otanko yhteyttä poliisiin vai lastensuojeluun vai mihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eedla

Aktiivinen jäsen
06.07.2011
7 832
2
36
POikani luokalla on poika joka on ollut harmina vähän koko luokalle mutta mun poikani se on ottanu silmätikukseen. On lyönyt, töninyt, haukkunut, kuristanut kurkusta jne. Tänään tuli opelta viesti että kyseinen poika oli sanonu aamulla mun pojalle että se tappaa sen :O asia kuulemma on selvitetty mutta mielestäni se kyllä ei todellakaan ole selvitetty. Sanoin jo silloin kuristamisjutun jälkeen että jos vielä jotain tapahtuu niin asia lähtee eteenpäin mun toimestani kun ei kerran ope saa mitään aikaan. Mun mielestä jos 7v jakelee tappouhkauksia niin kaikki ei kyllä oo ihan normaalisti. Joko pojassa ja/tai sen perheessä on pakko olla jotain vikaa. Ja todellakaan en aio sietää tätä enää yhtään. Joten, mihin otan yhteyttä? ONko tämä lastensuojelu- vai poliisiasia?

Silloin ensimmäisen kouluampumistapauksen jälkeen, poikani luokan jotkut pojista olivat puhuneet, että jos he tekisivät saman, niin ampusivat kuulemma poikani.
Pitkän aikaa olivat leikkineet esim välitunnilla ampumista ja leikisti ampuneet poikaani.
Olivat muutenkin kyseisestä tapauksesta riehaantuneet ja tehneet jotain ilkivaltaa koulun sisällä koulun jälkeen, kun ovet jouduttiin lukitsemaan tämän tapauksen jälkeen.
Ihan hyvien perheitten lapsia, eikä näistä heidän touhuistaan kai kukaan opettajista tiennyt. Siis ketä olivat.

Kannattaa selvittää myös , onko pojalla joku oireyhtymä. Niissäkin jotkut kohdistavat vihansa vain yhteen lapseen. Ensin pitää järjestää palaveri kiusaajan vanhempien ja teidän kesken. Opettajan on hyvä olla myös mukana. Ei mikään rikospoliisi noihin puutu.

[QUOTE="Vieras";25265051]Silloin ensimmäisen kouluampumistapauksen jälkeen, poikani luokan jotkut pojista olivat puhuneet, että jos he tekisivät saman, niin ampusivat kuulemma poikani.
Pitkän aikaa olivat leikkineet esim välitunnilla ampumista ja leikisti ampuneet poikaani.
Olivat muutenkin kyseisestä tapauksesta riehaantuneet ja tehneet jotain ilkivaltaa koulun sisällä koulun jälkeen, kun ovet jouduttiin lukitsemaan tämän tapauksen jälkeen.
Ihan hyvien perheitten lapsia, eikä näistä heidän touhuistaan kai kukaan opettajista tiennyt. Siis ketä olivat.[/QUOTE]

Oli hyvän tai huonon perheen lapsi niin tuollainen käytös pitää saada kuriin. Oon koko syksyn oottanu että koulu sais sen pojan aisoihin, ei näköjään saa joten pitänee itse tehdä jotain.

[QUOTE="Taru";25265061]Kannattaa selvittää myös , onko pojalla joku oireyhtymä. Niissäkin jotkut kohdistavat vihansa vain yhteen lapseen. Ensin pitää järjestää palaveri kiusaajan vanhempien ja teidän kesken. Opettajan on hyvä olla myös mukana. Ei mikään rikospoliisi noihin puutu.[/QUOTE]

En tiedä onko sillä mitään oireyhtymiä mutta normaalia tuollainen ei ole ja opettajalle olen jo asiasta sanonut moneen kertaan. Mielestäni tuo poika pitäis siirtää pienluokalle tai jonnekin muualle, ei kuulu normaaliluokkaan. Kerran kun olin poikaani vastassa koululla ja ootin häntä autossa niin kyseinen poika seisoi koulun oven edessä oottamassa taksia. KUn yksi sen luokkalainen tyttö meni siitä ohi niin se potkaisi sitä täysillä ihan ilman mitään syytä. Mun mielestä ihan sairasta.

[QUOTE="vieras";25265089]Miten olisi yhteydenotto vanhempiin?[/QUOTE]

No heihin on oltu jo monta kertaa yhteydessä, ei tulosta. Poika on ollu useita kertoja jälkkärissä ja rehtorin puhuttelussa, ei tulosta. ILmeisesti kotiväki vaan silittää pojan päätä ja hymistelee kun mitään ei tapahdu.

No me otettiin yhteys koulun psykologiin, opettajiin, lapsen vanhempiin ja sit lopulta sossuun, vaikka meille kyllä kerrottiin että ko. perhe oli siellä sossun asiakkaana ollut jo vuosia tän lapsen käytöksen seurauksena. Just tollasta samanlaista, tappouhkauksia, satuttamista ja muuta. Ja sit välillä uhkaili silläkin, että tappaa ittensä, jos meidän lapsi ei suostu jotain tekemään.

Koulupsykologi musta toimi sillon ehkä kaikkein parhaiten. Mä kyllä puhuin sen lapsenkin kanssa, joskus tiukasti ja ystävällisesti, ja sit joskus ärähdin, mutta ei mitään vaikutusta. Eikä ollut mitään vaikutusta vanhempien kans juttelullakaan. Sekin ns. hyvä perhe kulissien osalta... mut kykyä tai tahtoa käsitellä sen lapsen ongelmia ei ollut kyllä yhtään.

[QUOTE="vieras";25265110]Oletko itse ollut suoraan yhteydessä vanhempiin?[/QUOTE]

NO en ole saanut yhteystietoja. En tiedä pojasta kuin etu- ja sukunimen. En tunne vanhempia enkä tiedä missä poika asuu. Juuri äsken pyysin opelta sähköpostitse vanhempien yhteystietoja, en tiedä voiko hän niitä antaa, onko siinä joku salassapitosysteemi tms. Olen myös kyselly pojan luokkakaverien vanhemmilta tietääkö he pojasta mitään (useamman kaverin lapsi on samalla luokalla) mutta kukaan ei tiedä pojasta kuin etu- ja sukunimen. Olen myös ottanu yhteyttä koulukuraattoriin ja toivon nyt jonkinlaista palaveria asiasta.

Poliisiin yhteyttä. Vaikka lapsi onkin vasta 7v. ja käytännössä ei ole oikeuden edessä vastuussa teoistaan ja sanoistaan niin hänen vanhempansa kyllä ovat jos lapsi menee toista kuristamaan saati uhkailee tappamisella.

• Tykkää
Reactions: Wolt
[QUOTE="vieraana";25265106]No me otettiin yhteys koulun psykologiin, opettajiin, lapsen vanhempiin ja sit lopulta sossuun, vaikka meille kyllä kerrottiin että ko. perhe oli siellä sossun asiakkaana ollut jo vuosia tän lapsen käytöksen seurauksena. Just tollasta samanlaista, tappouhkauksia, satuttamista ja muuta. Ja sit välillä uhkaili silläkin, että tappaa ittensä, jos meidän lapsi ei suostu jotain tekemään.

Koulupsykologi musta toimi sillon ehkä kaikkein parhaiten. Mä kyllä puhuin sen lapsenkin kanssa, joskus tiukasti ja ystävällisesti, ja sit joskus ärähdin, mutta ei mitään vaikutusta. Eikä ollut mitään vaikutusta vanhempien kans juttelullakaan. Sekin ns. hyvä perhe kulissien osalta... mut kykyä tai tahtoa käsitellä sen lapsen ongelmia ei ollut kyllä yhtään.[/QUOTE]

Tätä mäkin luulen että tämän pojan vanhemmat vaan silittää pojan päätä ja hokee että eihän 7v vielä ymmärrä tai jotain :O :kieh:

Juuri äsken pyysin opelta sähköpostitse vanhempien yhteystietoja, en tiedä voiko hän niitä antaa, onko siinä joku salassapitosysteemi tms.

Eivät saa antaa, ainoastaan voivat ilmoittaa, että sinä haluat heidän yhteystietonsa. Opettajan kautta voit laittaa, että ilmoittaa sinun tietosi ja että haluat yhteydenottoa. Se on sitten toinen juttu, ottavatko sitä yhteyttä.

[QUOTE="vieras";25265231]Eivät saa antaa, ainoastaan voivat ilmoittaa, että sinä haluat heidän yhteystietonsa. Opettajan kautta voit laittaa, että ilmoittaa sinun tietosi ja että haluat yhteydenottoa. Se on sitten toinen juttu, ottavatko sitä yhteyttä.[/QUOTE]

tämäpä juuri. Niin mä vähä pelkäänkin etten saa sitä kautta yhteystietoja. Jos tietäisin ees pojan äidin tai isän nimen niin findin kautta saisi mutta kun ei tiiä ja pelkällä sukunimellä tulee liian paljon vaihtoehtoja.

Poliisiin yhteyttä.
Ei joudu vastuuseen rikosoikeudellisesti mutta poliisisetän/tätin "nätti keskustelu" vois saada tavallaan säikäytetyks sen pennun takasin raiteilleen (jos vanhemmat on semmosia voi hellanlettas ei meidän yucca-yanica mitään tee)

Poliisiin yhteyttä.
Ei joudu vastuuseen rikosoikeudellisesti mutta poliisisetän/tätin "nätti keskustelu" vois saada tavallaan säikäytetyks sen pennun takasin raiteilleen (jos vanhemmat on semmosia voi hellanlettas ei meidän yucca-yanica mitään tee)

TÄtä minäkin tässä haen. En oletakaan että sitä nakataan vankilaan tjt :D mutta jos poliisisetä tulis ja vähä keskustelis aiheesta niin oisko se riittävän tehokas säikäytys ja merkki siitä että kannattaa jatkossa miettiä mitä tekee ja puhuu.

Äkkiseltään mietittynä yhteydenotto vanhempiin ei ole niin vaikeaa. Poikaa kun tullaan hakemaan koulusta niin menee juttelemaan hakijan kanssa.

Jos kulkee bussilla, menee mukana ja jää samalla pysäkillä pois.

[QUOTE="Taru";25265061]Kannattaa selvittää myös , onko pojalla joku oireyhtymä. Niissäkin jotkut kohdistavat vihansa vain yhteen lapseen. Ensin pitää järjestää palaveri kiusaajan vanhempien ja teidän kesken. Opettajan on hyvä olla myös mukana. Ei mikään rikospoliisi noihin puutu.[/QUOTE]

Mitä väliä on, onko pojalla joku oireyhtymä? Ei se todellakaan oikeuta silti käyttäytymään tuolla tavoin!

Ap, jos kaikki muut keinot on käytetty niin ota yhteys sinne soskuun/poliisiin. Tai ensin pyydä sitä opettajaa välittämään sinun yhteystietosi pojan vanhemmille ja laita mukaan uhkaus siitä, että mikäli yhteydenottoa ei tule lähtee ilmoitus sossuun. On hienoa, että yrität pitää lapsesi puolia! Oikein puistattaa lukea välillä niitä juttuja, että koulukiusaaminen on mennyt niin pahaksi, että lapsi puhuu jo itsensä tappamisesta tms. Vanhemman tehtävä on puolustaa lastansa!

Yhteistyössä