Ostos jäi maksamatta, olenko moraaliton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ostin kaupasta kolme suunnilleen samanhintaista tuotetta. Myyjä pakkasi ostokseni suoraan pussiin ja sanoi hinnan, maksoin ja vähän ihmettelin miten tämä näin halpa on, mutta en sanonut mitään.

Kuitista huomasin, että ei ole veloittanut yhdestä tuotteesta mitään.

Kyse on 5 euron hintaisesta tuotteesta ja kauppa on iso markkinajohtaja, ei mikään pieni liike joten tuskin kaatuu tuohon ostokseen.

Matkaa kauppaan on meiltä noin 20km enkä ole sinne lähiviikkoina muuten menossa., mitenkään en viitsi lähteä yhtä ostosta takaisin maksamaan.

Olenko moraaliton jos jätän asian tähän?

Oletko varma, ettei ollut jokin kampanja heillä: "osta kolme, saat halvimman ilmaiseksi" tms. ?? Joka tapauksessa itse en menisi enää asiaa selvittelemään, koska kaupan/myyjän mokahan se oli.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko varma, ettei ollut jokin kampanja heillä: "osta kolme, saat halvimman ilmaiseksi" tms. ?? Joka tapauksessa itse en menisi enää asiaa selvittelemään, koska kaupan/myyjän mokahan se oli.

Ei ollut, nämä kaksi veloitettua tuotetta ovat täysin erilaisia (eri mekrki, eri käyttötarkoitus) kuin kolmas ja luulisi että se näkyisi kuitenkin kuitissa.

Kyllä minä olen ihan hissukseen jos tollaista sattuu kohdalleni, nopsaan vaan kiitän ja saman tien pois kaupasta. En todellakaan lähde myyjälle korjaamaan asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ostin kaupasta kolme suunnilleen samanhintaista tuotetta. Myyjä pakkasi ostokseni suoraan pussiin ja sanoi hinnan, maksoin ja vähän ihmettelin miten tämä näin halpa on, mutta en sanonut mitään.

Kuitista huomasin, että ei ole veloittanut yhdestä tuotteesta mitään.

Kyse on 5 euron hintaisesta tuotteesta ja kauppa on iso markkinajohtaja, ei mikään pieni liike joten tuskin kaatuu tuohon ostokseen.

Matkaa kauppaan on meiltä noin 20km enkä ole sinne lähiviikkoina muuten menossa., mitenkään en viitsi lähteä yhtä ostosta takaisin maksamaan.

Olenko moraaliton jos jätän asian tähän?

Vaikka kauppa olisi nurkan takana, en viitsisi nähdä vaivaa. Et ole moraaliton.

En mäkään takaisin kauppaan lähtisi tuollaisen takia, ovelta saattaisin palata jos silloin hoksaisin. Mutta en muutenkaan laske etukäteen paljonko ostosten pitäisi tehdä, enkä tarkista kuittia, eli en varmaan huomaisi tuollaista ennenkuin kotona.

"Sain" pojalle tutin ilmaiseksi kun unohdin kassalla että hän sitä pitelee rattaissa.. ja muita ostoksia oli niin paljon etten huomannut vasta kun kotona.
Ja kauppaan yli 10km jossa ei yleensä käydä joten se oli sitten lahja kaupalta. =)

mun mies sai kerran 24 bäkin kaljaa yhden tölkin hinnalla... oli siis laskuttanut yhdestä vaan, mies autossa pikkasen repes kun katto kuittia. marketti oli siis. pikkasen se oli tyytyväinen. :D

Minä sain kerran lasten college-asun ilmaisesi, kun myyjä ei hoksannut piipata sitä kassaan. Se vain otti henkarin pois ja viikkasi sen hedelmäpussiin ja pisti hihnalle. Olin hiljaa... :(

Minulta kassat ovat veloittaneet niin monta kertaa liikaa (eli jättäneet tarjoukset antamatta), että en todellakaan mene huomauttamaan, jos joskus sattuisi käymään myös toisin päin.

Yhdessä lähikaupassa en aio enää ikinä käydä, kun siellä ei koskaan ollut plussa-tarjoukset ajantasalla, enkä yleensä ehtinyt tarkastaa kuitteja heti. Monta euroa meni kankkulan kaivoon.

itselle kävi mammuttimarkkinoilla tarjousvaippojen kanssa niin, että laitoin yhden kassahihnalle ja sanoin myyjälle ettäkaksi on vielä kärryissä. oli siis 3 pkt/ tietty summa. ostoksia oli aika tavalla, kärry kukkuroillaan. huomasin sitten kuitista kotona, että myyjä oli veloittanut yhden vaippapaketin normihinnan, muista kahdesta ei mitään.

mun sisko sai kerran markka-aikaan jonkun älyttömän hyvä merkkisen meikkivoiteen tai jonkun 5 markalla kun siitä hintalapusta oli kulunut toinen 5 pois. Oikea hinta oli siis 55 markalla. Ei todellakaan sanonut kassalla mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja xx":
"Sain" pojalle tutin ilmaiseksi kun unohdin kassalla että hän sitä pitelee rattaissa.. ja muita ostoksia oli niin paljon etten huomannut vasta kun kotona.
Ja kauppaan yli 10km jossa ei yleensä käydä joten se oli sitten lahja kaupalta. =)

ap:n tapauksessa sai ilmaiseksi, mutta sun tapaus oli kyllä varastamista

Alkuperäinen kirjoittaja sori vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja xx":

ap:n tapauksessa sai ilmaiseksi, mutta sun tapaus oli kyllä varastamista

Heh, ei soimaa omatunto kun se ollut varastamista vaan erehdys. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Usvametsän Neito:
Minä sain kerran lasten college-asun ilmaisesi, kun myyjä ei hoksannut piipata sitä kassaan. Se vain otti henkarin pois ja viikkasi sen hedelmäpussiin ja pisti hihnalle. Olin hiljaa... :(

Noin mullekin kävi kerran jonkun yli satkun haalarin kanssa (mk-aikaan), mutta todellakin SANOIN kassalle asiasta.

Mä ostin kerran pojalle haalarin, hanskat ja kypärämyssyn, kassa unohti ottaa kypärämyssyssä hinnan. Näin kyllä sen heti kassalla että jäi ottamatta mutta olin hiljaa kuin hiiri :D

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Mä ostin kerran pojalle haalarin, hanskat ja kypärämyssyn, kassa unohti ottaa kypärämyssyssä hinnan. Näin kyllä sen heti kassalla että jäi ottamatta mutta olin hiljaa kuin hiiri :D

Olen kassalla töissä ja välillä alelistat on koneella ennen kuin ehditään hinnoitella tuotteet myymälässä-->kassakone antaa edullisemman hinnan kuin tuotteessa lukee. IKINÄ eivät asiakkaat huomauta vaan hymyilevät ja pälyilevät, enkä minä viitsi sanoa mitään ja kaikilla iloinen mieli :D

Yhteistyössä