ottaisitko vähemmän kivan mökin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ev

Vieras
mutta niin että lähellä on kavereita ja lapsillekin kavereita. kaikille olisi seuraa, illanistujaisia jne.

vai kivempi mökki mutta lähellä ei ketään tuttuja.

me ollaan kallistumassa tuohon vähemmän kivaan mökkiin ihan siksi että me vietetään mökillä niin paljon aikaa että on kiva jos lähellä on tuttuja ja lapsille kavereita, serkutkin saman mökkitien varrella. ei tule aika sitten niin pitkäksi... meitä pyydellään sinne ihan kamalasti ja mä mietin kestänkö sitä "vähemmän kivaa" mökkiä...

Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Mitkä asiat tekevät mökistä vähemmän kivan? Ei sähköä? Ei vettä? Vanha? Huono ranta? Mikä?

mökki itsessään on iso, kaikki mukavuudet. mutta se on tavattoman ruma! ja tontti on minulle se isoin miinus. pihalla ei voi olla alasti. kahdelta muulta mökiltä näkee siihen pihaan suoraan.

järvi on ihana, puhdas vesi. rantaa on ihan mielettömästi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitkä asiat tekevät mökistä vähemmän kivan? Ei sähköä? Ei vettä? Vanha? Huono ranta? Mikä?

mökki itsessään on iso, kaikki mukavuudet. mutta se on tavattoman ruma! ja tontti on minulle se isoin miinus. pihalla ei voi olla alasti. kahdelta muulta mökiltä näkee siihen pihaan suoraan.

siis alasti ololla meinaan että saunasta ei voisi kävellä alasti uimaan mikä on minulle jotenkin mökillä ihan must. olisi ihan typerää alkaa laittaa löylyn jälkeen uikkaria päälle.....

Jaa, eihän toi sitten ole paha. Mökin ulkonäköä pystyy muuttamaan esim. maalilla ja laudoituksella, voi tehdä terassia, laittaa kiveystä, maalata katon jne. jne. Pensaita ja puita voi istuttaa näkösuojaksi, tai tehdä aitaa. Ei nähdäkseni mitään isoja ongelmia. Ja pensaiden kasvamista odotellessa voi käyttää bikineitä.

Jotain ritilikköö pihalle ja siihen kasvamaan esim humalaa,niin kyllä kehtaapi alasti juoksennella.
Aika pieni miinus sinänsä tuo et ei voi olla alasti,ja hoidettavissa näköesteillä tai vaatteilla.

Mökin rumuudellekin varmasti voi jotain tehdä.

siis alasti ololla meinaan että saunasta ei voisi kävellä alasti uimaan mikä on minulle jotenkin mökillä ihan must. olisi ihan typerää alkaa laittaa löylyn jälkeen uikkaria päälle.....

Kyllä mä voisin noin tehdä. Kietaisisin pyyhkeen ympärille, jättäisin sen laiturille odottamaan ja pulahtaisin nopeasti veteen. Ei mua haittaa vaikka joku sekunnin ajaksi näkisi mun kannikat.

Jos alasti haluat loikkia, ota mökki kaukaa syrjästä.

Jaa, eihän toi sitten ole paha. Mökin ulkonäköä pystyy muuttamaan esim. maalilla ja laudoituksella, voi tehdä terassia, laittaa kiveystä, maalata katon jne. jne. Pensaita ja puita voi istuttaa näkösuojaksi, tai tehdä aitaa. Ei nähdäkseni mitään isoja ongelmia. Ja pensaiden kasvamista odotellessa voi käyttää bikineitä.

nokun minusta se on aika paha.... kaikkeenhan toki tottuu.

ja se tontti menee niin että toiselta puolen pystyy blokkaa näkyvyyden toiselle naapurille mutta toiselta puolen ei.

Hyvin pärjää meillä lapset ilman ulkopuolisia kavereita mökillä. Meillä aivan 10+ mökki järvenrannalla ? Uidaan nakuna saunasta ja päivälläkään ei ole niin justiinsa, kun vain yksi ainoa mökkinaapuri löytyy koko järveltä :) Aivan ihana se hiljaisuus ja rauha mikä siellä on!

Alkuperäinen kirjoittaja r:

Kyllä mä voisin noin tehdä. Kietaisisin pyyhkeen ympärille, jättäisin sen laiturille odottamaan ja pulahtaisin nopeasti veteen. Ei mua haittaa vaikka joku sekunnin ajaksi näkisi mun kannikat.

jos naapuri on omalla pihallaan tai laiturilla tai terassilla, siitä näkee AIVAN suoraan laiturille, siinä on sellainen kohta josta voi vaikka jutella naapurille. mulla ei pokkaa olisi mennä alasti siinä...

kun oltiin kattoo tota mökkiä, nää naapurit istui terasillaan ja siitä huutelivat että jaa, ostamassako ootte...

Alkuperäinen kirjoittaja nappi:
Kivempi mökki ilmanmuuta! Me ainakin tykätään juurikin siitä rauhasta. Sehän se koko mökin idea onkin.

meillä on tällä hetkellä mökki jossa todellakin saadaan olla omassa rauhassa ja myönnän että joskus olisi kiva kun olisi vieraita. mä tykkäisin olla lähellä noita tuttuja ja lasten serkkuja... siellä on jotenkin niin välitön meininki. siellä on mieheni sisarukset, heidän lapsensa ja mökkitoen päässä anoppi ja appiukkokin. rrrrrakastan olla siellä. :) mutta se mökki joka me ostettaisi... se mietityttää. tai siis se tontti enemmänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja mökkipeikko:
Hyvin pärjää meillä lapset ilman ulkopuolisia kavereita mökillä. Meillä aivan 10+ mökki järvenrannalla ? Uidaan nakuna saunasta ja päivälläkään ei ole niin justiinsa, kun vain yksi ainoa mökkinaapuri löytyy koko järveltä :) Aivan ihana se hiljaisuus ja rauha mikä siellä on!

no mä tossa jo toisellekin vastasin että mä tykkäisin kyllä olla siellä tuttujen ja sukulaisten lähellä.. :)

Seuraa mökille saa aina halutessaan, mutta toisinpäin onkin eri juttu. Ja kuinka kaukana se toinen mökki sitten olisi. Jos on muutaman kymmenen kilometrin päässä niin ei paha.

no mä kun en erityisesti nauti mökkeilystä, niin valitsisin sen, jossa lähin naapuri on vähintään 10 km:n päässä.
Just siks, ettei tarvii välittää yhtään siitä, että mitä tekee, kuka näkee ja miltä näyttää. Nainen siis näyttää mökillä joka tapauksessa linnunpelätiltä.

Mä en siis kärsi mökkiä siksi, että pesumahikset on aina huonot, pelkään, että joudun vielä joskus tyhjentämään huussin ja vaikka oliskin sähköt ja hiustenkuivaaja, niin kosteus vetää hiukset ärsyttävälle käkkärälle. Lisäksi täytyy pitää rumia vaatteita (verskoja ja tuulitakkeja) ja haista hyttysmyrkylle. Ruokakin pitää polttaa jossain notskilla (vrt. kotona siisti ja ilmastoitu muurahaiseton keittiö)

vieläkö jatkan?
Eli jos tykkäät ihmisistä ja jaksat käyttäytyä koko ajan, niin ota toki se ruma möksä. mun käsitys nautinnosta on mahdollisimman kaukana muista ihmisistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Seuraa mökille saa aina halutessaan, mutta toisinpäin onkin eri juttu. Ja kuinka kaukana se toinen mökki sitten olisi. Jos on muutaman kymmenen kilometrin päässä niin ei paha.

ei olla saatu seuraa kuin ehkä kerran kesässä..... jos sitäkään. kukaan ei tule käymään siellä. höh. kaikki menee sinne minne nyt siis ollaan harkitsemassa menoa. siellä käy kaikki ja siellä on joteskin niin ihkua. :)

ja se mökki olisi 100km meidän kotoa ja 10km meidän nykyiseltä mökiltä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

ei olla saatu seuraa kuin ehkä kerran kesässä..... jos sitäkään. kukaan ei tule käymään siellä. höh. kaikki menee sinne minne nyt siis ollaan harkitsemassa menoa. siellä käy kaikki ja siellä on joteskin niin ihkua. :)

ja se mökki olisi 100km meidän kotoa ja 10km meidän nykyiseltä mökiltä.

Ok. Sitten ymmärtää. Todennäköisesti olisikin yksinäistä. Jos muuten haluaa mökkinaapureista rauhaa, niin kantsii olla heti alusta asti lähinnä omissa oloissaan. Paha jälkeenpäin on alkaa viilentämään välejä.

Alkuperäinen kirjoittaja c:
selkeesti oot jo valinnu, joten mitä ihmettä enää mielipiteitä kyselet.

ei en ole valinnut. mä niin pelkään että se tontti saa mut vihaamaan sitä paikkaa enkä enää halua mökkeillä kuten nykyisin tykkään...

tosin kaikkeen tottuu ja pääseehän sieltä pois jos joskus tahtoo. tosin, se mökki ei taida olla muillekaan mieleen koska se mökki on ollut myynnissä jo yli vuoden eikä siitä ole juurikaan kiinnostuneita.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Ottaisin sen enemmän kivan mökin, sillä minusta ihaninta mökillä on oma rauha & olisi painajaismaista jos mökillä kävisi vierailijoita :D

Juuri näin! Sitä vartenhan se mökki on, että sielä saa olla rauhassa. Ja tietty oma ranta ja naapurit kaukana, nii että voi rauhassa mennä alasti uimaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Ottaisin sen enemmän kivan mökin, sillä minusta ihaninta mökillä on oma rauha & olisi painajaismaista jos mökillä kävisi vierailijoita :D

Juuri näin! Sitä vartenhan se mökki on, että sielä saa olla rauhassa. Ja tietty oma ranta ja naapurit kaukana, nii että voi rauhassa mennä alasti uimaan. :)

no kelle mökki on mitäkin. ei meille mökki ole mikään erakkopaikka, ettei haluta olla kenenkään kanssa tekemisissä jne. mökki on vaihtelua arkeen, paikka jonne pääsee kaupunkia karkuun, luonnon lähelle, uimaan, kasvattaa tomaatteja, laittaa pihaa. :)

Yhteistyössä