Ottaa päähän...laihiksesta ja sortumisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Terhi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Terhi"

Vieras
No niin olen tässä nyt pari viikkoa ollut laihiksella ja ihan hyvin on mennyt eiliseen saakka. Eilen sitten söin ylimääräisenä 100g karkkia ja tänään myös 100g karkkia, 4 palaa suklaata ja 1 tikkarin. Nyt tuntuu ettei millään ole mitään väliä ja meinaan syödä vaan lisää ja lisää. Ottaa niin päähän et hyvin alkanut dietti piti pilata näin. Kuulostan ehkä naurettavalta, mutta miten tässä nyt saa itsensä koottua ja jatkettua eteenpäin?

Sähän laihdutat loppuelämääsi varten, ei siinä mittakaavassa ole 100 grammalla karkkia paljon väliä. :) Nyt vaan takaisin ruotuun! Olet saanut pitää pari herkkupäivää, nyt vaan taas tiukemmalle linjalle. Sitä paitsi ei 100 grammasta karkkia nyt vielä niin hurjia kaloreita tule, että olisit dieettisi pilannut.

Mulla ihan sama tilanne! Paitsi että söin viikonloppuna kilon irtokarkkeja ja litran jäätelöä :-( Olen ihan sokeriaddikti. Sitten saan motivaation ja tsemppaan ruokavaliota. Niin eikös jo hetken päästä tule repsahdus.

Mä olen niin ärtynyt ja kiukkuinen. Tuntuu etten ikinä onnistu. Kun sitten vielä syö sokeriherkkuja niin siitä vasta se makeanhimo yltyykin aivan järjettömästi. Nytkin koko päivän ollut hirveä herkkuhimo. En millään jaksaisi lähteä kauppaan mutta yhtä tuskaa tämä karkkilakkokituutus. Ei auttanut edes reilu tunnin kävelylenkki.

Mitä ihmettä tehdä....

Millä metodilla sä laihdutat?

Musta tuntuu etten ikinä onnistu kun aina sorrun houkutuksiin ja väsyneenä tekee mieli makeaa.

Sama tunne... ollu dieetillä kuukausia mutta aina välilä putoan kuoppaan. Tänään oon syöny vanukkaita ja Fami-paloja :( Kyllähän se harmittaa mutta oma on vika ja onneksi huomenna on taas uusi päivä ja uudet voimat :)

Tsemppiä sullekin! Huomennat jatkat dieettiä taas puhtaalta pöydältä niin kuin minäkin ;) vai mitä?

Mulla ihan sama tilanne! Paitsi että söin viikonloppuna kilon irtokarkkeja ja litran jäätelöä :-( Olen ihan sokeriaddikti. Sitten saan motivaation ja tsemppaan ruokavaliota. Niin eikös jo hetken päästä tule repsahdus.

Mä olen niin ärtynyt ja kiukkuinen. Tuntuu etten ikinä onnistu. Kun sitten vielä syö sokeriherkkuja niin siitä vasta se makeanhimo yltyykin aivan järjettömästi. Nytkin koko päivän ollut hirveä herkkuhimo. En millään jaksaisi lähteä kauppaan mutta yhtä tuskaa tämä karkkilakkokituutus. Ei auttanut edes reilu tunnin kävelylenkki.

Mitä ihmettä tehdä....

Millä metodilla sä laihdutat?

Musta tuntuu etten ikinä onnistu kun aina sorrun houkutuksiin ja väsyneenä tekee mieli makeaa.

Mulla oli myös näin paha sokerikoukku lisänä vielä päänsäryt. Lopetin karkin syömisen kokonaa ja pitäydyin hetken vähähiilarisessa ruokavaliossa, se auttaa karkkihimoihin. Laihduin ilman muuta kituuttamista 20kg.
Olisin varmaan pian päätynyt piikittämään itseäni, kun alkoi olemaan jo niin paljon oireita, juuri väsymys, kiukkuisuus, päänsärky, kamala herkkuhimo..

no mie vedin kuopuksen synttäreillä vkl kakkua ja keksiä ja sipsiä ja perjantaina söin pitsaa. Mut en mie siitä masennu. syön nyt just niin niinkun aion loppuelämäni syödä (tosin nyt vaan vähän vähemmän) enkä todellakaan oo loppuelämääni ilman herkkuja. Nyt vaan sit takas normielämään ja herkutella voi silloin tällöin.. :) eläkä nyt ainakaan lyö koko laihista tuon takia läskiksi (kirjaimelllisesti:D)

Kiitos! Ihan mahtavia neuvoja!!!! Kiitos, kiitos <3

Kyllä se tästä, nyt mieliala piristyi. Onneksi kotona ei oo mitään herkkuja niin on helppo jatkaa eteenpäin.

Hedelmät kyllä maistuu. Täytyykin ostaa niitä kaappiin niin on terveellistä herkkua.

Olen myös tehnyt joskus suklaapirtelöä suklaaproteiinijauheesta.

Kaupoissa kun on sitä proteiini puddingia toffeen makuisena niin olen sitä miettinyt ostaa mutta siinä on sukraloosia (jota en pidä terveellisenä). Lisäksi jos syö noita niin se altistaa muullekin makealle. Mulla toimii parhaiten totaalikielto. Kun syö vähän makeaa niin määrä kasvaa pikku hiljaa vaan isommaksi.

Eli hiilarit pois ja hedelmiä herkkujen tilalle.

Kiitos mahtavasta tuestanne!

Mulla on auttanu makeanhimoon se, että mulla on esim. turkinpippureita tai muita ei-mässy karkkeja kotona. Jos tekee mieli makeaa niin siitä voi ottaa karkin tai pari ennen ku himo kasvaa niin isoksi että sortuu syöpöttelemään. Muutamalla karkillahan ei oo päivän energioihin mitään väliä, eikä tuu myöskään olo että on "sortunut ja sama jatkaa sillä linjalla". Ja vielä kun se ei oo kiellettyä niin ei sitä himoitsekaan.

Kallista se ainakin on. Ruohonjuuressa maksaa yksi pala raakasuklaata 1 euron! Haloo!

Sellainen vielä ikean jääpalamuotilla tehty sydän eli ei mikään iso pala edes.

Tarjouksesta saa joskus eurolla koko levyn marketista... Tosin säästää sen euron kun ei osta mitään suklaata ;-)

Mä olen ihan normaalipainoinen ja syön normaalisti, välillä herkutellen. Itse tasapainotan noita herkutteluja sillä, että smana tai seuraavana päivänä liikun enemmän. Eli jos syön suklaapatukan, syön sen sillä ehdolla, että teen tunnin juoksulenkin. Joskus jos tiedossa on vaikkapa ravintolaillallinen, käyn ennen sitä treenaamassa extra tehokkaasti. Silloin se herkuttelu ei tunnu niin "syntiseltä".

Yhteistyössä