Ovelta ovelle kiertävät kerääjät ym.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
On se jännä juttu, kun nyt on keksitty tämä ovelta ovelle kiertäminenkin. Kahden viikon sisällä on käynyt. Ensin kävi iltakahdeksan jälkeen, kun olin yksin pojan kanssa, taloustutkimukseen pyytävä mies; olisi siis tullut sisälle ja tutkimus kestänyt n. puoli tuntia. Juu ei, olin just alkamassa laittaan lasta nukkumaan ja muutenkaan en päästä vierasta miestä sisälle, yksin kun vielä olin. Eilen täällä näköjään kiersi 2 Jehovanaista, näin kun kävivät naapurin ovella, meidän ovelle eivät tulleet. Tänään olin iltakävelyllä, niin vilaukselta näin Unicefin kerääjät, nainen ja mies, olivat jo ehtiny käydä meidän ovel. Meil just poika pahimmoilleen vessassa asioilla ja huuteli siellä kun mies oli käynyt ovella ja sanonut, että ei nyt tällä kertaa. Oikeasti meillä on kyllä nyt semmoinen rahatilannekin, että rahat on todella loppu. Mulle kyllä riittäis, että kauppakeskuksissa keräävät ja olen antanutkin joskus, silloin kun on ollut mistä antaa.

Meillä kulkee lapsia ainakin kerran kuussa. Milloin on leirikoulu, milloin luokkaretki jne. Onko tämä uusi juttu, että lapset pistetään kerjäämään ovilla rahaa. 3 viikkoa sitten myivät keksejä, Tällä viikolla kävi poikia pyytämässä nimiä johonkin ennakkotilauksiin talous- ja vessapapereista.

Juu uskovaiset on kiertänyt aina ja esim. maallakin ennen yhteisvastuukerääjät. Nyt on sitten rantautuneet nämä Unicefit ja ilmeisesti muutkin keräysryhmät, sekä nämä taloustutkijat.

Yhteistyössä