ottaisitko anoppiisi teille asumaan ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miuku

Vieras
Tilanne on tämä. Anoppi sai infarktin ja halvaantui pysyvästi toisella puolella.Ei pärjää enää kotona ja miehen sisko joka on paljon pitänyt huolta alkaa olla kypsää äitiinsä.Hän ehdotti että me voitaisiin ottaa anopin meille kotiin.Mun anoppi on sairaaloisen mustasukkainen on tehnyt kaikkensa että meidän liitto kaatuisi.Hän haluaa olla ainoa nainen poikaansa elämässä.Jos anoppi tulee meille niin se tietää meidän liiton tuhoaMies kyllä periaatteessa tietää sen mutta sen äiti on sille heikko kohta..jiten se jopa tossissaan harkitsi että mitäs tämä merkitsisi.Laitospaikkaakaan ei heti irtoa joten vaitoehdot ovat vähissä.
Eli pelastetaanko liittoamme vai anopin ?

Omaa anoppiani en ottaisi. Tuossa sinun tilanteessasi voisin ehkä väliaikaisesti ottaa.. niin kauaksi aikaa että laitospaikka irtoaa. Mutta en pysyvästi. Ja tekisin oman kotini pelisäännöt anopille selväksi ennen kuin saman katon alle ottaisin. Ja sopisin sen siskon kanssa että jos ei onnistu tai ei laitospaikkaa ala kuulumaan niin tietyn ajan päästä anoppi muuttaisi takaisin sen miehen siskon luo.

Pelasta liitto. Niin minä tekisin. En ikinä ottaisi anoppia meille! En, vaikka se kuinka olisi osoitus lähimmäisenrakkaudesta. Kuolisin itse, jos se jäärä jäkättäs täälä ja puuttus joka asiaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Miten se anoppi voi tuhota liittonne, jos itse haluatte liittonne jatkuvan?

Mää voin kuvitella miten. Jos mun anoppi muuttaisi meille (ei edes yhtä paha tapaus). Tekisin mitä vaan, että pääsisin tilanteesta eroon. Alitajunnassani alkaisin siis eroa punomaan.. =)

läheisen ihmisen ottaminen todellakin vaatii tietynlaista uhrausta teiltä kummaltakin ja hoitaminen on todellakin työtä. ei anoppisi pärjäisi omassa kodissa kotipalvelun/avustajan turvin?
itse en henkilökohtaisesti todennäköisesti ottaisi meille asumaan anoppia tai en myöskään omia vanhempia. ja voisin kuvitella,ettei omat vanhemmat sitä edes vaatisi harkitsemaan.

Liitonne ehdottomasti.Kyllä ne sille jonkin paikan järjestää koska eihän häntä voida heitteille jättää.Ei voida velvoittaa että sukulaiset hoitas vaikka sitä joka tuutista toitetaan,että vanhukset hylätääne ennen oli toisin, mutta ennen myös asuttiin väljemmin oli isot maatilat ja tilaa oli monelle sukupolvelle.
Mä en ainakaan asuis anopin kanssa päiväkään saman katon alla riittää kun joutuu ole pakollisen mökkivierailun ajan viikon verran samalla mökillä.

Ja sellanen lisäys, ettei mieskään mutsiaan tänne ottais... vaikka kuinka ihana anoppi onkaan, niin eieieieiei jaksais.. riittää et se soittelee n.10krt molemmille päivässä, ja laittaa tekstarii... "järvessä on lumpeenkukkia" :laugh:

Miten se anoppi voi tuhota liittonne, jos itse haluatte liittonne jatkuvan?
Anoppi ei ole muuta yrittänytkään yritti jossain vaiheessa saada poikaansa eroamaan minusta.Minä en ole anopin luona käynytkään monen vuoteen koska se aina valehtelee mitä pahaa olen hjänestä sanonnut nje...Saman katon alle olosta ei tule mitään..Mies rakastaa kuitenkin äitiinsä ja ei pysty olemaan sille niin tiukka kuin pitäisi

En ottaisi. Varsinkin, jos te saisitte kotona hoitamisesta anopilta vaan vittuilun palkaksi.... Parasta hoitoa anoppi saisi vuodeosastolla, jossa pystytään kuntouttamaan 24h. Vuodeosastopaikat ovat tosiaankin kortilla, mutta jos voimat loppuvat niin läheisen voi ihan hyvin viedä terveyskeskuksen päivystykseen ja sanoa, että meillä on rahkeet loppu. Omaiset eivät ole velvollisia hoitamaan huonokuntoisia läheisiän omien voimiensa kustannuksella.

Miksi ette ottaisi, te joilla anoppeihin hyvat valit?

Multa -ihan oikeasti- menisi järki.
Anoppi ei osaa olla vaan vaan plaaplaaplaaplaaplaa ja aina tekemässä tai lähdössä tai haluamassa tai mitä milloinkin.

Äijältäkin palaisi pinna.

Rauha, ah, niin ihana oma rauha on elinehto meidän perheellemme.

Yhteistyössä