Ottaisitko yhteyttä opettajaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Poikani on ekaluokalla ja yleensäottaen reipas ja sosiaalinen tapaus eikä turhista ruukaa narista. Tällä viikolla kouluun lähtö on tökkiny tosissaan, aamulla pukemisesta ei oo tullu yhtään mitään kun poika vaan vitkastelee ja vitkastelee. Tänään nukkumaanmennessä alko itkemään, että kakkosluokkalainen poika kiusaa, oli ottanu poikaani rinnuksista kiinni kun luuli, että poikani lällättelee hälle vaikka poikai oli vain nuollu kuivia huuliaan. Tänään poikani oli ottanu kepin ojasta jolloin tää sama poika oli repiny sen pojaltani ja vääntäny samalla sen kättä. Lisäksi poikani kertoi, että isommat tytöt haukkuu sitä. Tästä tosin jo mainitsin opelle vanhempainvartissa jolloin ope totes, ettei hän jaksa uskoa, että nämä tytöt pahaa tarkottaa.

Oon aina ollu sitä mieltä, ettei lasta saa suojella liikaa mutta nyt en tiiäkään mitä tekisin. Poika kuitenki ihan itki tätä asiaa vaikka ei oo IKINÄ tämmösiä todellakaan itkeny, ei koskaan. Päinvastoin, on ruukannu hoitaa asiat/riidat itse viimeiseen asti eíkä todellakaan oo tullu "juoruamaan" jos joku on sitä kiusannu. Annanko asian olla vielä, vai otanko yhteyttä opettajaan?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Poikani on ekaluokalla ja yleensäottaen reipas ja sosiaalinen tapaus eikä turhista ruukaa narista. Tällä viikolla kouluun lähtö on tökkiny tosissaan, aamulla pukemisesta ei oo tullu yhtään mitään kun poika vaan vitkastelee ja vitkastelee. Tänään nukkumaanmennessä alko itkemään, että kakkosluokkalainen poika kiusaa, oli ottanu poikaani rinnuksista kiinni kun luuli, että poikani lällättelee hälle vaikka poikai oli vain nuollu kuivia huuliaan. Tänään poikani oli ottanu kepin ojasta jolloin tää sama poika oli repiny sen pojaltani ja vääntäny samalla sen kättä. Lisäksi poikani kertoi, että isommat tytöt haukkuu sitä. Tästä tosin jo mainitsin opelle vanhempainvartissa jolloin ope totes, ettei hän jaksa uskoa, että nämä tytöt pahaa tarkottaa.

Oon aina ollu sitä mieltä, ettei lasta saa suojella liikaa mutta nyt en tiiäkään mitä tekisin. Poika kuitenki ihan itki tätä asiaa vaikka ei oo IKINÄ tämmösiä todellakaan itkeny, ei koskaan. Päinvastoin, on ruukannu hoitaa asiat/riidat itse viimeiseen asti eíkä todellakaan oo tullu "juoruamaan" jos joku on sitä kiusannu. Annanko asian olla vielä, vai otanko yhteyttä opettajaan?

Ehdottomasti yhteyttä opettajaan. Et voi antaa asian olla. Se on selvitettävä. Lapsellasi oikeus rauhaisaan koulunkäyntiin. Ole ystävällinen mutta luja tyyliin"en lepää ennen kuin tämä selviää".

Mä taas oon aika herkkä ite tollasissa kiusaamisasioissa ja oisin ottanu jo ajat sitten yhteyttä opettajaan! Kiusaamiselle pitää saada loppu ja mitä nopeammin, sen parempi!

Ilman muuta ottaisin opettajaan yhteyttä, tai ehkä paremminkin rehtoriin, jos se opettaja vähättelee kiusaajien tekemisiä tyyliin "en usko että ne isot tytöt mitään pahaa tarkoittaa kun haukkuvat".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ota yhteyttä opeen, mutta muista, että tuo oli poikasi kertomus ja vastapuolella saattaa olla erilainen versio. Kumpi on oikea? Mutta selvittää pitää.

Toki aina on toinenkin puoli mutta tässä tapauksessa (VARSINKI tuo "lällätysjuttu") uskon 100% poikaani sillä oikeestiki on erittäin rehellinen tapaus ja jos se ois tehny jotain väärin ite ni ei ois koko asiasta mulle varmasti ees maininnu. Poikani on vilkas ja temperamenttinen ja monesti hermostuu alta aikayksikön mutta AINA myöntää jos ite on tehny jotain väärin. Eilen viimeks oli opettajalle suosiolla myöntäny riehuneensa luokassa ennen tunnin alkua, ei yrittänykään valehdella. En todellakaan ajattele, että poikani on viaton, sitä se ei ole, mutta luotan täysin, ettei hän valehtele...

Yhteistyössä