Ostotarjouksen jättäminen, neuvoja!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap....

Vieras
Hei!

Voisiko joku neuvoa?

Olemme ostamassa taloa Kainuusta pienestä kylässä. Eteemme on sattunutt todellinen helmi. 90 neliön kolmio, jossa myös autotalli, 90neliön verstas ja pieni aitta. Talo on peruskorjattu vasta. Putkiremontit tehty, kylppäri ja sauna uusittu. Kaikki oli tosi siistiä ja hienoa. Talolla on kuulema käynyt katsojia ja ainakin yksi tarjous, joka myyjän sanojen mukaan aika hyvä, on jätetty. Nyt sitten itse mietitään mitä kannattaisi tarjota, kun ei tiedä paljon muut on tarjonneet. Kannattaako enää miettiä jättää tarjousta, jossa on - 10 % hinnasta pois? Anoppini sanoi, ettei tälläisessä muuttotappio kunnassa tarvitsisi tuollaista hintaa maksaa kolmiosta, että hinnassa on taatusti ilmaa. Mutta mistä sitä tietää mitä muut ovat tarjonneet..

Mitä meidän kannattaisi tarjota ettei heti hävittäisi?

Itse olen jotenkin aika epäileväinen näiden jo saapuneiden tarjousten suhteen. Tarjotkaa se mitä suunnittelette. Voihan olla, että se välittäjä yrittää lypsää mahdollisimman kovaa hintaa ja ehkäpä tarjous joka tullut on kovin alhainen. Miksipä myyjä ei ole hyväksynyt saapunutta tarjousta jos se aika hyvä????
Kokemuksesta sanon, että en luota enää yhteenkään välittäjään, koska olen saanut muunneltua totuutta ja epämääräisiä vastauksia jne. kysymyksiini. Esim. Kysymykseni: miksi tämä kylppärin lattia naksuu jalan alla? Välittäjän vastaus: myyjä on kyllä käynyt kuvailemassa kamerallaan talon alla ja siellä kaikki kunnossa. Tällaistahan vaan tapahtuu ja ei se naksuminen mitään tarkoita.
Sitten eräs bulvaani välittäjä: joo, on tässä asunnossa tätä ja tätä vikaa ja koputteli käsin eri paikkoja ja teki asunnosta esityksen mitä siitä voisi myynnissä pyytää. Esitin tyhmää ja olin vain voi voi ja mitähän nyt. Melko pian välittäjä soitti uudestaan ja sanoi, että tietää remppamiehen joka voi ostaa asunnon tähän ja tähän hintaan(joka alle sen ehdotetun). Asunnon oikea kauppahinta oli melkein puolet enemmän ja siinä ei ollut mitään vikaa. Vedätin tuota ekaa välittäjää ja tein vähän salapoliisityötä ja hankin todisteita ja toimitin ne hänen työnantajalleen. Ei työskentele enää siinä firmassa-vaihtoi firmaa vähän tuon jälkeen.
Tässä nyt ihan vaan pari esimerkkiä, että kannattaa miettiä kunkin "lehmää ojassa" varsinkin isoissa kaupoissa.

Tarjotkaa se mitä olette valmiita maksamaan. Myyjä saattaa myös kusettaa tuolla että tarjous on jätetty, voihan se olla että joku tarjous on jätetty mutta se on ollut niin alakanttiin että sitä ei todellisuudessa oteta edes huomioon.

Ilmaa on. Vanha talo, vaikkakin rempattu. Kyseessä kuitenkin Hyrynsalmi.. Tarjotkaa joku max. 75 000€. Kyllä ne tekee vastatarjouksen, jos ei riitä.

En tiedä mitään tuosta alueesta tai hintatasosta, eli ihan yleisesti kommentoin. Itse etsimme asuntoa yli puoli vuotta, emmekä löytäneet sopivaa, vaikkemme mielestämme edes vaatineet mitään ihmeellistä. Jos siis tuosta todella pidätte, niin kannattaa myös miettiä, haluatteko "menettää" sen muutaman tonnin takia. Ei se etsiminenkään mitään herkkua ole ja jotkut asunnot menevät ihan täydelläkin hinnalla ja jopa ennen ensimmäistä näyttöä.

Siellä ei kovin useasti ole näin rempattuja taloja myynnissä. Yleensä siellä saa sellaisia vanhoja remppaamattomia taloja 40 000 ylöspäin. Kehtaisi varmaan ainakin aluksi 80 000 tarjota?