Oudot näppylät häpyhuulissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pattihuulet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pattihuulet

Vieras
Eilen ilmestyi ihon värisiä näppylöitä häpyhuuliin. Mulla on todettu kondylooma jokunen vuosi sitten mutta nää näppylät ei näytä samoilta eikä ikinä oo ollut näin paljoa. Voiko näppyjä ilmestyä häpyhuuliin esim. hankauksesta?Oon alkanut harrastaa kävelyä niin voisko se olla sellanen mikä hankaa häpyhuulia? Ajelin alapääni pari viikkoa sitten kokonaan, voisiko olla siinä syy? Karvat on kyllä kasvaneet jo puolen sentin pituisiksi mut voisiko ne esim pistää ja hankata huulia?
herpesrakkulat tuli kyllä mieleen mutta olen seurustellut miesystäväni kanssa nyt 3 vuotta eikä aikasemmin ole tätä ollut, enkä usko että mies olisi minua pettänyt.Eikä kai tälläset herpekset puhkea kolmen vuoden päästä?Näissä pateissa ei näytä olevan sisällä mitään eli niitä ei voi puristaa. Kutina on myös melkonen aina välillä...Onko jollain ollut samanlaista? Ostin hiivatulehdus voidetta jota sivelen niihin mut ei kai hiivatulehduksessa patteja nouse??? Olis kiva jos joku vois auttaa jotenkin. Oon niin pulassa kun nyt ei pääse lääkäriinkään varaamaan aikaa...Kauheen sekava teksti mutta piti saada kaikki ylös mitä tuli mieleen..

Äläpä nyt hermostu-otetaan asia kerrallaan.Herpes voi kyllä elää piilevänä lantion hermosolmukkeissa pitkänkin aikaa,mutta kuvamasi näppylät eivä vaikuta herpekseltä,se tekee nimittäin nesterakkuloita jotka ovat älyttömän kipeitä ja turvottaa nivusen imusolmukkeita ja saattaa tehdä hermosärkyä koko jalan ja pepun alueelle. Tuo kutina kyllä voisi viitata hiivaan.Jos homma ei tokene, kannattaa käväistä terkkarissa,vaikkapa ensin sairaanhoitajan juttusilla, joka voi myös katsoa alapääsi.Kyllä asia selviää.Rauhalliset yöt.

Herpes puhkeaa silloin kun on puhjetakseen, mutta se ei kuvauksestasi tule ensimmäiseksi kyllä mieleen. Nuo otsikon tilapäiset häiriöt ovat todennäköisemmät.

Josko alkkareihin olisi jäänyt pesuaineesta jäämiä, keinokuitua, väriainetta, hankautumista, hautumista tms.?? On ollut samanlaista ja juuri noista syistä, itse asiassa vähän juuri nytkin. Pyöräytä hyvin pikkiriikkisen iholle (ei limakalvolle) mietoa kortisonivoidetta tai ihan pelkkää perusvoidetta pelkällä vedellä pesun jälkeen. Älä käytä alapesuihin pesuaineita tai saippuaa, nekin voivat ärsyttää. Allergiat ja yliherkkyydet puhkeavat yllättäin, vaikkei samat aineet olisi ennen aiheuttaneet minkäänlaista reaktiota.

Voi kun tulikin ihanan levollinen olo vaikka ei tää vaiva ookkaan muuten helpottanu.. Kiitos kun vastasitte ja rauhoititte tilanteen :)..Tässä nyt seurailen vielä huomiseen joko ois parantunut ja sit lääkäriin jos ei katoa.. Tuntuu ainakin että kutina ois vähän helpottanut kun laitoin sitä hiivatulehdusvoidetta.. Kiitos ja hyvää yötä:)

Nyt kun oon pari päivää käyttänyt sitä hiivasienituhlehdusvoidetta häpyhuuliin on selkeesti pienentyny noi näpyt ja kutina on helpottanu täysin. Taisi se olla jokin ärsytys mikä niihin iski kun on ollu noi häpärit aika kovassa rasituksessa ny viimeaikoina eli mitä tästä opin : en enää leikkele karvojani kokonaa, käytän lenkkeilessä haaroista löysiä housuja. Ihan vaan kirjotin tähän että ei kaikki patit aina viittaa johkin tautiin..Vaikka lääkärissä kyllä kannattaisi käydä mut en mä enää lähde.Jos vielä tulee lisää niin sitten.

Yhteistyössä