Ovatko ihmiset nirsoja töiden suhteen vai mikä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysyn

Vieras
Kauhean monet ihmiset valittavat että kun ei saa töitä, ei ole millä kulkea, minkäs teet kun sitä ja tätä.. Mä todella ihmettelen. Itse olen suoraan sanottuna aina saanut töitä kun olen halunnut. Mulla ei peruskoulun jälkeistä koulutusta ole ollenkaan ja sellaista "pa**kaduunia" olen aina saanut. Mm. siivousta, siivousta, siivousta, kassamyyjän hommia, kahvilatyötä, ravintolatyötä yms..
Onko se niin että nämä ihmiset jättävät työkkärin ja hakuilmoitusten varaan työnhaun vai mikä? Ja tarkoitukseni ei ole ilkeillä vaan mielenkiinnosta kysyn.

Niin, itsekin olen aina ollut työssä, vaikkakin niissä P..töissä. Eikä se työ ole ollenkaan niin peetä kun luullaan. Olen ylpeä siitä, että elätän itseni, EIKÄ VANHEMPIENI TARVITSE MAKSAA!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kysyn:
Kauhean monet ihmiset valittavat että kun ei saa töitä, ei ole millä kulkea, minkäs teet kun sitä ja tätä.. Mä todella ihmettelen. Itse olen suoraan sanottuna aina saanut töitä kun olen halunnut. Mulla ei peruskoulun jälkeistä koulutusta ole ollenkaan ja sellaista "pa**kaduunia" olen aina saanut. Mm. siivousta, siivousta, siivousta, kassamyyjän hommia, kahvilatyötä, ravintolatyötä yms..
Onko se niin että nämä ihmiset jättävät työkkärin ja hakuilmoitusten varaan työnhaun vai mikä? Ja tarkoitukseni ei ole ilkeillä vaan mielenkiinnosta kysyn.

Vttu kaikilla ei oo pärstäkerrointa, suhteita eikä kaikki halua kiipiä ja nuoleskella perseitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Vttu kaikilla ei oo pärstäkerrointa, suhteita eikä kaikki halua kiipiä ja nuoleskella perseitä.

No eipä siivoojan hommiin mitään noista tarvita

Pienillä paikkakunnilla ei oo noitakaan töitä tarjolla

Niinpä...Neki kaikkein paskimmatki paikat on menny.Ja tyyli on se et jos joku paikka vapautuu niin vain tutun tuttu pääsee...Muualta muuttaneella ole mitään mahollisuuksia

Alkuperäinen kirjoittaja ei nimeä:

No eipä siivoojan hommiin mitään noista tarvita

Hitosti noita ihan ammattitaitosia siistijöitä vaan on tässäki kaupungissa työttöminä ja tasan menisivät töihin jos niitä töitä vaan olis.

Minä olen kirjoittanut monia hakemuksia, mutta töitä vaan en ole saanut.
Olenko liian vanha vai huonoja hakemuksia, mutta , en ole yrityksistä huolimatta työtä saanut.
Matka ei ole minulle este, minulla on auto, mutta tarvittsessa kuljen kyllä kävellen tai pyörälläkin jos on pakko.

No niin on kyllä mullakin ollut lähes aina tarvittaessa töitä.
Ja suhteita ei ole ollut, kunnallekin kolmena kesänä hain mutta henkilökunnan kakarathan sinne vaan otettiin. Ite oon kyselemällä löytänyt.

Eikös noi oo valintakysymyksiä... Aika moni käy muualla töissä. Ja mikä pakko on asua siellä missä töitä ei ole..

Jos sulla on talo ja kaikki siellä ja lähikunnissa ei töitä sulle ja pitkät välimatkatkin niin ei sitä kuule tuosta vaan lähetä!

Ja on käyty kyselemässä ilman että on haettu työntekijää!

Kyl mä ainakin teen mieluummin mielekkäitä töitä, ku ikäviä töitä. Jos joku pärjää työttömyyskorvauksilla ja tuilla, niin ei tulis mieleenkään olla siitä katkera tai kade. Eipä niillä rahoilla juhlita ja kauheeta paperisotaa käytävä koko ajan.

Mulla ainakin töitä rajottaa jo se, etten voi nostella mitään painavia juttuja kokoni ja huonon selkäni takia.

Eikös noi oo valintakysymyksiä... Aika moni käy muualla töissä. Ja mikä pakko on asua siellä missä töitä ei ole..

Täysi peesi! Töitä saa aina! Ei saa olla liian nirso!

Niin että laps vaan pois tutusta koulusta ja tutusta ympäristöstä sekä sukulaistensa läheltä ku töitä vois olla äidille toisella puolen suomea :) jep jep.

Että tekisin ylivoimaisesti paskaa duunia sillä hinnalla että menettäisin mielenterveyteni..? Ei kiitos. Mieluummin "makaan" kotona ilman tuloja (miehen siivellä eläen). Sen verran armoa itseään kohtaan pitää löytyä..

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

Täysi peesi! Töitä saa aina! Ei saa olla liian nirso!

Niin että laps vaan pois tutusta koulusta ja tutusta ympäristöstä sekä sukulaistensa läheltä ku töitä vois olla äidille toisella puolen suomea :) jep jep.

Ja ei se muuttokaan ihan ilmainen ole.

Mutta pitäis kai polttaa kaikki omaisuus ja lähteä telttailemaan työpaikan pihaan lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Että tekisin ylivoimaisesti paskaa duunia sillä hinnalla että menettäisin mielenterveyteni..? Ei kiitos. Mieluummin "makaan" kotona ilman tuloja (miehen siivellä eläen). Sen verran armoa itseään kohtaan pitää löytyä..

Peesi. Paskaduunia tehnyt ihan tarpeeks tässä elämässä, enkä todellakaan kouluttautunut haluamaani ammattiin siksi että voisin tehdä niitä paska hommia.

Onnea sulle, meidän paikkakunnalta on tosi hankala saada muuta kuin siivoustöitä, ja siihen ei tämän muijan selkä kestä. Mutta siis jos selkä olisi terve niin tottamaar ottaisin vaikka paskaduunia vastaan. :) Nyt haaveissa kuitenkin jotain muuta.

En nyt enää muuttas täältä mihinkään vaikka vakitöitä ei olekaan. Tällä hetkellä tosin koulutuksessa joten toivottavasti tilanne paranee. Vakityö taitaa ollakin aika utopistinen ajtus nykyään...
Siivous on tärkeää työtä eikä mitään paskaduunia.Ilman siivoajia hukuttas ite paskaan!!

Ihmiset ovat erittäin nirsoja, laiskoja ja mukavuudenhaluisia. Silti pitäisi olla joku ihmeen universaali, subjektiivinen oikeus tavaroihin ja hyödykkeisiin mitä töillä itsensä ja perheensä elättävilläkin. Ei vain haluttaisi tehdä mitään sen paremman elintason eteen, kun ollaan vain sitä mieltä että on ansainnut syntymälahjana saman kuin muutkin. Työtkin pitäisi tuoda kotiovelle ja hikikään ei saisi tulla.

Patalaiskaa sakkia. Selityksiä kyllä keksitään, miksi ei työnteko muka onnistu.

Yhteistyössä