Ovatko ihmiset nirsoja töiden suhteen vai mikä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pienillä paikkakunnilla ei oo noitakaan töitä tarjolla

jos ihmisellä ei ole siteitä paikkakuntaan, omistusasuntoa, puolison työpaikkaa yms, niin paikkakuntaa voi vaihtaa. en minäkään tässä olisi missä olen nyt, jos olisin jäänyt koko elämäkseni kotipaikkakunnalleni

Olen työssäkäyvä, vuorotyöläinen jopa, mutta sanon empatiaa täynnä nyt, että töissäkäyminen ei suinkaan aina ole se helppo vaihtoehto. Ensinnäkin järjestelmä tässä maassa on hiton nöyryyttävä, olen sen verran tuohon työkkärin tehokkuuteen tutustunut. Sitten koitapas keksiä yhtäkkiä vaan että mitäs tekisit jos nyt ois pakko.. no ideat on vähissä. No juu sit toisilla on koulutus, silloin haluat hakea sen alan työtä ja näyttää osaamistasi siinä, ja nepä paikat onkin sitten todellakin kiventakana, onnenkantamoisia joskus sattuu ja suhteillakin tietysti voi koittaa, mutta pidempiaikaisena vaihtoehtona onnenpotku tosiaan tuo työpaikka. No sitten jos sellaisen saat niin sen pitäminen onkin vasta taitolaji. On tosiaan osaattava, kyettävä ja pystyttävä työpaikalla, lisöksi töihin kulkeminen, lapsenhoito, perheen muunlainen hyvinvointi on vaakakupissa koko ajan. Ihan sitä taitaa joskus päteä sanonta että verta, hikeä ja kyyneleitä..

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pienillä paikkakunnilla ei oo noitakaan töitä tarjolla

jos ihmisellä ei ole siteitä paikkakuntaan, omistusasuntoa, puolison työpaikkaa yms, niin paikkakuntaa voi vaihtaa. en minäkään tässä olisi missä olen nyt, jos olisin jäänyt koko elämäkseni kotipaikkakunnalleni

No kun joillakin side on ilman puolisoakin. Ystävät, sukulaiset ja omat vanhemmat esimerkiksi. Itse voisin lähteä vaikka ulkomaillekin, mutta puolisko tuossa ei suostu muuttamaan 100 km kauemmaksi synnyinpaikastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kyl mä ainakin teen mieluummin mielekkäitä töitä, ku ikäviä töitä. Jos joku pärjää työttömyyskorvauksilla ja tuilla, niin ei tulis mieleenkään olla siitä katkera tai kade. Eipä niillä rahoilla juhlita ja kauheeta paperisotaa käytävä koko ajan.

Mulla ainakin töitä rajottaa jo se, etten voi nostella mitään painavia juttuja kokoni ja huonon selkäni takia.

Kuinka pitkä sä olet?

Mä oon 152 senttiä pitkä. Tosin enemmän kyse on minun koosta, eikä minun pituudesta. Moni minun pituinen on oikeasti aika suuri minuun verrattuna. ja selkäni on oikeasti rikki. en voi nostella painavia juttuja, koska sen jälkeen kävely sattuu niin paljon, että menee jalat alta.

Nykyinen työni on ihan hyvä. Puolipäiväisenä postissa selviän aika vähällä nostelulla. Rahankäsittelijänä jouduin nostamaan paljon painavempia juttuja.

Yhteistyössä