Outoa. Hormoonikierukasta kysymys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viekku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viekku

Vieras
Elikkäs.
Minulle laitettiin hormoonikierukka marraskuussa.
Joulukuussa oli vajaa viikon niukkaa vuotoa. Ja siihen asti ihan meni hyvin.

Nyt tammikuussa oli ensin viikon niukkaa vuotoa ja sitten alkoi vuotamaan sellasta ihan kirkkaan punaista verta, silleen kohtalaisesti.
Ja sitäkin sen viikon.
Nyt viikonloppuna mulla oli sitten tosi kipee maha ja alaselkä. Siinä sitten siivosin. Ja sit tuntu sellanen luraus, menin vessaan kattoon. Pyyhkiessä tuli sellanen iso hyytymä, (vaaleaa) siis aivan kuin pikku alkoi.
Ja minulla oli koko alapää tosi kipeä, selkä ja maha. Just niin kuin synnytyksen jälkeen.
Tässä olen nyt miettinyt, että oliko se keskenmeno vai mitä ihmeen hyytymiä sieltä tuli. Minulla on edelleen tosi kipeä tuo alaselkä ja maha.

Tuo kierukka on edelleen paikoillaan, ne narut tuntuu tosi pitkällä.

Onko teillä muilla ollut normaalista piokkeavaa vuotoa tuon kierukan kanssa ja nuita ihme "hyytymiä".
Tää kipuki vielä aivan jotain käsittämätöntä.

Kiitos jos joku jaksoi lukea.

Soita ihmeessä heti lääkäriin, sinne missä on asennettu tai muuhun jossa gyne jutuista tietävät! Ei kuulosta ihan normaalilta tilanteelta!

Mulla on kans toinen hormonikierukka menos, eikä sellanen runsastuva vuoto kai oo ihan ok?

No ei ollu keskenmeno, hormonikierukan laiton jälkeen voi mennä vuosikin ennen kuin vuoto normalisoituu. Mulla kesti varmaan 14kk ennen kuin 8 päivän menkat väheni ja muutaman kuukauden alkuun vuoto oli lähes jatkuvaa. Tiputtelua ja menkkoja... Mulla on monesti valkovuodon seassa tullu tommosia hyytymiä, kyllähän sitä mielikuvitus voi tehdä niistä vaikka alkion näköisen, mutta kyllä keskenmenoon liittyy aina verinen vuoto. Ei se alkio sieltä vaan tipahda.....

Soittelin nyt tuonne yksityiselle lääkäriasemalle, missä tämä kierukka on laitettu. Ja sainkin ajan jo tällä päivälle.
Siellä oli oikein mukava sairaanhoitaja puhelimessa. Ja sanoi että pitää tilanne tarkistuttaa ehdottomasti jo nuiden kipujenkin takia.

Kyllähän minä olin aivan järkyttynyt silloin, nyt kuulostaa jo ihan tyhmältä. Mutta se oli siis jotain sanoin kuvaamatonta.
Siis aivan, kuin sillä olisi ollut silmätkin, kaksi sellasta mustaa pallukkaa.

No sehän nyt sitte selviää, mikä on kyseessä kun ultralla lääkäri kattoo.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei ollu keskenmeno, hormonikierukan laiton jälkeen voi mennä vuosikin ennen kuin vuoto normalisoituu. Mulla kesti varmaan 14kk ennen kuin 8 päivän menkat väheni ja muutaman kuukauden alkuun vuoto oli lähes jatkuvaa. Tiputtelua ja menkkoja... Mulla on monesti valkovuodon seassa tullu tommosia hyytymiä, kyllähän sitä mielikuvitus voi tehdä niistä vaikka alkion näköisen, mutta kyllä keskenmenoon liittyy aina verinen vuoto. Ei se alkio sieltä vaan tipahda.....

Siis minulla on ollut sitä veristä vuotoa koko ajan, ei ole loppunut vieläkään. Ja sen mukana tuli se hyytymä. Eikä se ollut tavallinen punainen hyytymä.

Eka kierukka nyt neljä vuotta ollut ja ei mulla ole mitään vuotoja tullut, ensimmäisenä vuonna tuli ns normaali kuukautisten aikaan päivä-kaksi jotain tiputtelua sen jälkeen ei oo edes tiputellut.

Ei oo normaalia, soita gynelle

mulla oli eka kaks vuotta melkein aina noin 2 viikoa kestävät menkat.. ei mitäään kauheesti vuotanut mutta suoja piti ola koko ajan.otti päähän.

nyt taitaa jo tulla aika normaaliti noin kk välin ja ihan pikkusen aikaa.
iho meni kamalaksi.. oikein kukkija hiukset rasvoittuu tosi nopiaa.
maha mullakin välillä sattuu ja polttaa. varsinkin kk aikaan

Yhteistyössä