OULULAISET! Apuja asuinalueen valintaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kittis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuivasjärvi (paljon lapsiperheitä ) ja lähialueet (kts. kartasta, esim. Eniro)
Värttö (rauhallinen, kaunista aluetta, lyhyt matka keskustaan)
Kastelli (kalliimpi alue, rauhallinen, arvostettu)
Karjasilta (keskustassa, eli niin sanottua menoa enemmän, mutta hyvin viihtyisää aluetta)

Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:
Alkuperäinen kirjoittaja bibi:
Ei rajakylässä tarvitse vältellä kuin ostarin nurkkia. Jo parin korttelin päässä on paljon rauhallisempaa. Toppilaa en minäkään suosittele, mutta Kaijonharjusta olen kuullut pelkkää hyvää. Hintta on ihan mukava alue, mutta lähinnä kerros- ja luhtitaloja. Välivainioon ollaan itse tykästytty, eikä tästä ole pitkä matka mihinkään edes kävellen.

Ei hintassa kyllä niin paljon kerrostaloja ole... Omakotitaloaluetta enemmänkin :)

Tiataa riippua minkä Hintaksi laskee. Karttaa tuossa katselin ja minusta Hintan puolella on enemmän kerrostaloja ja sitten Parkkisenkankaalla omakotitaloja :D Yhtäkaikki mukavaa aluetta silti.

Eikös kuitenkin se uusi omakotitaloalue ja jossa on nyt se suht uusi kauppakin ole Hinttaa? Ainakin kaikki siellä asuvat puhuvat siitä Hinttana :D Joten näin olen olettanut.
Ja eikö Parkkisenkankaalla ole enemmän sitä vanhaa omakotitaloasutusta?

No tässä on virallinen tieto missä Hintta sijaitsee http://www.ouka.fi/kaupunginosat/kartta.html.
Minusta edelleen siellä on enimmäkseen luhtitaloja.

Ei rajakylässä tarvitse vältellä kuin ostarin nurkkia. Jo parin korttelin päässä on paljon rauhallisempaa. Toppilaa en minäkään suosittele, mutta Kaijonharjusta olen kuullut pelkkää hyvää. Hintta on ihan mukava alue, mutta lähinnä kerros- ja luhtitaloja. Välivainioon ollaan itse tykästytty, eikä tästä ole pitkä matka mihinkään edes kävellen.

Ei hintassa kyllä niin paljon kerrostaloja ole... Omakotitaloaluetta enemmänkin :)

Tiataa riippua minkä Hintaksi laskee. Karttaa tuossa katselin ja minusta Hintan puolella on enemmän kerrostaloja ja sitten Parkkisenkankaalla omakotitaloja :D Yhtäkaikki mukavaa aluetta silti.

Eikös kuitenkin se uusi omakotitaloalue ja jossa on nyt se suht uusi kauppakin ole Hinttaa? Ainakin kaikki siellä asuvat puhuvat siitä Hinttana :D Joten näin olen olettanut.

No tässä on virallinen tieto missä Hintta sijaitsee http://www.ouka.fi/kaupunginosat/kartta.html.

Jaaha, linkki ei sitten toiminutkaan suoraan. Siis etusivunkautta on linkki kaupunginosat ja siellä kaupungiosakartta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ellu:
Te jotka aina haukutte Rajakylää, oletteko koskaan asuneet siellä vai onko puheenne kuulopuhetta?
Ei vaan kun itse kesällä muutettiin sieltä rivitalosta pois, muttei suinkaan levottomuuden takia vaan kun ostettiin okt maalta. Itse tykkäsin Rajakylästä asuinpaikkana, tosin me asuimme rivitalossa muut saman asuinyhtiön talot on omistusasuntoja ja oli tosi rauhallinen paikka. Kerrostaloissa tieten on levontonta, ne ku tuppaa olemaan kaupungin vuokrakämppiä ja taso asukkaissa että asunnoissa sen mukainen, mutta jos saatte rivariasunnon en voi kuin suositella. Siellä on paljon toimintaa lapsiperheille, perhekerhoissa kävijöitä, mahtava iso leikkipuisto yms

Ei ole kuulopuhetta. Asuimme Rajakylässä 3 vuotta :-) Kuivasjärvi ja Kuivasranta on mukavaa aluetta, siellä on vuokra-asuntojakin Ta:lla ja Avaralla. Olemme asuneet niissäkin :-)

Ok, kyllä mä luulisin että on siis ollut oikea käsitys Hintasta. Muistan kyllä nähneeni sen uuden kaupan motarin puoleisella puolella luhtitalojakin, mutta kaupan Vaalantien puoleinen puoli on sitten ok-taloja. Kehuttua aluetta kyllä :)

(Joo mä etin ite sieltä sen kartan :D )

Alkuperäinen kirjoittaja Ellu:
Te jotka aina haukutte Rajakylää, oletteko koskaan asuneet siellä vai onko puheenne kuulopuhetta?
Ei vaan kun itse kesällä muutettiin sieltä rivitalosta pois, muttei suinkaan levottomuuden takia vaan kun ostettiin okt maalta. Itse tykkäsin Rajakylästä asuinpaikkana, tosin me asuimme rivitalossa muut saman asuinyhtiön talot on omistusasuntoja ja oli tosi rauhallinen paikka. Kerrostaloissa tieten on levontonta, ne ku tuppaa olemaan kaupungin vuokrakämppiä ja taso asukkaissa että asunnoissa sen mukainen, mutta jos saatte rivariasunnon en voi kuin suositella. Siellä on paljon toimintaa lapsiperheille, perhekerhoissa kävijöitä, mahtava iso leikkipuisto yms

Täällä yks rajakylässä asuva :) täällä on oikeesti rauhallista, lapsiperheitä paljon. Asutaan rivitalossa ja tuossa on omakotitalo alue vieressä. silloin ku oltiin muuttamassa tänne kaikki varoitteli ettei tänne kannata muuttaa mutta en ole katunut päiväkään. täällä asuu ihan omassa rauhassa. ostarilla olevat kerrostalot ovat niitä rauhattomia. päiväsaikaan ostarikin tosi rauhallinen. :)

Mulla itsellä kokemuksia Hintasta, Hiirosesta ja Kuivasjärveltä ja kaikkiin noista voisin muuttaa takaisin myös lasten kanssa. Eniten tykkäsin Kuivasjärvestä, siellä asuttiin rivarissa, oli koirillakin omaa pihaa leikkiä. Ja siitä oli mukava lähteä suuntaan tahi toiseen lenkille, monesti kierrettiin järveä. Oi niitä aikoja, nyt oon asunu muualla jo melkein 10vuotta...

Yhteistyössä