Ottisitko vastaan luovutetun elimen jos lapsesi tarvitsisi sitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cinnamon Lee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Taikajane:
Mä luulen et joku kieltäytyis vain uskonnollisista tms syistä ottamasta lapselle siirtoelintä, mut voi kieltäytyä antamasta sitä tunnesyistä.

Sellaisiahan ihmiset muutenkin on, ottavat kaiken mitä vaan saa, mutta eivät anna omastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Cinnamon Lee:
Kysymys tuli mieleen tuosta toisesta elintenluovutus-ketjusta. Haluaisin tietää onko toiset valmiita ottamaan mutta ei antamaan? Vai eikä silloin halua kumpaakaan jos kieltäytyy luovuttamasta?

Mä tiedän ihmisiä, joiden oma lapsi on saanut elinsiirron ja silti he on sitä mieltä, että eivät luovuttaisi kun se on jotenkin niin "ällö" ajatus :(

Toivottavasti eivät ikinä lapsensa kuullet niin puhu, miettikää miltä tuntuisi siitä lapsesta joka sen elimen on saanut ja vanhemmilla tuollainen asenne.

hyi, sellainenhan on kuittenkin ollut jonkun toisen sisässä, eikä sitä tiedä millaisen ihmisen sisältä se on kaivettu...joku pakolainen, tai xxxxxlainen, tai tiedä vaikka joku muu xxxxxri!

Alkuperäinen kirjoittaja !:
hyi, sellainenhan on kuittenkin ollut jonkun toisen sisässä, eikä sitä tiedä millaisen ihmisen sisältä se on kaivettu...joku pakolainen, tai xxxxxlainen, tai tiedä vaikka joku muu xxxxxri!

Kiva, että tää aihe on sulle yks helvetin vitsi.

No minun on ainakin vaikea kuvitella itseäni jakamassa oman kuolleen lapseni elimiä... Kuka sellaista haluaa ajatella? Tositilanteessa varmaan pystyisin kyllä luovuttamaan niitä, mutta nyt en halua ajatella asiaa...

En ottaisi vastaan luovutettua elintä vaan antaisin lapseni saada se, jos hän sitä tarvitsisi. Millainen isä ottaisi itselleen kolmannen munuaisen jos hänen lapsellaan ei olisi yhtäkään?

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
En ottaisi vastaan luovutettua elintä vaan antaisin lapseni saada se, jos hän sitä tarvitsisi. Millainen isä ottaisi itselleen kolmannen munuaisen jos hänen lapsellaan ei olisi yhtäkään?

:headwall:
Antaisit lapsen vastaanottaa elimen olis tietenkin ollu parempi muoto...

Älä sure, Cinnamon Lee, törmäsit onnettomuudeksesi savolaiseen, joka lukee otsikoita juuri niin kuin haluaa. Muilla ei ollut ongelmia tarkoituksesi selvittämisessä.

Enpä edes halua ajatella mahdollisuutta, että joku lapsistani kuolisi tapaturmaisesti ja minulta kysyttäisiin lupaa käyttökelpoisten elinten irrottamiseen ja luovuttamiseen. Itselläni on elintenluovutustestamentti ollut lompakossani jo vuosikausia, mutta omaan kuolemaan voi suhtautua jokseenkin tunteettomasti, sillä sen tapahduttua ei taatusti tunne enää mitään. Lasta ei saa takaisin, vaikka hänen ruumiinsa haudattaisiin munuaisineen päivineen... kuten sanottua, en halua ajatella moista mahdollisuutta. Se sumentaa mieleni.

Yhteistyössä