V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Mä en tajuu tollasta. Eikö teillä ole yhteinen elämä?
Mutta hyvänen aika!! Mä taas en ymmärrä tollasta ajatusmaailmaa: yhteinen elämä=yhteinen talous?!?!?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Mä en tajuu tollasta. Eikö teillä ole yhteinen elämä?
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Mä en tajuu tollasta. Eikö teillä ole yhteinen elämä?
On, mutta myös omat elämät. Eli mä haluan, että mulla on omat (tai vanhemmilta saadut) rahat joilla kustannan oman osuuteni yhteisestä elämästämme.
Niin, mut ei ne sen enempää ole sun omia, yhtälailla sä olet elätti, vanhempiesi elätti.
Aivan! Koko aloituksen pointti olikin, että jos pitää olla elätti niin olen mieluummin vanhempieni kuin mieheni elätti. Daa...
Kai sun vanhemmatkin susta joskus haluu eroon päästä, kun olethan jo aikuinen.
Tuo kiteytti sen minunkin ajatukseni.Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Mutta siis jos mä kokisin mitenkään mahdolliseksi olla mieheni elätti (minusta se siis on pitkässä ja vakituisessa suhteessa täysin absurdi ajatus) niin mieheni elätti voisin olla, vanhempieni en.
Alkuperäinen kirjoittaja irina:Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Mä en tajuu tollasta. Eikö teillä ole yhteinen elämä?
On, mutta myös omat elämät. Eli mä haluan, että mulla on omat (tai vanhemmilta saadut) rahat joilla kustannan oman osuuteni yhteisestä elämästämme.
Niin, mut ei ne sen enempää ole sun omia, yhtälailla sä olet elätti, vanhempiesi elätti.
Aivan! Koko aloituksen pointti olikin, että jos pitää olla elätti niin olen mieluummin vanhempieni kuin mieheni elätti. Daa...
Kai sun vanhemmatkin susta joskus haluu eroon päästä, kun olethan jo aikuinen.
No nyt on kyllä pakko kommentoida ap:n puolesta
Osa vanhemmista haluaa tukea lapsiaan myös aikuisiällä. Lisäksi osa on vielä aika hyvin toimeentulevia ja omaisuutta on kertynyt, joten se ei ole heidän omasta hyvinvoinnista pois.
Summa summarum, mitä se muille kuuluu, jos jotkut vanhemmat noin haluavat tehdä?? Tuntuisi oudolta, että jos haluaisin tukea poikaamme vielä aikuisena, niin jokun kateellinen netissä riehuisi, että kai vanhemmat sinusta eroon haluavat. En minä ainakaan haluaisi.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Mä en tajuu tollasta. Eikö teillä ole yhteinen elämä?
Mutta hyvänen aika!! Mä taas en ymmärrä tollasta ajatusmaailmaa: yhteinen elämä=yhteinen talous?!?!?
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:Veronalaista perintöä se ennakkoperintökin on, ettei sitä rahaa eläissäänkää pysty ihan noin vaan kamalia summia heittelee tai jossain joku taho alkaa kiinnostua...
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:No, jos mä saisin rahaa vanhemmilta tai mistä vaan niin käyttäisin sen kyllä yhdessä mieheni kanssa. Tarkoitan sillä sitä, että en kokisi, että se raha olisi vain minua varten vaan meitä kumpaakin varten. Me ollaan jaettu aina kaikki, rahat ja omaisuus. Mutta jollain tasolla ymmärrän pointtisi... meillä se ei vain toimisi. En jaksaisi sitä kaikkea erottelua, sun ja mun juttuihin. Meillä kaikki on yhteistä. Helpompaa niin.