Outoa näppylää tms pojan kankussa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kippuravarvas

Vieras
On ainakin viikon verran ollut molemmissa pakaroissa aika ylhäällä sellaset pikkurillinpään kokoiset punaiset kuivat läntit, vähän hilseilee.

Nyt huomasin että toisella puolella vyötäröllä on peukalonpään kokoinen kuiva läntti ja selässä pientä näppylää.

Oon öljyä niihin aina pesun jälkeen sipaissut, ei oo auttanut.

Onkohan vaan jotain kuivaa?

Pojan isällä on psori mutta ei se kai noin nuorella ala?

Ikää pojalla 1v2kk

Psori mullakin tuli mieleen, mun isällä on se. Kannattaa varmaan käydä näyttämässä ihotautilääkärillä kun kerran noin lähisuvussa sitä on. Psori voi puhjeta myös vauvoille, mutta TOSI harvinaista se kyllä on.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Psori mullakin tuli mieleen, mun isällä on se. Kannattaa varmaan käydä näyttämässä ihotautilääkärillä kun kerran noin lähisuvussa sitä on. Psori voi puhjeta myös vauvoille, mutta TOSI harvinaista se kyllä on.

Niin se vissiin täytyy, toivttavasti ei oo se..ihan samannäköstä kylläkin :/
Pojalla on ihan vastasyntyneestä asti ollut tosi hyvä iho, ei ikinä mitään kuivaa tms

Mun miehellä on myös, mutta ei kannata nyt heti olla "paniikissa". Rasvaa oikein kunnon rasvalla, voi olla ihan vaan atooppista ihottmaa, kuten meillä yhdellä tytöllä. Ihotautilääkäriltä saa kortisoonitonta lääkettä : Protopic 0,1 . Maksaa kyllä hemmetisti, eikä, ainakaan joskus, siitä saa kelakorvauksia....

En tiedä psorista mutta meillä pojalla on ollut useinkin kuivia länttejä ihossa, sellaisia punaisia ja hilseileviä. Myös nyppyä on ollut samaan aikaan etenkin selässä. Nypyt tulivat ensin. Minulla on itselläni hyvin kuiva iho ja raskausaikana minullekin ilmestyy samanmoisia kuivia ja kutisevia kohtia etenkin käsivarsiin.

hilselevät kohdat ja näpyt ovat lähteneet (eivätkä ainakaan vielä palanneet) kun aloitin rasvaamaan pojan illoin ja aamuin Decubalilla. Sitä ennen käytin ihan perusvoidetta, mutta se ei nähtävästi riittänyt. Jokapäiväinen rasvaus on ainakin meidän lapsen iholle tärkeä, jos jää päivä tai kaksi välistä niin iho kuivuu ja ilmestyy muutamia punaisia nyppyjä.

ikää on 1v 5kk

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
En tiedä psorista mutta meillä pojalla on ollut useinkin kuivia länttejä ihossa, sellaisia punaisia ja hilseileviä. Myös nyppyä on ollut samaan aikaan etenkin selässä. Nypyt tulivat ensin. Minulla on itselläni hyvin kuiva iho ja raskausaikana minullekin ilmestyy samanmoisia kuivia ja kutisevia kohtia etenkin käsivarsiin.

hilselevät kohdat ja näpyt ovat lähteneet (eivätkä ainakaan vielä palanneet) kun aloitin rasvaamaan pojan illoin ja aamuin Decubalilla. Sitä ennen käytin ihan perusvoidetta, mutta se ei nähtävästi riittänyt. Jokapäiväinen rasvaus on ainakin meidän lapsen iholle tärkeä, jos jää päivä tai kaksi välistä niin iho kuivuu ja ilmestyy muutamia punaisia nyppyjä.

ikää on 1v 5kk

Onko teillä pojalla aina ollut kuiva iho? Kai semmoinen "kuivuminen" voi alkaa yhtäkkiä? Kun ei oo ikinä ennen tarvinnut rasvailla poikaa

Alkuperäinen kirjoittaja Maura:
meilä on muksuilla talviaikaa suht usein just kolikkoihottumaa. rasvaa vaatii ja aikaa myöte häipyy, kesällä ei oo ollu ikinä

Täytyy vissiin alkaa sit vaan rasvaileen useemmin :)
Kiitos kaikille vastanneille :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:

ikää on 1v 5kk

Onko teillä pojalla aina ollut kuiva iho? Kai semmoinen "kuivuminen" voi alkaa yhtäkkiä? Kun ei oo ikinä ennen tarvinnut rasvailla poikaa

vauvana oli hyvä (ja ihanan pehmeä :heart: ) iho. en ihan tarkaan muista milloin alkoi muuttua. Lähempänä yhtä vuotta taisi olla. jos vaikka 11kk veikkaisin.

Yhteistyössä