OULULAISET! Apuja asuinalueen valintaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kittis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kittis

Vieras
Meillä olisi siis muutto Ouluun tiedossa ensi kuussa. Mitään en kaupungista ennestään tiedä ja tuttujakaan ei siis siellä asu. Joten mielipiteitä kaivattaisiin asuinalueista. :) Eli millaisia alueita ovat esim. kaijonharju ja hintta? Mitä ette suosittele missään nimessä (rajakylä, toppila)?

Rajakylä, Toppila, Kaukovainio: en suosittele.
Kaijonharjukin on kuulemma aika levotonta, jos siis mielitte siihen keskustaan. Itse asuin siellä lähellä ja päiväsaikaankin siellä oli jos jonkinlaista kulkijaa, kun aika usein siellä keskustassa kävin. Onko väliä kuinka kaukana olette kaupungista ja mistä suunnalta Oulua: pohjoisesta ja etelästä?

Riippuu mitä etsitte..

Kaijonharju ja hintta ok, mutta keskustaan sen verran matkaa, että auto varmasti hyvä ainakin jos lapsia..

Rajakylä ja toppila on tunnettuja levottomuudestaan.. Samoin kaukovainio ja kaakkurissa alkaa olla aika värikästä sakkia myös..

Suosittua rauhallista seutua ovat ainakin hiironen, mäntylä, kastelli.. Näistä myös suht lyhyt matka keskustaan ja hyvät kulkuyhteydet.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Rajakylä, Toppila, Kaukovainio: en suosittele.
Kaijonharjukin on kuulemma aika levotonta, jos siis mielitte siihen keskustaan. Itse asuin siellä lähellä ja päiväsaikaankin siellä oli jos jonkinlaista kulkijaa, kun aika usein siellä keskustassa kävin. Onko väliä kuinka kaukana olette kaupungista ja mistä suunnalta Oulua: pohjoisesta ja etelästä?

Pohjoisesta mielellään. Keskustaan saisi olla matkaa alle 10 km. Kaijonharjua oltiin ajateltu eniten, mutta pitää vielä kyllä miettiä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja kk:
Riippuu mitä etsitte..

Kaijonharju ja hintta ok, mutta keskustaan sen verran matkaa, että auto varmasti hyvä ainakin jos lapsia..

Rajakylä ja toppila on tunnettuja levottomuudestaan.. Samoin kaukovainio ja kaakkurissa alkaa olla aika värikästä sakkia myös..

Suosittua rauhallista seutua ovat ainakin hiironen, mäntylä, kastelli.. Näistä myös suht lyhyt matka keskustaan ja hyvät kulkuyhteydet.

Juu auto löytyy. Ja kaijonharju siis siksi, kun se on lähellä yliopistoa, mikä olisi plussaa.

Te jotka aina haukutte Rajakylää, oletteko koskaan asuneet siellä vai onko puheenne kuulopuhetta?
Ei vaan kun itse kesällä muutettiin sieltä rivitalosta pois, muttei suinkaan levottomuuden takia vaan kun ostettiin okt maalta. Itse tykkäsin Rajakylästä asuinpaikkana, tosin me asuimme rivitalossa muut saman asuinyhtiön talot on omistusasuntoja ja oli tosi rauhallinen paikka. Kerrostaloissa tieten on levontonta, ne ku tuppaa olemaan kaupungin vuokrakämppiä ja taso asukkaissa että asunnoissa sen mukainen, mutta jos saatte rivariasunnon en voi kuin suositella. Siellä on paljon toimintaa lapsiperheille, perhekerhoissa kävijöitä, mahtava iso leikkipuisto yms

Ei rajakylässä tarvitse vältellä kuin ostarin nurkkia. Jo parin korttelin päässä on paljon rauhallisempaa. Toppilaa en minäkään suosittele, mutta Kaijonharjusta olen kuullut pelkkää hyvää. Hintta on ihan mukava alue, mutta lähinnä kerros- ja luhtitaloja. Välivainioon ollaan itse tykästytty, eikä tästä ole pitkä matka mihinkään edes kävellen.

Hintta on oikein mukavaa omakotitaloaluetta :) Siellä on oma ruokakauppa ja apteekki esim. Myllyojan postipalvelut melko lähellä, keskustaan n. 3km.
Kaijonharjussa on rauhallisempia ja ei- rauhallisia alueita. Riippuu siis ihan mihin taloihin on muuttamassa...

Alkuperäinen kirjoittaja Ellu:
Te jotka aina haukutte Rajakylää, oletteko koskaan asuneet siellä vai onko puheenne kuulopuhetta?
Ei vaan kun itse kesällä muutettiin sieltä rivitalosta pois, muttei suinkaan levottomuuden takia vaan kun ostettiin okt maalta. Itse tykkäsin Rajakylästä asuinpaikkana, tosin me asuimme rivitalossa muut saman asuinyhtiön talot on omistusasuntoja ja oli tosi rauhallinen paikka. Kerrostaloissa tieten on levontonta, ne ku tuppaa olemaan kaupungin vuokrakämppiä ja taso asukkaissa että asunnoissa sen mukainen, mutta jos saatte rivariasunnon en voi kuin suositella. Siellä on paljon toimintaa lapsiperheille, perhekerhoissa kävijöitä, mahtava iso leikkipuisto yms

Näinpä! Me asutaan Rajakylässä, kerrostalossa vieläpä;) Mitään valittamista ei ole ollut, hyvin viihdytään.:)

Alkuperäinen kirjoittaja bibi:
Ei rajakylässä tarvitse vältellä kuin ostarin nurkkia. Jo parin korttelin päässä on paljon rauhallisempaa. Toppilaa en minäkään suosittele, mutta Kaijonharjusta olen kuullut pelkkää hyvää. Hintta on ihan mukava alue, mutta lähinnä kerros- ja luhtitaloja. Välivainioon ollaan itse tykästytty, eikä tästä ole pitkä matka mihinkään edes kävellen.

Ei hintassa kyllä niin paljon kerrostaloja ole... Omakotitaloaluetta enemmänkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja ex-oululainen:
Entäs Pyykösjärvi, on yliopisto lähellä ja alue on rauhallinen.

Siellä vaan ei vuokrakämppiä oikein ole. Ekaksi siis olemme muuttamassa vuokralle ja rupeamme katselemaan omaa asuntoa sitten rauhassa. :)

kuivasjärvi/kuivasranta ja uusi alue ritaharju on kans hyvää aluetta. Ja suht lähellä yliopistoakin..hinttaakin olen kuullut kehuttavan. Huonoina alueina pitäisi toppilaa, uutta kaakkuria (vanha puoli on rauhallisempaa), ja rajakylän olen kans kuullut olevan levotonta. Herukka ja pateniemi rauhallisempia,vaikka ovatkin melkein rajakylän vieressä.

Kaijonharju käy kunhan valitsette asunnon mahdollisimman kaukaa Kaijonharjun liikekeskuksesta! Eli Kaitoväylää kun ajelette niin mitä isompi talonumero ja mitä lähemmäs tulette Kuivasjärveä niin toki siellä Kaijonharjun perimmäisessä nurkassa on jo ihan ok olot asua! Mutta ei siinä kauppojen ja tk:n lähellä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:

Ei hintassa kyllä niin paljon kerrostaloja ole... Omakotitaloaluetta enemmänkin :)

Tiataa riippua minkä Hintaksi laskee. Karttaa tuossa katselin ja minusta Hintan puolella on enemmän kerrostaloja ja sitten Parkkisenkankaalla omakotitaloja :D Yhtäkaikki mukavaa aluetta silti.

Alkuperäinen kirjoittaja vi:
Alkuperäinen kirjoittaja Ellu:

Näinpä! Me asutaan Rajakylässä, kerrostalossa vieläpä;) Mitään valittamista ei ole ollut, hyvin viihdytään.:)

Teki uhmasitte niitä huhuja mitä kuulee Rajakylästä :D
Niin meki aikoinamme, varoiteltiin meitä sinne muuttamasta koska se on niin levoton jne. alue...puhdistettiin ainakin vähän sen mainetta kertomalla alueen olevan erittäin rauhallinen

Rajakylässäkin on nykyisin rauhallisia alueita joilla asuu Nokian insinöörejä pilvin pimein, niitä jotka eivät vielä ole saaneet kenkää! Eli Rajakylästäkin nykyään jo löytyy asuttavia osia, tarkemmin en niitä osaa selittää kun en itse ole koskaan Rajakylässä asunut. Mutta tuttavia asuu kyllä tälläkin hetkellä. Sijaintihan on hyvä, lähellä Teknologiakylää. Ja sen tosiaan minäkin tiedän että Rajakylän ostarin lähelle ei kannata muuttaa! Nämä ostarit ovat jostain syystä usein huonossa maineessa!

Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:

Tiataa riippua minkä Hintaksi laskee. Karttaa tuossa katselin ja minusta Hintan puolella on enemmän kerrostaloja ja sitten Parkkisenkankaalla omakotitaloja :D Yhtäkaikki mukavaa aluetta silti.

Eikös kuitenkin se uusi omakotitaloalue ja jossa on nyt se suht uusi kauppakin ole Hinttaa? Ainakin kaikki siellä asuvat puhuvat siitä Hinttana :D Joten näin olen olettanut.
Ja eikö Parkkisenkankaalla ole enemmän sitä vanhaa omakotitaloasutusta?

Alkuperäinen kirjoittaja jaiks:
10 v oulusta poisolleena: eikös Kaijonharju ole täynnä opiskelija- ja kaupunginasuntoja?

Kyllä se ostarin läheisyys. Mutta ei tarvi kauas mennä niin on siinä muutakin. Vaikka en mä nyt kyllä tiedä mitkä ne Kaijonharjun tarkat rajat on...

Yhteistyössä