ottaa päähän sossussa käyvät ihmiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmailija

Vieras
Just oli täällä ketju, jossa kerrottiin että sossu maksaa harrastukset lapselle 90e/kausi.
Kirjoitin siihen että toiset jotka oikeesti apua tarvii niin ei saa mitään. Tätä kovasti ihmeteltiin.
Ei omasta syystäni jouduin erittäin vaikeaan tilanteeseen raskausaikana, olen toimeentulotuella, vaikka raskautta suunniteltaessa minulla oli työpaikka.

Pyysin toimeentulotukea vauvalle tavaroihin. Ei myönnetä.
Sossun mielestä siis vauva pitäisi kuskata sairaalasta keskellä talvea ilman vaunuja/turvakaukaloa.
Vauva ei tarvi sänkyä, eikä ammetta.
Vauva sylissä kovillakin pakkasilla pitää päästä kauppaan ja kuskata ostokset ja lapsi turvallisesti kotiin.

Itse olisin jo tehnyt ls ilmoituksen jos joku noin tekee.

Ja sitten sanotaan että ei kannata olla kateellinen jos joku saa harratukset sossusta. Minä kun joudun kaiken ostamaan vauvalle toimeentulotuen perusosasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Kyllä ne kuuluu saada, lukee pykälissä. Valita päätöksestä.
Ei automaattisesti kuulu toimeentulotukeen. Harkinnanvaraisena (täydentävä toimeentulotuki) saattaa saada. Kannattaa muistaa, että jokaisesta päätöksestä on oikeus valittaa. Ohjeiden pitäisi olla päätöksen lopussa.

Vauvan tarvikkeet löytää kyllä todella edullisestikin halutessaan. Vaunut parikymppiä, kaukalon saa suht samaan hintaan,pinniksen voi saada jopa ilmaiseksi,samoin vaatteita.

Its menetin työpäikkani kun tulin raskaaksi en saanut 3 kuukauteen mistään rahaa,käskettiin soittaa sossuun sieltä tuli tyly vastaus ei täältä mitään heru kun kerran asun puolisoni kanssa ja hän tienaa onneksi miehen vanhemmat auttoivat meitä taloudellisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonna:
Kun mulla oli vuosia sitten vastaava tilanne, soitin johtavalle sosiaalityöntekijälle joka hoiti rahat samantien tililleni. tee samoin.

Toi oli johtava työntekijä joka päätöksen teki :(
Mutta pistän valituksen menemään.
Niin, käytettynä ostaisin mielelläni, mutta täälläpäin sossu haluaa kuitit ensin, käytettynä siis ei ole mahdollisuutta ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Its menetin työpäikkani kun tulin raskaaksi en saanut 3 kuukauteen mistään rahaa,käskettiin soittaa sossuun sieltä tuli tyly vastaus ei täältä mitään heru kun kerran asun puolisoni kanssa ja hän tienaa onneksi miehen vanhemmat auttoivat meitä taloudellisesti.

Mä asun yksin. Ja nyt on kyse enemmän siitä mikä kuuluisi saada, todellinen avun tarve ja hätä, vs se että toiset saa kaiken sieltä. Ainakin palstan mukaan.

sossut antaa vauvan vaunuihin ja sänkyyn tukea ja silloinkin vain jos laskevat että et niitä muuten saa. No, ilmeisesti ovat laskeneet että ne saisit ostettua:S Ihan tyhmää touhua kyllä. mikset valittanut tuloksesta`?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonna:
Kun mulla oli vuosia sitten vastaava tilanne, soitin johtavalle sosiaalityöntekijälle joka hoiti rahat samantien tililleni. tee samoin.

Toi oli johtava työntekijä joka päätöksen teki :(
Mutta pistän valituksen menemään.
Niin, käytettynä ostaisin mielelläni, mutta täälläpäin sossu haluaa kuitit ensin, käytettynä siis ei ole mahdollisuutta ostaa.

Toi oli just se syy miksi soitin johtavalle, koska kuittia ei ollut toimittaa käytetyistä vaunuista. Mutta, jos valituskaan ei auta, mä teen vaikka sulle sen kuitin töissäni :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos tekee hakemuksen, se on PAKKO käsitellä. Lasketaan tulot ja toimeentulotukeen oikeuttavat menot ja katsotaan, syntyykö kuukaudessa vajetta. Jokaisen kirjallisesti toimeentulotukea hakeneen tulee saada tällainen laskelma ja päätös, josta löytyy myös valitusohjeet.

Yhteistyössä