ottaa kaaliin kun ei lääkärit muka osaa tehdä diagnoosia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja töktök
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ole vissiin ollut kellään näin epäselvää tapausta.... mietin vaan kannattaako noita yhdistelmäpillereitä edes kokeilla? sain kyllä reseptin lääkäriltä mutta kyllähän sielä pakkausselosteessa lukee varoituksia yhtä sun toisesta jutusta...

Mitenkä sitten jos ei ikinä särje päätä?

Jos niskat on oikein jumissa, niin se aiheuttaa voimakasta pahoinvointia niskasäryn lisäksi, mutta tähän ikään mennessä ei ole koskaan aiheuttanut päänsärkyä. Helpottaa särkylääkkeillä ja relaksanteilla.

Ehkä neljä kertaa on ollut jonkinlainen aura; sahalaidat, muita näköhäiriöitä, vasen puoli puutuu, puhe ei kulje ja puuroutuu. Koskaan tämän jälkeenkään ei ole ollut päänsärkyä. Viimeisimmän tuollaisen jälkeen kuvattiin pää aivoverenvuotojen tms. varalta, mutta mitään ei löytynyt. Ei myöskään ehdotettu mitään diagnoosia.

Enpä ole osannut ajatella että pillereitä pitäisi välttää, hyvä tietää...

Mitenkä sitten jos ei ikinä särje päätä?

Jos niskat on oikein jumissa, niin se aiheuttaa voimakasta pahoinvointia niskasäryn lisäksi, mutta tähän ikään mennessä ei ole koskaan aiheuttanut päänsärkyä. Helpottaa särkylääkkeillä ja relaksanteilla.

Ehkä neljä kertaa on ollut jonkinlainen aura; sahalaidat, muita näköhäiriöitä, vasen puoli puutuu, puhe ei kulje ja puuroutuu. Koskaan tämän jälkeenkään ei ole ollut päänsärkyä. Viimeisimmän tuollaisen jälkeen kuvattiin pää aivoverenvuotojen tms. varalta, mutta mitään ei löytynyt. Ei myöskään ehdotettu mitään diagnoosia.

Enpä ole osannut ajatella että pillereitä pitäisi välttää, hyvä tietää...

Mutta pitäiskö niitä välttää?? Ei ainakaan yksikään lääkäri ole mulle sanonut niin.. Minipillereitä syön ihan omasta tahdostani vähän niinku "varmuuden vuoksi".. ja en oikein ehkä luota tuon yhden lääkärin tekemään aurallisen migreeni diagnoosin. Aluksi sanoi että ihan puhtaasti tensiosärkyä sitten kun kuuli että suvussa migreeniä muuttui ääni kellossa. Mutta joo ei mulla koskaan ole ollut aura oireitten jälkeen kovaa päänsärkyä.. se särky mikä on pari kertaa aura oireiden jälkeen tullut on tensio päänsärky se on puristava ja kiristävä kuin vanne pään ympärillä ja liikkuminen helpottaa sitä.

Sitten yks toinen päänsärky joka on toispuoleinen kulmakarvan yläpuolella niin sen yhteydessä ei koskaan ole auraa..

sekavaa :D

Mä ymmärrän sua. Mulla on ollut jännityspäänsärkyä aurallisen migreenin oirein sekä myös aurallinen migreeni. Noi jännityspäänsäryt tulevat kun niska-hartia-kaulan lihakset vetää täysin juntturaan. Aurat ja päänsäryt loppuu samaan paikkaan kun saa lihakset taas auki eli käynti hierojalla auttaa. Auraoireina puutumiset kädessä/kasvoissa sekä sahalaita toisessa silmässä.

Oikean migreenin kun tuppaa päälle, erona noihin jännityspäänsäryn auroihin on todellinen valonarkuus, osittain puheen kanssa ongelmia ja kohtaus päättyy oksentamiseen. Ja päänsärky jomottaa vielä seuraavanakin päivänä.

Ei ole vissiin ollut kellään näin epäselvää tapausta.... mietin vaan kannattaako noita yhdistelmäpillereitä edes kokeilla? sain kyllä reseptin lääkäriltä mutta kyllähän sielä pakkausselosteessa lukee varoituksia yhtä sun toisesta jutusta...
Nyt voin sanoa, ettei kannata:
Kylvin viikko sitten härkäpapuja, mutta sitä ennen täytyi tasoittaa peltoa rautaharavalla ja niinhän se harvinaisempi liike - useampi tunti meni - sai aikaan selkäjumin. Mies hieroi sitä sen verran, että sain hengityksen tasaantumaan, mutta laitoin varmuuden vuoksi munakkaaseen kurkumaa, jonka jälkeen (20 min menee mun elimistöllä, enne kuin vaikuttaa) kipu katosi koko päiväksi. Vasta seuraavana aamuna tuntui samaa, mutta ei enää niin voimakkaana. Kaikkiin kipuihin moni käyttää sitä, mutta enpä olis uskonut, että sellaiseenkin järkyttävään lihasjumiin maustekurkuma tepsisis:-)

Yhteistyössä