Oulun koskela

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muumi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Palveluista lähellä pari päiväkotia, ala-aste, neuvola ja kirjasto. Vieressä yksi kauppa (Siwa) ja pizzapaikka. Alue on rauhallinen. Busseja kulkee vain yksi (arkisin kahdesti tunnissa, viikonloppuisin kerran). Koskelasta ei ole pitkä matka keskustaan (3km ?) ja vielä lyhyempi matka Linnanmaalle (1.5 km), missä yliopisto, Prisma, Euromarket ja Alko.

Hyvä, rauhallinen paikka, Tuiran palvelutkin lähellä jos ei halua yliopiston suuntaan lähteä. ja Alppilasta löytyy mm. kirpputoria ja huoltomasemaa myymälöineen. Keskeinen paikka sillä tavalla mutta luonnonläheinen. Varsinkin se Niittyaron puoli (siellä mm. urheilukenttä myös jne.)

En suosittele ollenkaan. En ole asunut siellä, mutta johan sitä lehdestä saa lukea. Nämä ei sovi minun mielestä lapsiperheelle: Tuira, Toppila, Rajakylä, Kaakkuri, Puolivälinkangas, Koskela, Alppila ja Maikkula. Jotenkin levotonta aluetta. Iinatti on hyvä tai naapurikunnat.

En suosittele ollenkaan. En ole asunut siellä, mutta johan sitä lehdestä saa lukea. Nämä ei sovi minun mielestä lapsiperheelle: Tuira, Toppila, Rajakylä, Kaakkuri, Puolivälinkangas, Koskela, Alppila ja Maikkula. Jotenkin levotonta aluetta. Iinatti on hyvä tai naapurikunnat.

Alkuperäinen kirjoittaja DJJ:

Kaakkuri?

Puokkari (Puolivälinkangas) on vähän levottomassa maineessa, mutta käsittääkseni alkaa olla vanhettunutta tietoa. Tulee käytyä siellä aika useinkin (siellä on hyvä grilli) ja minun mielestäni ihan mukavaa seutua. Näistä kahdesta valitsisin kuitenkin Koskelan. En kyllä ole koskaan kuullut mitään negatiivista Koskelasta. Ja tuosta DJJ:n listasta tiputtaisin myös Alppilan pois "huonona" alueena. Tuiraa monet karttavat ja pääosin turhaan. kannattaa muistaa että Koskitien varresta löytyy Oulun kalleimpia taloja ja asuntoja. Sori ap:lle. loppu vähän off-topic...

Alkuperäinen kirjoittaja DJJ:

Itse olen Koskelassa asunut, enkä voisi aluetta mitenkään sanoa levottomaksi.

maailman paras paikka asua !! rauhallinen, lapsiystävällinen, urheilupaikata lähellä, kotoa suoraan ladulle jne, kaupunkiin vain 10 min autolla, pyörällä 20 min.

Hyvä, rauhallinen paikka, Tuiran palvelutkin lähellä jos ei halua yliopiston suuntaan lähteä. ja Alppilasta löytyy mm. kirpputoria ja huoltomasemaa myymälöineen. Keskeinen paikka sillä tavalla mutta luonnonläheinen. Varsinkin se Niittyaron puoli (siellä mm. urheilukenttä myös jne.)

kirpparia nyt ollut pitkään aikaan, meni konkkaan omistajien huijauksen takia

No ei varmaan mikään kelpaa jos oot tollanen lesta. Tyrnäväkö on hyvä? Jumalan selän takana vaikka ennemmin eessä teidän pitäisi olla? Koskela on rauhallinen paikka missä asuu paljon mummeleita,pappeleita ja lapsiperheitä.

Koskela ok paikka. Puokkarilla edelleen hälinää, oli ainakin viime kesänä kun kävimme asuntoa katsomassa. Koskelassa asuimme pitkään, hyvin olisi voinut siellä kasvattaa lapset ja elää. Ainoa huono puoli oli se, ettei ole ottomaattia, joten bussilla kulkeminen oli välillä hankalaa, kun piti kävellä toppilaan nostamaan rahaa..
Rauhatonta saattaa olla joissain kerrostaloissa, mutta yleisesti ottaen rauhallinen, kiva paikka.

Ja kaakkurikin on osittain levoton, kun joku sitä ihmetteli.. Vähän samaan tapaan kuin Tuira, osa alueesta "riskialttiimpaa".
Mitä tahansa teetkin, älä muuta Toppilaan tai Rajakylään! Eikä puokkarille tai kaketsullekaan kovin mielellään. Tai myllyojalle.