha.[/QUOTE]

No luultavasti ne ois voinu myydä jollekkin toisellekkin, mut heräs epäily et ap on maksanu niin hyvin ettei se ole ollut kannattava siirto. Jos olette sopineet et maksat 40€ niin maksa se ja jos mahdollista yritä maksaa pikkasen enemmän ja kysy siltä kaveriltas et mites sen "maksa kun jaksat" homman kans kävi.

No jos minä sanoisin kaverille että maksa vaan osissa, niin en kuitenkaan ajattelisi, että maksamiseen menisi vuotta! Eli kyllä olisit sinäkin viisaasti tehnyt, kun olisit sanonut, että pystyn kyllä maksamaan vain näin vähän kuussa. Muuten olisin odottanut juurikin jotain 2-3erää, ehkä maksimissaan viittä, en todellakaan mitään 10 kuukauden rumbaa...

[QUOTE="pop";26822488]No jos minä sanoisin kaverille että maksa vaan osissa, niin en kuitenkaan ajattelisi, että maksamiseen menisi vuotta! Eli kyllä olisit sinäkin viisaasti tehnyt, kun olisit sanonut, että pystyn kyllä maksamaan vain näin vähän kuussa. Muuten olisin odottanut juurikin jotain 2-3erää, ehkä maksimissaan viittä, en todellakaan mitään 10 kuukauden rumbaa...[/QUOTE]

Luetun ymmärtämisessä vaikeutta? tuollahan lukee selvästi,että ap oli kertonut paljon voi lyhentää kuussa,ja se oli kaverille ok.

sanoin sille sillon että en pysty ostamaan niin paljoa...mut ite sano oikein monta kertaa että ei haittaa milloin maksat ja kuinka paljon maksat maksat miten pystyt..oli vielä viimekuussa tunkemassa keittiönpöytää ,onneks en sitä ottanut... no sit sanoin että voin maksaa sen 40-50 tosiaan jokakuun loppu niin tuntu kelpaavan ...voin viedä takasi romut vaan ei ota ja vaatii heti maksua!eli mitä tässä nyt tekee? ei jaksa kuulemma enään sittenkänä odottaa on ollut joustava:O???

No jos vasta viimekuussa ooote sopimuksen tehnyt ja nyt jo alkaa karhuta kaikkea kerralla, siitä huolimatta että osarin piti olla ok, niin mä ainakin sanoisin vaan että "no voi voi", aika kaukana joustavasta. Jos ei pieni lyhennys sovitusti kelpaa, niin olkoon ilman, mutta sovittu mikä sovittu. Jos iskee akuutti rahapula, voi ystävällisesti tiedustella jos pystyisitte maksaa enemmän, mutta jos ei onnistu ni mitäpä tuo kiukuttelukaan auttaa. Tyyppi ei satavarmasti tuu hakeen romujaan pois, kun tietää ettei saa niitä kellekään myytyä (ainakaan tuohon hintaan) ja tietäisi vaan lisäkuluja ja vaivaa.

[QUOTE="tiuhti";26822526]Luetun ymmärtämisessä vaikeutta? tuollahan lukee selvästi,että ap oli kertonut paljon voi lyhentää kuussa,ja se oli kaverille ok.[/QUOTE]

Nähtävästi joo, en kyllä huomannut tota osaa tuossa aloituksessa....

Yhteistyössä