Ottaisitko kohta 7-vuotiaalle vesirokkorokotuksen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras."

Vieras
Ei siis ole vesirokkoa vielä sairastanut. Mietin...kuinkahan pahana vesirokko tuon ikäiselle voi tulla, jossain sivustolla sanottiin että leikki-ikäisillä tulee lievimpänä, mutta tässä ollaan nyt jo aika lähellä kouluikää, syksyllä menee kouluun.

Mietin myös, kun päiväkodin toisessa ryhmässä jyllää tällähetkellä vesirokko, että mistä tietää jos on vaikka saanut jo tartunnan, menen laittamaan rokotteen ja sitten se iskeekin seuraavana päivänä päälle...vai riskilläkö sitten vaan, iso raha menee kyllä sitten haaskuun.

joo, mä oon muutenkin jo vähän myöhässä tän asian kanssa, silloin kun esikoinen sai vesirokon, olisi silloin jo ollut tuo rokotus olemassa, mut en tiedä miten mä tästä kuulen vasta näin myöhään, tai siis nyt olen jo pari vuotta tiennyt rokotteesta, mutta kun se on ollut markkinoilla jo aika pitkään. Esikoinen sairasti sen pienenä 2-3 vuotiaana, mutta pikkuveli on jostain syystä säästynyt siltä. Rokotusta suositellaan viim. 12 vuotiaana, jos ei ole vesirokkoa sairastanut, toisaalta miksi odottaa sinne asti, kun rokote on olemassa.

4-vuotiaalle laitettiin vesirokkorokotus, nyt kohta yhdeksän. Ei ole tullut vesirokkoa vaikka sitä on paljon ollut ympärillä, tyytyväinen olen että otettiin.

Meille ei otettu ja tuli 8 v. lievänä. Nuoremmalle 6 v. tuli mrajumpana, siis enemmän rakkuloita. Sisarustartunnassa monesti tulee toiselle sitten pahempana. Mutta koskaan ei voi tietää, minkälaisena tulee, riippuu niin monesta asiasta. Jos sulla jo resepti valmiina, eihän tuio iso homma ole käydä ottamasa.

Mikä siinä se hinta nyt on? Siis jos rokote maksaa vajaa 80e, niin onko siinä yksi annos vai se tehoste myös mukana? Mietin kahden lapsen rokottamista, mutta melkoinen pompsu jos päälle 300e menee...

Otin molemmille lapsille samaan aikaan, esikoinen oli melkein 4v ja kuopus vuoden. Yhdet piikit riittää kuulemma tuon ikäisille. Rahallista puolta en miettisi, sillä viikon (kahden lapsen kohdalla kahden viikon) poissaolo töistä maksaa kyllä enemmän kuin tuo rokotus puhumattakaan siitä kivusta ja vaivasta mikä taudin sairastaminen aiheuttaa.

Meillä lapset sairastivat sen. Jos eivät olisi saaneet tartuntaa niin olisin rokotuttanut ennen koulun alkua. Odottaisin kyllä että tautiaalto menee ohi ja jos ei tartu niin sitten vasta rokottaisin.

Meillä poika nyt 3v ja rokote otettu 07/2012. Eilen löysin ensimmäiset näpyt. Vesirokkoa tämä on. Muutama hassu näppy ja ei ole kuumetta eikä kutise. Liekö rokotteesta apua että näin lievänä, en tiedä. Meillä myös otettu vain 1 rokote.

Vaikea sanoa, meillä on molemmat lapset sen jo sairastaneet eli ei tarvinnut tuota päätöstä tehdä. Mutta jälkiviisaana, ainakin jos lapsella on atooppinen iho, niin ottaisin rokotuksen. Meidän atoopikko sai vesirokon tosi rajuna, ja kuulemma se usein on juuri näin atoopikkojen kohdalla.

Meille sanottiin että jos ei kouluun mennessä oo saanu ni sitte kannattaa miettiä. Eiköpä se poika pian tuon jälkeen saanu. Suht helposti onneksi meni. Sitä on hankala sanoa kuinka rajuna se tulee kellekin. Pienemmilläkin se voi olla raju. Siskon 3 rokotetusta 2 sairasti kuitenkin.

Meille neuvolasta th ei suositellut rokotteen ottoa kun 6-vuotiaalle olisin sen ottanut, vaan sanoi, että jos ei ala-asteen päättymisen jälkeen ole vesirokkoa tullut niin rokotetaan sitten.

Yhteistyössä