Otan vastaan HALPOJA ideoita talvilomalle ekaluokkalaisen pojan kanssa....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mälsä loma?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mälsä loma?

Vieras
Pirkanmaalla asutaan... Rahaa ei oikeasti ole ylimääräistä et vois esim.kylpylään lähteä ja yöpyä siellä, mutta ei kyllä muutenkaan huvita kun näin loma-aikana ne on niin tukossa et ei tuu uimisesta mitään...

Mies on koko viikon töissä normaalisti, eli kaksin pitäs keksiä jotain...

Lapsen kolme parasta kaveria on kaikki reissussa tän viikon ja muille ei nyt vielä olla soiteltu, sanoin et ollaan nyt tää maanantai rauhassa ja aletaan häiriköidä muita vasta huomena :D

Suunniteltiin lumilinnan tekoa takapihalle, mutta täällä on pakkasta melkein 10 astetta, ei onnistu... Hiihtämään mennään joku päivä, mutta...

Auttakaa, mä oon niin huono keksiin mitään! Toinen on mankunu jo yhdeksästä asti et on tylsää ja ei oo tekemistä ja mä jo hermostuinkin sille et kyllä on, ota imuri kätees ja ala siivota!!

Äääääähhh.... :/

Menkää sitten vaikka luistelemaan, sitä ei pikku pakkasetkaan estä.

Joku kiva yökylä reissu, vaikka mummolaan, kummille tmv.

Uimahallit on ihan normaalisti auki.
Entäpä vaikka keilamaan meno, ei kai kaikkea tarvitse touhuta ulkona, vaikka hiihtis onkin.

Monesta vuokraamosta saa halvalla videoita vuokrattua esim. 3 filmiä kahden hinnalla ja maksaa vaan muutaman euron. Pitäkää leffamaraton ja keskustelkaa elokuvista jälkeenpäin. Tehkää pizzaa ta tortilloja yhdessä. Menkää elokuviin päivänäytökseen. Hinnat silloin paljon halvempia. Hanki veikkauskortti vielä tänään niin 2 henkilöä pääsee joka tiistai yhden hinnalla katsomaan mitä tahansa suomalaista elokuvaa. Hinta halpenee vielä jos menee päivänäytökseen.

Hei kiitos!
Pilkille onkin mentävä kun vaan saatas joku mukaan, mä oon surkee jäällä olija :D
Keilaamisesta en itse perusta yhtään, mut ehkä tosiaan tohon uimahalliin voin piipahtaa, toivottavasti se ei oo ihan tukossa... Ja eväsretki, oioi, miten mä en ite keksi mitään näin yksinkertasia ja ihania asioita? :D
KIITOS teille!! :)
Tää päivä on kyllä pyhitetty vaan olemiselle, sanoin lapselle, et mä en tee tänään YHTÄÄN MITÄÄN :D
Hengaan kaksplussalla ja facebookissa ja makaan sohvalla, tää on mun lomapäivä. Muina päivinä voidaan sitten mennäviipottaa ja rakentaa legoilla ja leikkiä jne... :)

En asu sielläpäin, joten en tiedä...onko siellä mitään ulkoilualuetta jossa olisi vaikka grillausmahdollisuus? Pikku hiihtovaellus ja makkaraa ja kaakaota päälle:) Samalla on kiva tutkia eläinten jälkiä ja muuta luontoa, kuluu äkkiä koko päivä.

Me käytii risteilyllä, saatiin kolmellakympillä Tukholman äkkilähtöreissu vaikka hiihtolomaviikko -ja muutenkin reissusta selvisi halvalla.

Sitten uimahalliin, serkkujen kanssa, joten kivaa oli. Leffassa käyminen tai leffojen vuokraaminen ja vaikka pitsan teko yhdessä on myös kivaa. Hiihtoretki ja termariin kuumaa kaakaota ja voileipiä mukaan. En tiedä missä päin asutte, mutta ainakin pääkaupunkiseudulla oli myös paljon järjestettyä aktiviteettia. Esim. hiihto- ja pulkkailutapahtuma.

Alkuperäinen kirjoittaja Mälsä loma?;25753657:
Hei kiitos!
Pilkille onkin mentävä kun vaan saatas joku mukaan, mä oon surkee jäällä olija :D
Keilaamisesta en itse perusta yhtään, mut ehkä tosiaan tohon uimahalliin voin piipahtaa, toivottavasti se ei oo ihan tukossa... Ja eväsretki, oioi, miten mä en ite keksi mitään näin yksinkertasia ja ihania asioita? :D
KIITOS teille!! :)
Tää päivä on kyllä pyhitetty vaan olemiselle, sanoin lapselle, et mä en tee tänään YHTÄÄN MITÄÄN :D
Hengaan kaksplussalla ja facebookissa ja makaan sohvalla, tää on mun lomapäivä. Muina päivinä voidaan sitten mennäviipottaa ja rakentaa legoilla ja leikkiä jne... :)

Sulla on nyt ihan väärä asenne! Kyse ei ole siitä mistä sinä pidät, vaan mistä lapsesi pitää! Onko vaikeaa heilautella tunnin verran keilapalloa lapsen iloksi?
Laittakaa nuotio pihalle ja paistakaa makkaraa, termariin lämmintä mehua!

[QUOTE="vieras";25753780]Sulla on nyt ihan väärä asenne! Kyse ei ole siitä mistä sinä pidät, vaan mistä lapsesi pitää! Onko vaikeaa heilautella tunnin verran keilapalloa lapsen iloksi?
Laittakaa nuotio pihalle ja paistakaa makkaraa, termariin lämmintä mehua![/QUOTE]

No tuskin tää loma siihen kaatuu et mä en halua keilaamaan :D Asenne tai ei niin en mä kuitenkaan halua tehdä asioita mitä en itse tykkää yhtään tehdä.
Mun mielestä keilaaminen on ääritylsää ja vastenmielistä, joten tehdään mieluummin jotain mistä kumpikin tykkää :)

Tuo notski-ideakin on hyvä!! :)

[QUOTE="vieras";25753780]Sulla on nyt ihan väärä asenne! Kyse ei ole siitä mistä sinä pidät, vaan mistä lapsesi pitää! Onko vaikeaa heilautella tunnin verran keilapalloa lapsen iloksi?
Laittakaa nuotio pihalle ja paistakaa makkaraa, termariin lämmintä mehua![/QUOTE]

samaa mieltä!! Kyllä lapselle tulee pitkä päivä jos äiti jo aamulla ilmottaa, ettei tänään tee mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja Mälsä loma;25753797:
No tuskin tää loma siihen kaatuu et mä en halua keilaamaan :D Asenne tai ei niin en mä kuitenkaan halua tehdä asioita mitä en itse tykkää yhtään tehdä.
Mun mielestä keilaaminen on ääritylsää ja vastenmielistä, joten tehdään mieluummin jotain mistä kumpikin tykkää :)

Tuo notski-ideakin on hyvä!! :)

Edelleen olen sitä mieltä, että lapselle pitää suoda kokemuksia, vaikka vanhemmat ei niistä tykkäisikään ;) Keilaaminen oli vaan esimerkki, olihan sulla tuo jäällä olokin!

[QUOTE="hmm";25753807]samaa mieltä!! Kyllä lapselle tulee pitkä päivä jos äiti jo aamulla ilmottaa, ettei tänään tee mitään...[/QUOTE]

kyllä lapsi voi yhden päivän jouten olla, se on hyödyllistä. Sitäpaitsi, mikä ihmeen ohjelmatoimisto äidin pitää olla? Johan ap tuossa suunnittelee vaikka ja mitä hauskaa loppuviikolle.

Meillä juuri päättyi ekaluokkalaisen hiihtoloma. Risteilyllä käytiin, ilman maihinnousua, hei loman alussa. Muuten oltiin kotona, eikä kavereitakaan paljon näkynyt. Yhtenä päivänä käytiin luistelemassa, toisena hiihtämässä ja kun oli nää lumituiskokelitkin tossa, niin sisäiltiin vaan. Meni se loma niinkin, ja me oltiin molemmat vanhemmat töissä, tosin minä vaa osa-aikaisena niin pystyttiin vuorottelemaan kotona.

Elokuvissa menee ainakin Risto Räppääjä. Siinä vois olla yhden päivän ohjelma. Sitten kannattaa lueskella lehteä ja seurata netistä, että mitä tarjottavaa kunnilla ja muilla järjestöillä on hiihtoloman kunniaksi. Meillä päin ainakin olisi ollut muutama talvitapahtuma, joihin ei loppujen lopuksi jaksettu osallistua. Teillä on tosiaan Särkänniemikin suht lähellä. Me käytiin yhtenä talvena ja kierrettiin delfinaario, akvaario ja planetaario, joissa ei kesällä aina kaikissa jaksa käydä, kun huvipuisto on auki.

Yhteistyössä