Ottakaa muut huomioon sairaalassa - KIITOS!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häirikkö - tunnistatko itsesi???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onpa paljon lukutaidottomia ihmisiä? Ja mukana ilmeisesti myös tällainen häirikkö...

Olen pahoillani, mutta jos kaksi vilkasta lasta juoksee sairaalahuoneessa KAKSITOISTA TUNTIA putkeen ja äijä kyylää vähän väliä (kävivät syömässä välillä - okei siinä meni tunti) niin se on sairasta. KÄydä voi ja olla vaikka pari tuntia, mutta sitten annetaan muille toipumisrauha.

Ja miksikö en sanonut mitään? Juuri sen takia, koska PALAUTE OLISI OLLUT SAMA KUIN TÄÄLLÄ ja mun olis pitänyt vielä olla siinä huoneessa sen naisen kanssa. Tuollaiselle ihmiselle on ihan turha sanoa yhtään mitään. Nyt mun ei sentään tarvitse face to face kuunnella tätä sättimistä siitä miten helvetin nipo mä olen kun en jaksa kuunnella riehuvia lapsia kahtatoista tuntia päivässä, kun makaan lähes liikuntakyvyttömänä sängyssä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ois kyllä selvinnyt ilman miestä niinä parina ensimmäisenä päivänä joten mun mies oli aamusta iltaan siellä huoneessa.. Mut jos on tuotu vielä lapsetkin sinne riekkumaan niin ei kyllä varmaan ole paljon rauhaa saanut.. Oisithan tietysti voinut sanoa hoitajalle asiasta jos et itse kehdannut tai kysyä huoneen vaihdosta.

Onnea pikku nyytistä!

Ei millään pahalla, mut mihin sitä miestä siellä sairaalassa tarvii aamusta iltamyöhään saakka? Harvemmin se sairaalassaoloaika nyt niin kovin pitkä edes on.
Voisi ainakin kysyä häiritseekö huonekaveria ja mennä sit vaikka päiväsaliin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onpa paljon lukutaidottomia ihmisiä? Ja mukana ilmeisesti myös tällainen häirikkö...

Olen pahoillani, mutta jos kaksi vilkasta lasta juoksee sairaalahuoneessa KAKSITOISTA TUNTIA putkeen ja äijä kyylää vähän väliä (kävivät syömässä välillä - okei siinä meni tunti) niin se on sairasta. KÄydä voi ja olla vaikka pari tuntia, mutta sitten annetaan muille toipumisrauha.

Ja miksikö en sanonut mitään? Juuri sen takia, koska PALAUTE OLISI OLLUT SAMA KUIN TÄÄLLÄ ja mun olis pitänyt vielä olla siinä huoneessa sen naisen kanssa. Tuollaiselle ihmiselle on ihan turha sanoa yhtään mitään. Nyt mun ei sentään tarvitse face to face kuunnella tätä sättimistä siitä miten helvetin nipo mä olen kun en jaksa kuunnella riehuvia lapsia kahtatoista tuntia päivässä, kun makaan lähes liikuntakyvyttömänä sängyssä!

Hotaja olisi hoidellut pesueen ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja sanni:
Mä en ois kyllä selvinnyt ilman miestä niinä parina ensimmäisenä päivänä joten mun mies oli aamusta iltaan siellä huoneessa.. Mut jos on tuotu vielä lapsetkin sinne riekkumaan niin ei kyllä varmaan ole paljon rauhaa saanut.. Oisithan tietysti voinut sanoa hoitajalle asiasta jos et itse kehdannut tai kysyä huoneen vaihdosta.

Onnea pikku nyytistä!

Ei millään pahalla, mut mihin sitä miestä siellä sairaalassa tarvii aamusta iltamyöhään saakka? Harvemmin se sairaalassaoloaika nyt niin kovin pitkä edes on.

Taju lähti aina vessareissulla niin ei puhettakaan että olisin uskaltanut vauva sylissä nousta vaippoja vaihtamaan, ruokaa hakemaan tms.. Eipä kukaan hoitajistakaan kysynyt tarvitsenko apua ja itse olin niin sekaisin etten uskaltanut pyytää...

Hotaja olisi hoidellut pesueen ulos.

Hoitajat kyllä näkivät tilanteen ja sanoivat muutaman kerran, että pitäisi olla hiljempaa, mutta.... arvata saattaa auttoiko?
Ja ei sen miehen siellä sairaalassa tarvii olla tauotta - SIELLÄ ON MYÖS NE HOITAJAT JOTKA AUTTAA VAUVAN RINNALLE JNE!!

Onnea vauvasta! Voin kuvitella että on tuntunut pahalta. Ja kaikki ei ole semmosia että uskaltaa sanoa. Kyllä tuossa tilanteessa kuitenkin olisi voinut jotenkin tuoda asian ilmi, esimerkiksi niin että kertoo puhelimessa omalle läheiselle joka kertoo sitten hoitajalle että tilanne alkaa olla sietämätön. Tietty huonekaveri ois voinu kuulla puhelun mutta ois ehkä siitä tajunnut. Minustakaan sairaalassa ei ole kiva jos huoneeseen tulee vieraita, mutta olen sen verran räväkkä että sanon kyllä suoraan jos häiritsee. Toivottavasti saat apua ja voit levätä edes vähän. Anna palautetta suoraan sairaalaan, että ottavat huomioon paremmin ja pyytävät vierailijoita poistumaan tarvittaessa. Toivottavasti seuraava kerta on kivempi.

tällaisista kokemuksista viisastuneina oulussa on yksi vierailuaika päivälle, ja tuo vierailuaika koskee myös isää ja sisaruksia. ja apua pitää pyytää hoitajilta, jos eivät itse hoksaa sitä tarjota. sitä varten ovat siellä ja sitä varten maksetaan hoitopäivistä.

Alkuperäinen kirjoittaja gf:
No juu, tässä ketjussa kitetyy yksi syy siihen, että synnytin kolmannen lapsemme polikliinisesti. :D

No tämä oli tarkoitus myös itsellä, MUTTA AINA ASIAT EI MENE NIIN KUIN HALUAA!!

No eipä sunkaan käytöksesi kovin herttaiselta ja kaiken taiteen sääntöjen mukaiselta vaikuta. Huudat täällä (isoilla kirjaimilla) jatkuvasti ja vastaapa sulle sitten mitä tahansa, niin se on joka tapauksessa sinusta ihan väärin. Anteeksi nyt kovasti, kun erehdyin kommentoimaan ketjuasi, sama virhe ei todellakaan tule toistumaan.

Se mies on ollu niin kädetön ettei ole pärjännyt kotona kahden lapsen kanssa kun perheen äiti on poissa. Hilautuu sitten häiritsemään kaikkia. Just niin tyypillistä. YÖK!

En edes jaksa lukea ketjua, totean vaan, että minulla oli 26.9.2009 maailman ihanin kämppis kättärillä!!!! Ihan niinku minä ajattelin omista lapsistani, etteivät naapureita kiinnosta, niiin ajatteli myös naapurini.

Minua ei edes haitannut hänen parin vuoden ikäinen isoveli, mutta antoivat kyläillä vaan sen pari tuntia ja veivät pois. Niin kuin minäkin omat isosisarukset!!

Onneks minulla on sen verran hyvät puheen lahjat, että olisin saanut suuni auki:D Jos minua jokin häiritsee, niin kyllä minä siitä huomautan, enkä ihan lammasmaisesti uskalla olla sanomatta ja sitten itkeä jälkikäteen jollain plussan palstalla.
Jos minua häiritsee, että yksityisyyttä varten oleva verho vedetään syrjään, niin silloin voi sanoa, että minä haluan levätä ja imettää rauhassa. Ja jos pennut juoksee ja mölyää ympäriinsä ja vanhemmat eivät älyä ojentaa, niin silon komennan minä.

Mun yksi huonekaveri puhui läpi yön vauvalleen ÄÄNEEN. "Voi voi, mikä sulla nyt on, sattuuko masuun, onko nälkä" jne. Kauhee selostus aina, jos vauva päästi pienenkin äänen. Kakkavaipan vaihdonkin se selosti ku joku radiotoimittaja. Olin illalla synnyttänyt ja oma vauva nukkui sikeesti sen ekan yön. Ja mua ei olisi häirinnyt ne vauvan itkut tai muut, mutta se HÖPÖTYS. Eikä ollut edes esikoisen äiti, jolle kaikki olisi ollut uutta, kolmannen oli saanut. Onneksi huonekaveri vaihtui seuraavana päivänä...

Onnea pikku nyytistä!

mun mies ainaki halus olla sairaalassa koko sen ajan mitä sai olla,koska halus olla vauvan ja mun kanssa.
ja halusin itekki et mies on vierellä..mä taas en ymmärrä miten joku ei halua et mies on koko ajan mukana

Alkuperäinen kirjoittaja gf:
No juu, tässä ketjussa kitetyy yksi syy siihen, että synnytin kolmannen lapsemme polikliinisesti. :D

No tämä oli tarkoitus myös itsellä, MUTTA AINA ASIAT EI MENE NIIN KUIN HALUAA!!

Mitä hittoa sä syyttömien päälle rupeat käymään?! MISSÄ SUN OMAT KÄYTÖSTAVAT???!!!!!

Mun huonetoverina oli ekalla kerralla nainen, joka herätti mut tuhat kertaa yössä kertoakseen, että hän käy nyt vessassa tms :headwall:

Tokalla kerralla huonetoveri oli ihan jees, mutta kun nainen oli kotiutumassa vauvansa kanssa, tuli vauvan isä ja isoveli hakemaan heidät ja sillä isoveljellä oli sitten vatsatauti. Ihanaa tuoda vastasynnyttäneiden osastolle vatsatautisen kanssa :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja ....:

Onnea pikku nyytistä!

mun mies ainaki halus olla sairaalassa koko sen ajan mitä sai olla,koska halus olla vauvan ja mun kanssa.
ja halusin itekki et mies on vierellä..mä taas en ymmärrä miten joku ei halua et mies on koko ajan mukana

Onhan se toki kiva, jos mies viettää sairaalassa aikansa aamusta iltaan, mutta kyse olikin siitä, että voi ottaa huomioon myös ne huonekaverit! Itse ainakin halusin levätä/nukkua sektion jälkeen, harjoitella imetystä rauhassa jne..
Jos haluaa, että mies on jatkuvasti paikalla, kannattaa kysellä perhehuonetta jos olis vapaana.

jos tulis kolmas lapsi en haluis kahta lastani sinne sairaalaan riekkumaan. Voisivat käydä katsomassa pikaseen vauvaa mutta siinä se. Ja miehen tehtävä ois hoitaa niitä. Jos heillä hoitaja niin sitten mies voi tulla yksin sairaalaan mun ja vauvan luo. Kyl mies varmasti ehtii nähdä vauvaa tarpeeks kun päästään kotiin. Ja osaa olla hienovaranen eikä pällistele muita. Kaikki sympatiat ap:lle.

En ole osannutkaan ajatella asiaa toisten kantilta :ashamed:
Olen aina vaan kironnut kun meidän synnärillä on vaan tunnin vierailuaika päivässä ja se koskee KAIKKIA!
Mutta nyt ymmärrän, miksi....

Onnea nyytistä ja toivotaan, että ensi kerralla käy parempi tuuri :hug:

Mun huonekaverin vauva itki KOKO ajan. Siis koko ajan. Mulla unettomuus vaivaa muutenkin, eikä enää kuulemma ole käytössä vauvalaa mihin saisi vauvan yöksi että saisi nukuttua. En siis imettänyt.. Naapurisängyn äiti taas kyllä imetti ja hoiti vauvaansa mutta häneltä ei tullut maitoa. Vauva siis huusi nälkäänsä. Vasta viimeisenä päivänä äiti suostui lisämaidon antamiseen kun hoitajat käytännöllisesti katsoen pakottivat.

Noh, sanoin etten saa nukuttua yhtään huudon vuoksi enkä päivällä taas toisen perheen vuoksi joka kyläili ja hiippaili siinä aamusta iltaan. Eikä voitu vauvan voinnin vuoksi kotiinkaan lähteä vielä silloin. Hoitaja ehdotti MULLE MUN sängyn siirtämistä päiväsaliin. WTF?! Eikö sen toisen äidin olisi kuulunut sinne tai johonkin joutua? Tai edes saada ohjeet mennä käytävälle tai sinne päiväsaliin yöllä vauvan kanssa kun ei itse kuitenkaan nukkunut vaan roikotti sitä kuivaa tissiä vauvan suussa läpi yön??

En ymmärrä tätä tyyliä Suomessa ollenkaan. Jokaiselle oma huone (ainakin mahdollisuus ostaa sellainen) tai sitten vierailut vain huoneen ulkopuolella. Piste!

Onnea pikku nyytistä!

peesi. ei kannata tehdä lapsia jos itsekin on lapsi.

Yhteistyössä