outoa käytöstä miehen suvun puolelta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"elli"

Vieras
Miehelläni on sisko, joka on kuulemani mukaan alkoholisti. Olemme olleet yhdessä viisi vuotta, mutta en ole nähnyt kertaakaan miehen siskoa. Meillä on yhteinen lapsi, mutta esim ristiäisiinkään hän ei saapunut. Miehen vanhemmat ovat eronneet ja tavallaan häpeävät ja piilottelevat tytärtään. Mies ei koskaan puhu siskostaan ja ei itsekään ole nähnyt häntä koko tänä aikana(sisko soittanut muutaman kerran humalassa)
Itselläni on kolme siskoa ja he ovat minulle tärkeitä, siitä huolimatta millaisia olevat/mitä ikinä tekevät. Olen miehellekin yrittänyt sanoa samaa, että hän on kaikesta huolimatta oma sikosi, mutta mies ei välitä. Tuntuu pahalta kun mietin miltä siskosta tuntuu. Olen ajatellut että joku päivä soitan siskolle ja ehdotan tapaamista. Hän asuu n. 5km päässä meistä... Mitä olette mieltä, toiminko oikein?

Olisit tosi törkeä. Et voi tietää mitä tuolla on tausralla ja mies ei selkeästi halua olla yhteyksissä ja sinä kutsuisit hänet salaa teidän kotiinne, minä ainakin suuttuisin todella pahasti!

Ainoa oikea tapa on nyt keskustella miehen kanssa (pistää hänet keskustelemaan), sillä ei hän voi loputtomasti asiaa karata.

Mutta valmistaudu pettymykseen, sinun pitää hyväksyä sekin ettei mies halua siskoaan nähdä. Sinä et tätä voi käsittää koska olet ehjästä perheestä.

Viimeksi muokattu:
Olisit tosi törkeä. Et voi tietää mitä tuolla on tausralla ja mies ei selkeästi halua olla yhteyksissä ja sinä kutsuisit hänet salaa teidän kotiinne, minä ainakin suuttuisin todella pahasti!

Ainoa oikea tapa on nyt keskustella miehen kanssa (pistää hänet keskustelemaan), sillä ei hän voi loputtomasti asiaa karata.

Lue nyt paremmin. Ei ole edes kutsunut ketään. Voi hemmetti kun on hätäsiä kommentoijia :/

asia ei kuuluu mulle mitenkään? ei ehkä justiinsa mulle, mutta kyllä se meidän perheeseen kuuluu! Se miehen sisko on mun pojan täti. Ja joo, en ole aikonutkaan pakottaa miestä tapaamaan siskoaan jos ei halua, mutta se ei estä sitä ettenkö itse voisi tavata siskoa. Ja perheessä ihan selvästi hävetään siskon juomista. Ei se tee ihmisestä yhtään sen huonompaa. Mietin vaan miltä siskosta itsestään tuntuu...

[QUOTE="elli";25990121]asia ei kuuluu mulle mitenkään? ei ehkä justiinsa mulle, mutta kyllä se meidän perheeseen kuuluu! Se miehen sisko on mun pojan täti. Ja joo, en ole aikonutkaan pakottaa miestä tapaamaan siskoaan jos ei halua, mutta se ei estä sitä ettenkö itse voisi tavata siskoa. Ja perheessä ihan selvästi hävetään siskon juomista. Ei se tee ihmisestä yhtään sen huonompaa. Mietin vaan miltä siskosta itsestään tuntuu...[/QUOTE]

Eli kaivat verta nenästäs. Siitä vaan.

[QUOTE="elli";25990121]asia ei kuuluu mulle mitenkään? ei ehkä justiinsa mulle, mutta kyllä se meidän perheeseen kuuluu! Se miehen sisko on mun pojan täti. Ja joo, en ole aikonutkaan pakottaa miestä tapaamaan siskoaan jos ei halua, mutta se ei estä sitä ettenkö itse voisi tavata siskoa. Ja perheessä ihan selvästi hävetään siskon juomista. Ei se tee ihmisestä yhtään sen huonompaa. Mietin vaan miltä siskosta itsestään tuntuu...[/QUOTE]

Voit toki itse tavata, mutta jos et tiedä asian tarkkoja taustoja, niin itse en ainakaan menisi sotkeentumaan. Varmasti asiassa muutakin kuin vain häpeä.

Jos sua itseä asia vaivaa mielestäni sä voit mennä tapaamaan siskoa. Älä tee numeroa siitä perheelle ja ole vähäsanainen tapaamisesta, mutta kerro siitä kuitenkin. Täällä jotkut sanoo ettei aikuisia ihmisiä voi painostaa tapaamaan jotakuta, niin toimii se toisinkin päin, kukaan ei voi sua painostaa olla tapaamatta jotakuta oli se sitten jonkun sisko taikka naapurin setä.

[QUOTE="silakka";25990139]Jos sua itseä asia vaivaa mielestäni sä voit mennä tapaamaan siskoa. Älä tee numeroa siitä perheelle ja ole vähäsanainen tapaamisesta, mutta kerro siitä kuitenkin. Täällä jotkut sanoo ettei aikuisia ihmisiä voi painostaa tapaamaan jotakuta, niin toimii se toisinkin päin, kukaan ei voi sua painostaa olla tapaamatta jotakuta oli se sitten jonkun sisko taikka naapurin setä.[/QUOTE]

Ei voi, mutta jos haluaa huonoa ilmapiiriä sinne kotiin niin siitä vaan tapaamaan ilman siipan lupaa ja tietoisuutta. Kaikki ei aina ole niin mustavalkosta ja kestä tollasten ei oikeesti sukulaisten urkkimista. Tää ei vaan mene kaikille jakeluun :(

[QUOTE="Linda";25990145]Ei voi, mutta jos haluaa huonoa ilmapiiriä sinne kotiin niin siitä vaan tapaamaan ilman siipan lupaa ja tietoisuutta. Kaikki ei aina ole niin mustavalkosta ja kestä tollasten ei oikeesti sukulaisten urkkimista. Tää ei vaan mene kaikille jakeluun :([/QUOTE]
Jos tällanen asia luo huonoa ilmapiiriä niin sitten on vika jossain muualla. Jos ei kertaakaan ole voitu siskosta puhua eikä ymmärtääkseni edes syitä kunnolla kerrottu miksei häntä voi tavata, niin on mun mielestä outoa. Mä en nää mitä pahaa siinä on että ap käy siskon luona ja on puhumatta mitään siellä tapahtuneesta. Mitäänhän ap ei muiden väleille voi ja ei kannata alkaa niitä sörkkimäänkään, enkä ole niin väittänytkään.

Se voi kuule olla se sisko itse, joka on pistänyt välit poikki kaikkiin muihin, eikä halua olla missään tekemisissä. Paitsi, että tarpeeksi kännissä soittelee sitten. Tiedätkö mitä ylipäätään silloin soittelee, voi olla ihan kännisen uhoamista, että kyllä minä nyt sanon suorat sanat sille ja sille.

sukulaisten urkkimista??? Mä olen tässä perheen ilmapiirissä elänyt jo jonkin aikaa ja tiedän mikä on. Eli pääsyy on varmasti häpeä. Sisko ei kuitenkaan ole tappanut ketään tai tehnyt mitään peruuttamatonta. En usko että kukaan suuttuisi minulle jos vaikka tapaisinkin hänet. Musta tuntuu vain että sisko yritetään lakaista maton alle ja pitää piilossa. Ehkä itsekin häpeää itseään eikä ilmestynyt siksi ristiäisiin. Mä haluaisin osoittaa että me hyväksytään hänet. Mun lähipiirissä ei ole ollut alkoholisteja joten uusi asia itselle...

ei se sisko mitään uhoa eikä niillä mitenkään välit poikki ole perheeseen. Sisko on vanhempien kanssa tekemisissä. Vaan tarkoitan sitä että sitä siskoa hävetään. Ei puhuta kun sivulauseessa tai negatiiviseen sävyyn...taas se oli juonut ym. Mä olen tässä elämässä ehtinyt nähdä jos jonkinmoista enkä hätkähdä pienistä, joten mua asia ei haittaa.

[QUOTE="elli";25990168]sukulaisten urkkimista??? Mä olen tässä perheen ilmapiirissä elänyt jo jonkin aikaa ja tiedän mikä on. Eli pääsyy on varmasti häpeä. Sisko ei kuitenkaan ole tappanut ketään tai tehnyt mitään peruuttamatonta. En usko että kukaan suuttuisi minulle jos vaikka tapaisinkin hänet. Musta tuntuu vain että sisko yritetään lakaista maton alle ja pitää piilossa. Ehkä itsekin häpeää itseään eikä ilmestynyt siksi ristiäisiin. Mä haluaisin osoittaa että me hyväksytään hänet. Mun lähipiirissä ei ole ollut alkoholisteja joten uusi asia itselle...[/QUOTE]

Siis ketkä me hyväksytään? Vaikka tappaisinkin hänet? Ootko säkään ihan terve kun edes puhut et tappaisit sun siippas siskon ?

En oikein ymmärrä, miksi haluat altistaa lapsesi känniselle ihmiselle (alkoholistille) vaikka olisikin hänen tätinsä.
Itselläni ei juurikaan ole alkoholistien kanssa yhteyksissä olemisesta positiivista sanottavaa, pelkkää pettymystä toisensa jälkeen. Ylimääräistä painolastia ja ahdistusta pienen ihmisen mielelle!
Ajatteletko, että yhteydenpitosi parantaa tuon naisen alkoholismin?

Mulla oli kaksi alkoholistisetää. Jonkin verran nähtiin heitä lapsena eikä aiheuttanut mulle kyllä mitään traumoja. Pidin heistä molemmista. Toinen oli aina humalassa, toista nähtiin vain kun hän oli selvä. Molemmat kuolivat noin viisikymppisinä. Minusta oli ainakin tosi kiva, että isäni oli heihin yhteydessä eikä piilotellut heitä meiltä lapsilta.

Linda: itse et taida olla ihan ok. Luepa uudelleen: Tarkoitin ettei sisko ole tehnyt mitään peruuttamatonta esim TAPPANUT ketään. Ja sitten kirjoitin että uskon että ei kukaan suuttuisi minulla vaikka TAPAISINKIn hänet. Kaksi aivan eri asiaa.
Ei kai se sisko nyt kokoajan ole humalassa. Kai se selvänäkin on.

[QUOTE="Linda";25990171]Sulla ei nyt mene jakeluun, että aina ei kaikki mene kun halutaan ja jos vuosia oltu ilman yhteyttä edes veljen puolelta, onko se veljen siippa oikea mennä kaivelee sitä kasaa. Ei sulla kyllä järki paljon päätä pakota oikeesti. Syitä voi olla sellasia muitakin ettei enää yhteyttä pidetä. Kun ja jos sen yhteyden siihen siskoon joku ottaa on se siskon oma veli. Älä edes vittu neuvo jotain muuta puuta heinää.[/QUOTE]
Ja mikäs pelle sä olet?

Maailma vaan nyt menee niin et mielipiteitä on yhtä paljon kuin meitä. Joten älä esitä mielipiteitäsi totuutena.

Yhteistyössä