Outoa käytöstä kaverin taaperolta... Mielipiteitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kaverini 1v10kk oli meillä muutaman tunnin hoidossa, kun äitinsä muutti kamansa uuteen kotiin. Meillä lapsi vierasti miestäni ja oli varsinainen "sylivauva". Kun äitinsä tuli hakemaan, ei muksu kuitenkaan olisi halunnut lähteä, vaan pyrki vielä äitinsäkin sylistä minun syliini.

Lapsi on koko ikänsä aikana ollut meillä hoidossa vain nelisen kertaa, joten en nyt niin kovin tuttu hälle ole. Mistäköhän tuo johtui, ettei sylistäni halunnut lähteä? Onko syytä huolestua? Vai voiko lapsi reagoida noin vanhempiensa eroon?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaverini 1v10kk oli meillä muutaman tunnin hoidossa, kun äitinsä muutti kamansa uuteen kotiin. Meillä lapsi vierasti miestäni ja oli varsinainen "sylivauva". Kun äitinsä tuli hakemaan, ei muksu kuitenkaan olisi halunnut lähteä, vaan pyrki vielä äitinsäkin sylistä minun syliini.

Lapsi on koko ikänsä aikana ollut meillä hoidossa vain nelisen kertaa, joten en nyt niin kovin tuttu hälle ole. Mistäköhän tuo johtui, ettei sylistäni halunnut lähteä? Onko syytä huolestua? Vai voiko lapsi reagoida noin vanhempiensa eroon?

ihan normaalia vielä vahemillakin taaperoilla:)

Ei nyt ihan vastaava, mutta meidän silloin 2v3kk tyttö oli niin loukkaantunut kun mä olin ensin viikon pois kotoa ja sitten palasin uuden vauvan kanssa, että vähän aikaa vältteli mua, ei antanut ottaa syliin, ja isän piti tehdä kaikki. Kyllä se siitä sitten vähitellen leppyi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hmmhh no meillä lapsi teki tuota tuossa iässä joka kerta kun sen haki hoidosta, huutaen hoitoon, huutaen hoidosta pois, huutaen autoon, huutaen autosta pois...

Tämä lapsi ei siis huutanut, katsoi anelevasti, ojensi kätensä ja sanoi "**** ota syliin!"...

Pieni lapsi protestoi noin äidille sitä hylkäyskokemusta, jollaiseksi on hoitoon jättämisen kokenut. Tunneilmaisu ei ole vielä kehittynyt, mutta tuo on kyllä selkeää elekieltä: "Sinä jätit minut, olen pettynyt, minua kiukuttaa ja tahdon osoittaa sen sinulle".

En mä olisi huolissani jos mitään muita ennusmerkkejä mihinkään huolestuttavaan ei ole!
Meillä tyttö monesti huutaa kun on aika lähteä kotiin, olkoon paikka mikä tahansa ja mukana äiti/isa tai ei.

Siellä toisessa paikassa kun on kiinnosavat uudet jutut ja jos kotona vielä on väsynyt/stressaantunut äiti niin taapero kyllä varmasti protestoi. Eiköhän sitä äitiä kuitenkin olis pian tullut ikävä jos äiti oliskin ovella kääntänyt selkänsä ja lähtenyt uusiks!

No hyvä jos vaan kuuluu ikään. :)

Ajattelin, että ehkä kodin ilmapiiri on ollut kireä tms ja että olisiko syytä yrittää tunkea hoitoavuksi... Itselläni on samanikäinen lapsi, mutta hän ei ole ollut hoidossa muualla kuin mummolassa, joten oli vähän vieras tilanne.