Otin 1v10kk pojalta 3pv sitten vaipat pois eikä tämä ole mistään kotoisin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Vaipat takaisin! Ei ole aikuisen päätettävissä, koska on valmis; turhaan stressaat lasta. Kokeilla vois vaikka loppukesästä uudelleen. Nyt ei kuitenkaan selvästi ole valmis!

Näinpä. Meillä aikanaan likka oli pikkase reilu 3vee kun oppi kerrasta kuivaksi. Olin kesän aikana ostanut kivoja prinsessapöksyjä ja kaikkea mutta ei, aina tuli housuun sitten. Lopetettiin ja vaippa takaisin, minen jaksanut olla pyykkiä pesemässä kaiken aikaa. Syyskussa sitten yhtenä iltana vaan ilmoitti ettei tahdo vaippaa (käytti siis päivin öin vaippaa). Selvä, ei laitettu eikä sen koommin vahinkoja sattunut. Likka tiesi itse koska oli valmis.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä käytin tytöllä kertiksiä ja pojalle kestoja ja poika oppi nuorempana kuivaksi kuin tyttö, vaikka aina sanotaan, että pojat muka oppii hitaammin. Kumpikaan ei käyttänyt enää 2-vuotissynttäreillään vaippaa. Ja osa sen ikäisistä ei ole vielä ikinä käynyt potalle kertaakaan...

Eli kun SUN poika oppii aiemmin potalle, niin se sitten ilmeisesti kumoaa kaikki tilastot? ...siis niin tyypillistä logiikkaa tällä palstalla.

Ja joo, meillä kyllä on pottailtu alle 1-vuotiaasta alkaen, joten ei kalahtanut omaan nilkkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nool:
Alkuperäinen kirjoittaja Januliittus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No enpä yhtään ihmettele noin pienen kanssa *vihellys hymiö*

:o
Meillä meni viikko kun olivat kuivia ja ikää oli vain 1v5kk ja 1v7kk ja vaipat jätettiin kerrasta pois.. Sulla tainnu lapset oppia kauhean myöhään ku noin ihmettelet..

Pikemminkin sinun lapsesi ovat oppineet poikkeuksellisen aikaisin. Googlaamalla nimittäin selviää, että se keskimääräinen kuivaksioppimisikä todella on tuo 2-4 vuotta, kuten joku sanoikin. Eli se, että jollain olisi esimerkiksi 3-vuotias vielä vaipoissa, ei ole myöhään sekään.

No kiva kuulla.. Mutta minun mielestä he oppivat paljon nopeammin kuivaksi mitä aikaisemmin alkaa opettaa tai ottaa vaipat kokonaan pois. Mitä vanhempi niin sen hankalampi saada kuivaksi, koska lapsi on tottunut tekemään vaippaan pissin ja kakan niin kauan..
Täältä on vaan saanut niin usein lukea että kuinka hankalaa on kuivaksi opettelu ollut jos on alkanu päälle 2½v opettaa kuivaksi..
Meillä tytöt oli yökuiviakin jo 1v9kk ja 1v10kk iässä :)

Yhteistyössä