Ottaisitteko hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

--

Vieras
Itselläni on 4kk vauva ja kaverin 2v olisi tulossa hoitoon. Nyt kaveri soitti että lapsi on ollut maanantaista niin pahassa yskässä että oksentaa limaa, mutta muuten on jo parantunut flunssasta, ei kuumetta ja oli ihan lasta tuomassa. Olenko ylihysteerinen kun en noin sairasta lasta haluaisi vauvaani tartuttamaan..?

jos se ei ole kipea vaan oksentaa limaa kun ei se muutenkaan sen ikäisiltä lähde!!!! ja jos ei ole kuule oksentanut 24/7 ni ei hätää mutta kiva jos heität ystävyyden hukkaan tyhmyytesi takia! :D ja haluaisitko että sulle tehdään samoin..?

jos se ei ole kipea vaan oksentaa limaa kun ei se muutenkaan sen ikäisiltä lähde!!!! ja jos ei ole kuule oksentanut 24/7 ni ei hätää mutta kiva jos heität ystävyyden hukkaan tyhmyytesi takia! :D ja haluaisitko että sulle tehdään samoin..?

Ööö... Sä taidat olla se ap:n kaveri? :xmas:

Mä en tiedä... Olen itse aika tarkka noiden kanssa ja kun on vielä noinkin pienestä vauvasta kyse niin en ehkä ottaisi. Oma poika 2v. kärsii usein limaisesta yskästä, eikä se yleensä tartu muihin lapsiin (esiintyy flunssan yhtydessä ja jatkuu pojalla vielä pitkään sen jälkeen). Mutta koskaanhan ei voi tietää mistä on kyse! Tuskinpa se ystävyys nyt tuosta pilalle menee ja jos menee niin ei tainnut kovin hyvää ystävyyttä ollakaan!

Hyvähän se on jos oksentaa limat pois kun ne ei muullakaan lähde. Mutta ethän tätä voinut tietää kai kun itse oot äitinä vasta 4kk!! Eli voit huoletta ottaa pienen vieraan vastaan...

myös toi että ei tartu senki pälli! ja en ole kaverisi valitan ,vain olen kyllästynyt teihin ylihysteerisiin 30+ äiteihin jolla vasta eka lapsi kysessä...ja kun olet kaverillesi luvannut.meidänkin lapsi on oksentanut limaa kun on ollut flunsaa/nuhaa pitkään mutta jos sitä tapahtuu esim kerta päivään en katso lasta sen sairaammaksi

[QUOTE="vieras";22801126]En ottaisi - ja olen kolmen lapsen äiti! Enkä ajattelisi vain omaa lastani vaan myös kaverin lasta - kuinkas kivaa on kipuilla hoidossa?[/QUOTE]

Näimpä. Ja voihan olla että lapsella olisi ollut juuri tuota RS-virusta mikä vei meidänkin vauvan sairaalaan,eli en ottaisi.

Joo pahassa yskässä just ollut eikä ton perusteella kyllä oo täysin parantunut. Miettikää nyt sitä 4kk ikäistä kovassa yskässä, varmasti tulis olemaan kivaa koko perheelle. Se hoitolapsen äiti tässä oli pälli kun ei aikaisemmin kertonut et lapsi on ollut kipeenä ja jos joku tollaisen takia pistää ystävyyden poikki niin sit taitaa jäädä aika ypöyksin :D

Mitä ihmettä? En tietenkään ottaisi, en ottaisi tähänkään vaikka lapset ovatkin jo 1v4kk ja 2v4kk vanhoja. Miksi ihmeessä haluaisin sairaan lapsen tartuttamaan omani ihan varta vasten? Se pöpö on tosiaan vielä lapsessa jos on limainen ja yskänen...
Enkä kyllä veisi omaanikaan tuollaisena minnekkään hoitoon, enkä tosiaan pienen vauvan luokse.

myös toi että ei tartu senki pälli! ja en ole kaverisi valitan ,vain olen kyllästynyt teihin ylihysteerisiin 30+ äiteihin jolla vasta eka lapsi kysessä...ja kun olet kaverillesi luvannut.meidänkin lapsi on oksentanut limaa kun on ollut flunsaa/nuhaa pitkään mutta jos sitä tapahtuu esim kerta päivään en katso lasta sen sairaammaksi

sä oletkin ilmeisesti lapses kasvattanu kuin pellolla? et ressaa mistään, näyttäähän nuo vielä olevan hengissä.. AP:n kysymys oli täysin asiallinen. Mielipiteitä on varmasti eriä, mutta sun kommenttis oli tosi outo. Taidat olla kateellinen kolmekymppisille pienperheille? Ja sun mielestä ne ei tajuu mtään. Justiinsa näin. Helppo se on täällä purkaa paineitaan, mutta lähde mielummin vaikka lenkille kuin valitat ja v...tuilet muille.

Ja alkuperäiseen kysymykseen itse vastaisin että älä ota hoitoon. Koska yskä on päällä, pisaratartuntana voi tarttua vauvaan. Vaikka muuten olisi jo "parempaan päin" ei ne pöpöt ole mihkään kaikki vielä kadonneet.

Ja kukaan normaali ihminen ei suutu kun kerrot syyn mikset ota hoitoon.

ei ollut kyse "SAIRAASTA" lueppas toi eka...mutta joo..ei oo mun asiani,ampukaa ittennexD hahahah... onnexi mulle ei tule lapsia koskaan ni ei ole ongelmaa ja kun en niistä pidä ni tuskin hoitoonka tuotaisiin

pahennusta teidän "kotirouvien" päivään :D että te olette sairaita kun jauhatte täällä ihan turhaa asiaa mikä ei oikeasti ole edes totta :o kuka täällä oikeesti kyselee tämmöistä,eikö järki kerro mitä tehdään..ja te hysteeriset vedätte varmaan varmuudeksi lapsillenne kaiken mahdollisen rokotteen yms lääkityksen aina kun siihen tilaisuus tulee! hei nyt on kuulkaas kotirouvat nutturat vähä liian kireällä

Yhteistyössä