Ostin lapselleni iPhone 5:n --> kaveri veti herneen nenään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ella"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"ella"

Vieras
Tilanne on siis tämä: 8v tyttöni on jo kauan halunnut älypuhelinta, joten ostin hänelle synttärilahjaksi iPhone 5:n. Puhelin on varmasti hyvissä käsissä, sillä tunnen tyttäreni ja hän on varovainen. Edellinen puhelinkin on hyvässä kunnossa, eikä tyttö ole kertaakaan hukuttanut tai pudottanut sitä. Ja sovimme tytön kanssa, että jos puhelin hajoaa tai hukkuu, niin tyttö saa sitten olla ensivuoteen asti ilman puhelinta ja sittenn hankitaan ensi synttäreinä ihan tavis puhelin alle 50€. Luotan tässä asiassa tyttöön täysin.

Mutta kun kaveri kuulii tästä, hän veti herneen, tai no melonin nenäänsä. Hän alkoi paasata minulle siitä kuinka vastuuton olen ja typerä kun ostan lapselle kalliin kännykän. Hän suorastaan huusi minulle ja haukkui minut ja tyttöni ihan lyttyyn. Ihan ilman aihetta. Tyttäreni ei kuulemma ENÄÄN ole hyvää seuraa hänen tytölleen, koska hänellä on niin kallis puhelin. Tyttäreni ei todellakaan ole mikään lellikki, eikä saa kaikkea haluamaansa, eikä ylpeile tavaroillaan. Vain jouluna ja synttäreinä saa lahjoja, vaikka hieman varakkaampia ollaankin. Eikä tämä kaverikaan mikään köyhä ole, varakkaita ovat myös.

Meillä on nyt sitten riita tämän asian takia.

Täällä on tänään (ja ennenkin) ollut aloituksia, joissa ihmiset itse tai kaverit vetävät herneet nenään aivan käsittämättömistä syistä. Ei näköjään ole asiaa, josta ei voi loukkaantua.

No onpa tyhmä kaveri.
Sen kyllä ymmärrän, että kaveria harmittaa se, että kohta oma muksu kinuaa samanlaista kallista puhelinta ja voi olla rasittavaa kuunnella sitä mankumista. Ei se silti sun vika ole. Jokainen tekee omat valintansa.

Ei tullut mieleenkään haukkua omaa kaveria joka osti uuden puhelimen 5-vuotiaalle, vaikka olinkin hankinnan tarpeellisuudesta täysin erimieltä.. Mutta me ollaankin ihan oikeasti ystäviä :xmas:

• Tykkää
Reactions: Corona77
No enpä olisi haukkunut päin naamaa, mutta selän takana kyllä... MUTTA mulla onkin vain fiksuja kavereita ja yksikään niistä ei todellakaan ostaisi mitään iphonea 8-vuotiaalle :D Ei siis tarvetta haukkua selänkään takana :)

Kaverisi käyttäytyi täysin asiattomasti, mutta kyllä mun on pakko olla samaa mieltä siinä, että on sulaa hulluutta ostaa noin helvetin kallista puhelinta noin pienelle lapselle. Mitäs jos se vaikka varastetaan tai kaverit hajottaa sen koulussa? Vaikka mulla olis miten helvetisti rahaa, ni kyllä musta toi puhelin noin pienelle lapselle on ihan sulaa hulluutta! Vois sen rahan fiksumminkin sijoittaa ja edullisemmallakin puhelimella pärjää ihan mainiosti!

• Tykkää
Reactions: KiiajaVille
No tosi hölmöä käytöstä kaverilta. Tosin minä kyllä toteaisin sinulle, että kannattaa muistaa, että älypuhelimella lapset pääsevät nettiin samalla lailla mitä tietokoneilla ja netissä on paljon vaaroja pienelle lapselle. Eikös joku kasvatusalan ammattilainenkin joskus todennut, ettei lapsille olisi hyvä ostaa älypuhelimia?

[QUOTE="vieras";27534199]No tosi hölmöä käytöstä kaverilta. Tosin minä kyllä toteaisin sinulle, että kannattaa muistaa, että älypuhelimella lapset pääsevät nettiin samalla lailla mitä tietokoneilla ja netissä on paljon vaaroja pienelle lapselle. Eikös joku kasvatusalan ammattilainenkin joskus todennut, ettei lapsille olisi hyvä ostaa älypuhelimia?[/QUOTE]

Niinpä juuri. En minäkään ostaisi älypuhelinta ikipäivänä, edes teinille.
Maksaa ihan liikaa, ja miksi lapsi muka tarvitsisi sellaista????
Voitko ap perustella miksi 8-vuotias tarvitsee sitä??
Lapset oppivat erittäin nopeasti käyttämään tekniikkaa, kohta 8-vuotiaasi surffaa netissä, ja tiedät varmaan miten helposti siellä voi esim you tubessa hypähtää aivan asiattomia videoita lapsen silmille.
Good luck!

Aika hölmöjä molmemmat.
Sinä kun ostit 8vuotiaalle iPhone 5:sen kun ihan halvempikin älypuhelin olisi ollut hyvä. Kaverisi joka suuttuu asiasta on ehkä kuitenkin hassumpi..

YouTubessa riittää 5 klikkausta lapsille soveltuvasta videopätkästä semmoiseen mikä ei todellakaan ole soveliasta lasten silmille. (testattu on)

Mutta mäkin haluaisin kuulla perusteluita siitä, miksi 8v tarvitsee kyseisen puhelimen, tai älypuhelimen ylipäätään?

Saahan niihin puhelimiin/liittymiin eston, ettei pääse nettiin. Meillä ainakin on 7-vuotiaalla perus Samsungissaan, että pääsee nettiin vain kotona. En mä silti ymmärrä, että hankkii iPhonen lapselle. Jotenkin oon mieltänyt, että noi uudet puolitietokonepuhelimet on enemmän sellaisille, jotka todella elää symbioosissa sen luurinsa kanssa. Käyttävät sitä päivittäin moneen eri asiaan siis. Lapset lähinnä pelaa ja soittaa minuutin puheluita kavereilleen ja isovanhemmilleen. Mun mielestä on jotenkin järkevämpi mitottaa se luuri todelliseen käyttötarkoitukseen kuin ihan vaan siihen, että pentu nyt tahtoo älypuhelimen. Niitäkin kun on hiukan vähä-älyisempiäkin versioita tarjolla..

En mä silti kävisi kaveriani haukkumaan asian takia. Mun sisko osti myös aikoinaan 5-vuotiaalle lapselleen melkoisen uutuusluurin enkä tajunnut ollenkaan että miksi. Lasta ei tuolloin edes kiinnostanut sillä puhelimella pelaaminen tai mikään muukaan niin oli kyllä todella turha ostos.

Provo ja sitä paitsi kirjoitit itsesi pussiin. Tytön edellinen puhelin on hyvässä kunnossa ja sitten jos uusi puhelin hajoaa tai hukkuu niin tyttö ilman puhelinta. Hei, onhan sillä se entinen puhelin.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27532951:
No niin, mitäpä halusitkaan kertoa tämän tarinan avulla? :confused:

Että maailma pyörii samalla tavalla kuin aina ennenkin? :D

Ap: Mä olisin kaverille todennut ettei hänkään sitten ole mulle enää hyvää seuraa koska skitsoilee sekopäisistä asioista.

[QUOTE="vieras";27540228]Provo ja sitä paitsi kirjoitit itsesi pussiin. Tytön edellinen puhelin on hyvässä kunnossa ja sitten jos uusi puhelin hajoaa tai hukkuu niin tyttö ilman puhelinta. Hei, onhan sillä se entinen puhelin.[/QUOTE]

Ehe ehe, jos mun tytär jostain syystä saisi kalliin puhelimen ja menisi sen rikkomaan ni en mä antais sitä vanhaakaan puhelinta, sit ollaan ilman kokonaan jos ei osaa ehjänä pitää.

Täällä vallitsee joku ihmeellinen iPhone-vaino, kummallista.

Musta kaverisi on aivan taukki. Oli hän itse mitä mieltä asiasta hyvänsä, kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen. Jos sinä halusit ostaa tyttärellesi sellaisen puhelimen, se on sinun asiasi, piste.

Puhumattakaan, että tyttäresi olisi tuon takia huonompaa seuraa lapsellesi, ei sissus..

Ota vähän etäisyyttä ko. "kaveriin".

[QUOTE="jaiks";27540466]Puhumattakaan, että tyttäresi olisi tuon takia huonompaa seuraa lapsellesi, ei sissus..[/QUOTE]

Siis piti kirjoittaa tietenkin, että "huonompaa seuraa hänen lapselleen".

Ihan pakko kysyä, että mihin 8-vuotias edes tarvitsee älypuhelinta :laugh: Toinen asia, mihin kiinnitin huomiota oli se että "lapsi on JO KAUAN halunnut". Juu, haluaa minunkin 7-vuotiaani vaikka mitä, mutta ei se tarkoita sitä, että ne tavarat hankintaan.
Tyhmiä olette molemmat.

Aika turhia tappeluita näkemyseroista.