Outo tunne epiduraalin laiton jälkeen synnytyksessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
Kun mulle synnytyksessä laitettiin epiduraali, niin tuntui kuin oisin vajonnut johonkin pimeyteen enkä tuntenut ollenkaan kehoani. Tätä kesti hetken, jonka jälkeen tuntemus kehosta palautua kohta kohdalta. Meniköhän multa taju hetkeksi vai vaikuttiko se epiduraalin laitto ensin noin?

[QUOTE="vierailija";29847016]Kun mulle synnytyksessä laitettiin epiduraali, niin tuntui kuin oisin vajonnut johonkin pimeyteen enkä tuntenut ollenkaan kehoani. Tätä kesti hetken, jonka jälkeen tuntemus kehosta palautua kohta kohdalta. Meniköhän multa taju hetkeksi vai vaikuttiko se epiduraalin laitto ensin noin?[/QUOTE]

Selän hermot saattoivat reagoivat, minulla meni vatsalla maatessa kerran alavartalo niin etten tuntenut mitään enkä pystynyt liikkumaan. Kylmällä meni ohitse. Minulla paljon alaselän iskiasoireita ja yliliikkuvuutta taustalla.

Väsyneenä voi tajunnantaso myös vaihdella.

Epiduraalista toimenpiteenä en osaa sanoa.

[QUOTE="vierailija";29847049]heh...siinä tilanteessa tuon kysyminen oli nyt vähiten mielessä :D Kiitos asiallisesta vastauksesta lekuri :)[/QUOTE]

No itse ainakin ja meidän talon useimmat ane lääkärit kyllä ihan kysyvät ja kehottavat äitiä kertomaan jos puudutusta laiton yhteydessä tulee joku epätavallinen tunne....tuo nyt kyllä kuulostaa vähän epätavalliselta! Mut ilmeisesti ei ole ollut henkeä uhkaava tilanne, vois ehkä mainita seuraavalla synnytysreissulla jos epiä suunitellaan laitettavaksi....

Yhteistyössä