Ottaa NIIIIIN päähän kaikki imetysvouhotus!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neljän äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neljän äiti

Vieras
Eivätkö ihmiset tajua, että kaikille se ei ole edes mahdollista?! Lääkitys esimerkiksi voi olla sitä luokkaa, että ei saa antaa rintamaitoa ja sitten tulo lopahtaa. Rinnanpäät voivat OIKEASTI olla sen malliset, että edes rintakumi ei auta ja vauvalla ei välttämättä ohjaamisesta huolimatta otetta saada kohdalleen.
Surettaa esikoistensa kanssa asian kanssa murehtivat äidit joille annetaan kuva, että olet huono äiti jos et imetä ja sitten tuo neuvoloiden ja yhteiskunnan suoranainen paheksunta, kun näkevät pullosta annettavan maitoa ilman tietoa siitä, onko kenties ihan silti rintamaitoa vai korviketta.

Että näin...

Mulla ei imetys onnistunut. Muutaman viikon osittain imetin ja sitten loppui. Mä pääsin vähällä. Ei mua siitä kukaan syyllistänyt, paitsi mä itse. On se arka asia lähteä arvostelemaan...

Eli imetyksestä ei saisi puhu ollenkaan?? Kun se kuitenkin on parasta ravintoa vauvalle. Ja useimmiten imetys lopahtaa kun annetaan heti korviketta tai siihen että ei yksinkertaisesti viitsitä nähdä vaivaa sen eteen.

Itse annoin rintamaidon pullosta. Omat rinnanpäät juuri sen muotoiset + pojan imu sitä luokkaa, että rintakumista ei mitään apua.

Neuvolassa yritettiin alkaa moralisoimaan, kun ilmeni, että meillä popsitaan tuttelia ja tokaisin vain, että mä teen niin kuin itse parhaaksi näen ja se siitä. Eipä ole ollut nokankoputtamista... Ympäriltä olen kuullut suoraa arvostelua, että miksi ei olla rintamaidolla ja onpa aika pahojakin ja loukkaavia kommentteja tullut, mutta olen onnistunut suht hyvin ne sivuuttamaan. Jos olisi esikoinen kysessä niin voisi olla vaikeampaa suodattaa...

on totta että hyvin paljon imetyksen epäonnistuminen on omasta viitseliäisyydestä kiinni, mutta jos ei onnistu muuten niin sit ei onnistu ( esim ne lääkkeet tai muut syyt)

Alkuperäinen kirjoittaja entäsitte:
Mitäs sä siitä huolehit jos joku vouhottaa, kato antaa vouhottaa vaan.
Tee sä mitä tykkäät, en minäkään muiden vouhotuksesta välitä.

Ei ole mukavaa katsoa miten nuori äiti romahtaa täysin yrittäessään yli omien voimavarojensa olla se "täydellinen" äiti ja miten jopa kyyneleitä valutetaan "epäonnistumisen" takia.

Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti:

Ei ole mukavaa katsoa miten nuori äiti romahtaa täysin yrittäessään yli omien voimavarojensa olla se "täydellinen" äiti ja miten jopa kyyneleitä valutetaan "epäonnistumisen" takia.

No höh. En minä ainakaan niin vakavasti ota ihmisten arvostelua vaikke imetä ja sitä haukkua olen saanut, sitten on jo omassa päässä vikaa jos niin helpolla romahtaa. Ohjaa psykologille..

Alkuperäinen kirjoittaja ....:

No höh. En minä ainakaan niin vakavasti ota ihmisten arvostelua vaikke imetä ja sitä haukkua olen saanut, sitten on jo omassa päässä vikaa jos niin helpolla romahtaa. Ohjaa psykologille..

Se on niin helppoa antaa ohjeita jos itse on niin täydellinen

Mun mielestä taas imetys on paljon helpompaa kuin pulloralli.Varsinkin yöllä(Poika nukkuu vieressä)muutaku heittää tisun suuhun ja jatkaa unia.Muutoinkin ruoka on aina mukana ja sopivan lämpöisenä.Tosin rintakumia on käytetty kun ei saanut otetta,nyt vasta ihan pari päivää onnistunut ilman.Mutta jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee,eihän siinä sen kummempaa nokankoputtamista pitäisi muilla olla.

Alkuperäinen kirjoittaja evvk:

No harmi kun en ole. Eikä kukaan muukaan, sitä vaan että jos toisen mielipiteestä on lähes lepositeissä ja pakkopaidassa valkotakkisten tykö niin joku on oikeasti vähän vinksallaan sillä ihmisellä
pielessä.

Alkuperäinen kirjoittaja justiin:
Alkuperäinen kirjoittaja evvk:

No harmi kun en ole. Eikä kukaan muukaan, sitä vaan että jos toisen mielipiteestä on lähes lepositeissä ja pakkopaidassa valkotakkisten tykö niin joku on oikeasti vähän vinksallaan sillä ihmisellä
pielessä.

Jestas miten joku vetää herneet vaikkei hänestä puhuta edes...

itse imetin esikoista aikoinaan muutavan viikon ja syy lopettamiseen oli vain: kun en osannut enkä jaksanut opetella eikä mua kukaan siihen kannustanut. Ja esikoisen aikaan se oli muutoinkin jotenkin "outoa" enkä osannut suhtautua imettämiseen luonnollisena asiana. (oli muutakin stressiä muissa asioissa kyllä..) Itselläni ei ollut myöskään muita "äitikavereita mallia näyttämässä".. harmittaa nyt koska maitoa kyllä olis ollut vaikka kuinka paljon, ja sitä pitkään pumppasin kyllä..

nyt kakkosta imettänyt koko ajan ja hän siis saanut vain ja ainoastaan rintaa, ja nyt tajuaa kuinka paljon helpompaa kaikki on. Nyt kyllä tosin osaan imettääkin missä vain.. joten itse ainakin imetystä puollan, ja harmittaa tosi paljon esikoisen puolesta, että oman laiskuuden takia kasvoi korvikkeella.

Itse uskon, että imettämään kyllä pystyy jos haluaa ja jaksaa, mutta silloi kyllä pitää huolehtia myös itsestään, että siis maitoa riittää. En silti mene kyllä syyllistämään, jos joku ei syystä tai toisesta imetä. Syitä kun voi olla monia.

Minä taas olen saanut neuvolassa oikein sellaista lässyttävää suhtautumista ja voivottelua kun en voi imettää. Sairastan siis tautia joka voi tarttua imetyksen kautta. Samaa mieltä minäkin olen siis, että harmittaa mutta neuvolan mussuttava lähestymistapa ottaa aina pannuun, että "voi sinua raukkaa, miltäs tämä nyt laittaa tuntemaan" jne jne.... ÄRSYTTÄVÄÄ

Kyllä se rankkaa oli, tunsin itseni todella huonoksi äidiksi. Itse pystyin vain muutaman viikon ajan osittaisimettämään poikaa, sitten loppui vähäkin maito. Ja kommentoijia löytyi - kärkkäin heistä paikallisen imetystukiryhmän doula. Onneks mun sisko sai taottua mun päähän, että stressaan turhaan; pääasiahan oli se, että vauva sai läheisyyttä ja ravinoa.

Olen vissiin niitä imetysvouhottajia, mutta en voinut kyllä kuin suuresti ällistellä, kun serkkuni totesi huolettomasti että kyllähän sitä maitoa tulisi ja vauvakin osaisi imeä, mutta ei hän viitsi kun pulloilulla saa sitten isäkin hoitaa syöttöjä! Niin kuin ei siinä vauvassa olisi muuta hoitamista, hoitaisi se isä sitten niitä..? Tietty yöaikaan homma on imettäjän vastuulla mutta silti.

Ei mua sureta muiden asiat, mutta omalla kohdallani meinasin joutua kolmannen kanssa imetyksen lopettamaan kolmisen viikkoa sitten, kun vauva oli kuukauden ikäinen....olen kuitenkin kaksi edellistä hyvällä menestyksellä imettänyt n. 8kk:tiseksi.
Ensin oli toisessa rinnassa haavauma, sitten tuli rintatulehdus ja antibioottikuuri ja sitten tuntui, että maitoa ei tullut...varmaan kolme viikkoa rinnat oli tulessa, puolukalla lopuksi rauhoittuivat eli taisi olla sammasta.
Nyt alkaa olla aika normaali fiilis ja tänään oli eka päivä, kun tytsi on elänyt pelkällä rintamaidolla. Jeeeeee. Mä olen ainakin happy! Eli toisinsanoen pääsin aika lähelle niitä fiilareita, että olin täysin valmis lopettamaan koko imetyksen..se kun teki niin perhanan kipeääkin!

Yhteistyössä