Ovatko kaikki kummit tulleet ristiäisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ja miksi ei? Meillä kohta ristiäiset ja neljästä kummista kaksi tulee ristiäisiin. Toinen on töissä ja toinen on kaverinsa häissä.. Jotenkin vain tuntuu tekosyiltä.

Siis :whistle: ? Tulevat vauvan kummeiksi mutta eivät olla ristiäisissä paikalla ? Verukkeina et on töissä ja häissä ??? Yksissä ristiäisissä olen ollut missä yksi kummi ei ollut paikalla kun ei saanut lomaa armeijasta. Merkittiin kuitenkin kummiksi papereihin.

Meillä tuli.
Mutta mä en ole ollut oman kummityttöni ristiäisissä. Olin 18-19 v. ja luokkakavereiden kanssa yhden mökillä. Ja ristiäisiin olisin mennyt ja kaiken muun perunut, mutta kun edellisenä iltana olivat meille soittaneet ja kysyneet mua kummiksi, äiti oli mun puolesta luvannut. Kännyköitä ei silloin vielä ollut. Tiesin siis ristiäisten jälkeen vasta olevani kummi...

Mun veljen ristiäisissä yksi kummi oli ulkomaanmatkalla ristiäisten aikaan, niin ei päässyt paikalle. Ei kyllä ole koskaan ollut puhetta, miksi ei valittua toista viikonloppua, jotta kaikki kummit olisi päässyt paikalle. Me ainakin kysyttiin kaikilta kummeilta ja mummeilta, että milloin pääsevät ristiäisiin. Kiva kun kaikki oli paikalla. Eikö teille olisi sopinut joku toinen viikonloppu ristiäisiin? Jotta kaikki olisi päässyt paikalle?

Esikoisen kaikki kummit oli paikalla. Meilläkin kohta kakkosen ristiäiset ja yksi kummi ei ole vielä varma pystyykö tulemaan paikalle. Samana päivänä on hänen kaverinsa hautajaiset, jotka sattuneesta syystä on aika kova paikka tälle kummille..

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
keskimmäisen viidestä kummista 2 ei päässy pitkän maktan takia...
nuorimmaisen neljästä kummista 1 ei päässyt töiden takia...

Aika autoo, ettei tullut paikalle edes ristiäisiin! Pitävätkö kuitenkin yhteyttä lapseen? Käyvätkö muuten kylässä teillä?

Yksi (siviili)kummi ei päässyt matkan takia tulemaan, tosin on vähän heikoin kantimin muutenkaan kummiuttaan hoitanut, toisaalta on tuota välimatkaa, ehkä tilanne korjaantuu nyt kun muutamme samalla paikkakunnalle, hän on kuitenkin hyvä ystäväni :)

Meillä on kummilapsi ruotsissa eikä todellakaan lähdetty sinne asti. Ei olatis ees haluttu kummeiks mutta kun väkisin suomen sukulaisista halusivat kummit.. Eipä sitten olla tätä lasta nähty kun kaks kertaa ja laps on nyt 14 v..
Vieläkin ottaa pannuun kun ollaan kummeina hälle. Kivaa lapselle kun on läheiset kummit juu.

keskimmäisen yksi kummi ei päässyt:tiukkojen opiskelujen tiukka työharjoittelujakso ja matkaa 800 km, ei ollut edes rahaa. Tuli sitten myöhemmin kesällä pidemmäksi aikaa. Minusta ihan ok, kertoi heti kun tiesi että näin tulee valitettavasti tapahtumaan.

kyllä mielestäni kummin velvollisuus olla paikalla, jos ovat kummeiksi lupautuneet.
ja jos ajoissa tietävät pyytää työvuoron muuttamista tai vapaata.
nämä kyllä onnistuu.
se eri asia jos ei yritä vapaata, sitten tekosyy.
sitten ymmärrän jos asuu vaikka ulkomailla tai muu vastaava että estynyt sitten ymmärrän jos puuttuu.
mutta jos ei kummit missään kaukana niin kiva jos yrittäisivät työantajalta vapaata tai työvuoron muuttamista.
keskustele tästä ehdosta kummien kanssa.

Mie en päässy kummitytön kastajaisiin ku oli pakko olla helsingissä keikalla esiintymässä. :( Kastajaiset ois ollu kainuussa. Ja lisäksi meillä oli muutto yhtaikaa! En millään revenny kolmeen paikkaan kerralla... :ashamed: Nyt olis kummipojan kastajaiset 1.7 200km:n päässä, itellä laskettu aika 22.7. Mennään paikalle mikäli ei tule yllätyksiä sitä ennen.

Pikkuveljen viidestä kummista kaksi oli paikalla kastajaisissa, yksi kummi oli ruotsissa (asuu siellä ) ja kaksi muuta töissä 500km:n päässä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
keskimmäisen viidestä kummista 2 ei päässy pitkän maktan takia...
nuorimmaisen neljästä kummista 1 ei päässyt töiden takia...

Aika autoo, ettei tullut paikalle edes ristiäisiin! Pitävätkö kuitenkin yhteyttä lapseen? Käyvätkö muuten kylässä teillä?

tuo pariskunta ei päässy kun matkaa on 550km,pidetään kyllä yhteyttä ja nähään,lähinnä kesäsin.
tämä nuorimmaisen kummi joka ei saanut työvuoroa vaihdettua,on miehen veli ja asutaan samassa kaupungissa joten pidetään yhteyttä ja nähään :)

..tai sovi heidän kanssa toinen päivä jos mahdollista, toinen sovittaa vapaan töistä, ja toisella jo häät takana.jos sit pääsevät.
onnaiskos näin.
mikäs häät sillä miehellä läheisenkö?
onko lupautunut kummisetä sun sukua vai kaveri?

Yhden kummilapsen ristiäisissä en ole ollut, sillä asuin tuolloin ulkomailla. Mielihyvin otin kuitenkin kummiuden vastaan ja nyttemmin, kun asun taas täällä kotimaassa olemme aika läheisiä kummilapsen kanssa. Se vauva-aika oli ainoa, joka multa meni ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja lisse:
kyllä mielestäni kummin velvollisuus olla paikalla, jos ovat kummeiksi lupautuneet.
ja jos ajoissa tietävät pyytää työvuoron muuttamista tai vapaata.
nämä kyllä onnistuu.
se eri asia jos ei yritä vapaata, sitten tekosyy.
sitten ymmärrän jos asuu vaikka ulkomailla tai muu vastaava että estynyt sitten ymmärrän jos puuttuu.
mutta jos ei kummit missään kaukana niin kiva jos yrittäisivät työantajalta vapaata tai työvuoron muuttamista.
keskustele tästä ehdosta kummien kanssa.

No mä en kyllä edes ymmärrä et minkä takia pyytää kummiksi henkilöä, joka asuu jossain ulkomailla... Mut ehkä mun ei tarvitsekaan.

no joo.. meidän typyn yksi kummi(4 yhteensä heitä) ei sitten lopulta ilmaantunut ristiäisiin ollenkaan. ei ollut mitään estettä etukäteen hällä, yhtäkkiä ristiäisaamuna vaan ilmoitti, että hällä onkin nyt töitä.. juupajuu.. :kieh:

suoraan sanottuna vituttaa, että annoin lapsen isän ylipuhua minut ottamaan tuon kyseisen tädin kummiksi!! yhden käden sormilla on laskettavissa ne kerrat kun on meillä nyt vuoden aikana käynyt, vaikka lähistöllä asuukin. synttäreillekään ei päässyt, kun kuulema oli jotkut ryyppäjäiset juuri samana päivänä(synttärit nyt oli kuitenkin ihan päivällä). että sellanen kummi meillä.. :headwall: onneks ne muut onkin sitten paljon parempia valintoja :)

Yhteistyössä