OULULAISET nyt hox, apua tarvitaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "muuttaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"muuttaja"

Vieras
Eli me oltas tänä vuonna muuttamassa ouluun niin oisko mitään neuvoja mistä lähtä liikkeelle?en ole koskaan vaihtanut paikkakuntaa niin en tiedä aloitanko koulujen tutkimisesta koska minulla on ala-aste ikänen lapsi, vai aloitanko alueista ja miten ihmeessä saan kaiken ajotettua kohilleen kun pitäisi lapsen käydä kuiten eka luokka täällä loppuun ja sit et pääsis siellä alottaan toka luokan, mutta enhän siinä tapauksessa voi vielä etsiä asuntoa oulusta. olisiko jotain ohjeita miten asioissa kannattaa edetä ja missä järjestyksessä? Niin ja niitä alueita, listatkaapas nyt jälleen ne huonot ja hyvät alueet oulussa? niin ja en halua alueelle missä kerrostalot on miljoona kerroksisia.

No tässä alueita joita ei kannata harkita asuinpaikaksi jos ei noista kerrostaloista ja levottomuuksista piittaa...
toppila,rajakylä,kaukovainio,tuira ja hiirosessa myös aika nuorta porukkaa. Nuo taitaa olla ne pahimmat. Muut alueet ihan ok,lapsen kannalta.

Noh kivoja alueita on talvikangas mutta koulua käydään siel tääl. Ritaharjunkouluun jos halajatte valitkaa asunto tarkkaan sillä raja menee koulun takana ja lapset kävelee toiseen kouluun 3km vaikka tämä koulu vieressä. kaveri kerto. Kaijonharju välillä levotonta. Toppilaan ei missään nimessä ja Rajakylässä pitää varoa ostarin aluetta kerrostaloineen. Tuira on alkanut rauhoittuun mutta aina siel joku puukotetaan. Heinäpää on kivaa aluetta jos vanhalla puolella.

Selvitä ensi alue mihin meette ja koulujen rajat.

Miksi olette muuttamassa Ouluun? Opiskeleen, töihin? Kannattaa selvittää jos ei ole omaa autoa että mistä paras kulkea yleisillä. Mun mielestä Oulussa on aika hyvät linjat eli melkein mistä vaan pääsee mihin vaan.
Oletko ostamassa vai vuokralle muuttamassa?
Mikä on "miljoona" kerroksinen? Haluatko luhtitaloon? Joka paikasta löytyy monenlaista vuokra-asuntoa. Ja hyvä se on hakemus jo laittaa vaikka syksyllä vasta tarvittekin sen. Parhaimmilla alueilla vaihtuvuus on pieni ja hyvät asunnot menee nopeasti.
Joka alueelta melkeinpä löytyy omat mätäpaiseensa, joten en lähtis täysin jakamaan alueita huonoon ja hyvään. Tapahtumarikkaita kyllä ovat Toppila ja Rajakylä, mutta niistäkin löytyy rauhallisia alueita.

Kamalat alueet oulussa tai semmoset mihin en itse muuttaisi lapsen kanssa. 1. Kaukovainio 2. Rajakylä 3. Toppila 4. Myllyoja 5. Tuira.. Kuinka pitkä matka kaupungista saisi olla? tai onko teillä autoa ja kiinnostusta asua kauempana keskustasta?

ollaan muuttamassa ouluun koska haluan nykyiseltä paikkakunnalta pois ja oulua olen jo vuosikaudet ajatellut. vuokra-asuntoa etsitään ja oma auto löytyy. miljoona kerroksinen talo on niitä lie kuinka monikerroksisia 3-5 kerrosta ei vielä paha ole, mut mitä vähemmän kerroksia sitä parempi. asunto tyyppi on avoinna eli käy kerrostalo, rivitalo, luhtitalo..ja keskustaan maksimissaan 10km tai vähemmän..

[QUOTE="vieras";25822528]Kamalat alueet oulussa tai semmoset mihin en itse muuttaisi lapsen kanssa. 1. Kaukovainio 2. Rajakylä 3. Toppila 4. Myllyoja 5. Tuira.. Kuinka pitkä matka kaupungista saisi olla? tai onko teillä autoa ja kiinnostusta asua kauempana keskustasta?[/QUOTE] Puolivälinkangas ja kaijonharju unohtui. Oinaansuo, jylkynkangas ja muut uudet rivitalo/omakotitalo ja luhtitaloalueet on rauhallisia ja niissä asuu hirveästi lapsiperheitä eli leikkikavereita löytyisi. kannattaa katella vaikka etuovesta asuntoja ja google mapsilla kuljeskella sitä aluetta missä ne kämpät on niin näkee millasia taloja siellä on :)

Yhteistyössä